No dobra, pomysł Witka częściowo mnie przekonał. Wprowadziłbym jednak do tego pewne modyfikacje. Bo jeśli robić już rewolucję, to robić ją tak, żeby za rok nie robić następnej.
Proponuję próg czasowy na poziomie 13, a nawet 13,5s - to pozwoli na utrzymanie w miarę dużej liczby zawodników w Dragu (patrzcie na wszystkie klasy).
Z takim progiem w STREECIE można spokojnie zrobić podział:
FWD, RWD+AWD
Dwie klasy i koniec.
Przecież zarówno n/a, jak i turbo jest w stanie osiągnąć ET 13,5s. W n/a jest trudniej - to fakt, ale jeśli ktoś wygra w aucie n/a (co jest możliwe przy takim progu) to tylko jego chwała. Do tego progu nie ma również tak dużej różnicy między napędem RWD i AWD, więc po co je dzielić? Na ulicznych oponach jednak FWD mogłyby mieć problemy, więc je oddzieliłem. Co więcej również Diesle nie powinny mieć problemów z osiągnęciem ET 13,5s, więc wrzucamy je do jednego worka z benzynami.
W DRAGU natomiast różnice między możliwościami n/a i turbo byłyby znacznie większe. Również RWD niebyłoby w stanie rywalizować z AWD na równi. Dlatego w DRAGU proponuję:
FWD n/a, FWD T, RWD n/a, RWD T, AWD n/a, AWD T.
W sumie 2+6=8 klas. A nawet mniej, bo w DRAG AWD n/a na dzień dzisiejszy nie znajdzie się pewnie ani jeden zawodnik. Tak więc klas będzie faktycznie 7. Do tego dojdzie jeszcze DRAG Outlaw. Nie widzę sensu rozgrywania King of Street w takiej konfiguracji. Mamy teoretycznie 9 klas - czyli tyle co dotychczas. Praktycznie 8.
Po co w takim razie klasa AWD n/a? A po to, żeby oddzielić RWD n/a od AWD n/a i żeby połowie sezonu nie okazało się, że przyjedzie coś w rodzaju Typhoona (AWD), tylko że n/a i absolutnie żadne n/a RWD nie będzie miało z nim jakichkolwiek szans.
Kolejną zaletą takiego rozwiązania, jest to, że na zawodach nie traciłoby się czasu na rozgrywanie wielu klas STREET. Czas ten możnaby poświęcić np. na ćwierćfinały w klasach DRAG. Myślę, że byłoby to znacznie ciekawsze i zwiększyłoby widowiskowość zawodów.
_________________ pozdrawiam
Jakub Mazurkiewicz
Ostatnio edytowano sobota, 12 sierpnia 2006, 10:09 przez Carster, łącznie edytowano 1 raz
|