Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Temat:
PostNapisane: sobota, 5 lutego 2005, 11:36 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Poszerzać auto można przez rozginanie błotników ;) i jakieś dystansy, ew. camber plate :roll:
Przespawanie kielichów w inne miejsce jest zmianą punktu mocowania.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 6 lutego 2005, 00:47 
Offline

Dołączył: czwartek, 1 lipca 2004, 23:48
Posty: 37
To ja walnę z grubej rury - czy można skracać/wydłużać wahacze poprzez wycięcie /wspawywanie elementów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 6 lutego 2005, 00:49 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
nie, ponieważ ta zmiana konstrukcyjna zagraża bezpieczeństwu wyścigu

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 6 lutego 2005, 01:05 
Offline

Dołączył: środa, 16 czerwca 2004, 15:58
Posty: 286
Lokalizacja: z moto i GP
Simon napisał(a):
To ja walnę z grubej rury - czy można skracać/wydłużać wahacze poprzez wycięcie /wspawywanie elementów?


&

OZ napisał(a):
nie, ponieważ ta zmiana konstrukcyjna zagraża bezpieczeństwu wyścigu


a gdyby byly to elementy dorabiane na
zamowienie a nie handmade :?:

**********************************************************

_________________
Obrazek na zawsze w sercu....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 6 lutego 2005, 11:43 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
1. jeżeli ukryjesz taką zmiane przed wyścigiem i nic nikomu się nie stanie to wszystko ok
2. jeżeli ukryjesz i będzie z tego powodu wypadek, nie daj Boże z ofiarami, masz przewalone jak w ruskim czołgu
3. jeżeli nie ukryjesz przed dyrektorem technicznym i on uzna że wszystko jest ok to masz w nosie konsekwencje bo postąpiłeś zgodnie z regulaminem i przepisami, jak uzna że nie jest ok to nie startujesz.

up to you, polecam opcje nr 3.

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 6 lutego 2005, 13:05 
Offline

Dołączył: środa, 16 czerwca 2004, 15:58
Posty: 286
Lokalizacja: z moto i GP
OZ napisał(a):
3. jeżeli nie ukryjesz przed dyrektorem technicznym i on uzna że wszystko jest ok to masz w nosie konsekwencje bo postąpiłeś zgodnie z regulaminem i przepisami, jak uzna że nie jest ok to nie startujesz.

up to you, polecam opcje nr 3.


no i wszystko gra....
jako ze czesc zrobiona na zamowienie bylaby tak jak kazde inne
akcesoria tuningowe to techniczny niebedzie mial zastrzezen :P

_________________
Obrazek na zawsze w sercu....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 7 lutego 2005, 22:20 
Offline

Dołączył: czwartek, 1 lipca 2004, 23:48
Posty: 37
OZ - sorry ale Twoje obie wypowiedzi przeczą sobie - To w końcu albo nie wolno czy wolno na własną odpowiedzialność (tak z tego wynika, a co za tym idzie nie przenosi zawodnika do outlaw)?
Jak dla mnie to w tym momencie (po drugiej twojej wypowiedzi) będzie solidny argument dla osób które chcą dokonać przeróbek punktów mocowania zawieszenia - "przecież ja uważam że jest bezpiecznie" - ktoś powie. Przepisy powinny być jasne i przestrzegane, a takie dowolne interpretowanie jest co najmniej nie na miejscu - to nie piaskownica tylko MP.

Jeżeli ktoś ma np TUV na fabrycznie skracane wahacze to ok ale domowymi metodami robione "spawy" mogą "obrócić się przeciwko SSS" jeżeli dojdzie do wypadku - a sędziowie techniczni powinni dbać mie tylko o przestrzeganie przepisów ale i o nasze bezpieczeństwo a raczej widzów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 7 lutego 2005, 23:20 
Offline

Dołączył: środa, 4 sierpnia 2004, 04:01
Posty: 264
Lokalizacja: Lublin
Marlon napisał(a):
Moim zdaniem to co chcesz zrobić jest zmiana punktu mocowania etc. etc.
Będzie outlaw. Zwłaszcza że jak się domyślam podpadniesz też pod punkt regulaminu mówiący o zmianach podłużnic. (dopuszczalne pod różnymi warunkami, vide Regulamin).



powiedz mi GDZIE w regulaminie jest punkt zabraniajacy modyfikacje podluznic??

9.2 Nadwozie i wyposażenie samochodu:
1) Budowa i działanie seryjnego nadwozia nie może podlegać zmianom z wyjątkiem punktów wymienionych poniżej.
2) Wymiana lub dodanie nieseryjnych elementów takich jak maska, drzwi przednie od strony pasażera, tylna klapa, tylne drzwi, spoilery (w tym poprawiające aerodynamikę) oraz zmiany zderzaków są dozwolone na wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru. Powyższe elementy powinny mieć kształt zbliżony do seryjnego. Możliwa jest wymiana drzwi przednich od strony kierowcy pod warunkiem zainstalowania klatki bezpieczeństwa.
3) Dozwolona jest wymiana przednich i tylnich błotników na wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru pod warunkiem, że zostają zachowane seryjne wymiary. Dopuszcza się również zmianę wymiarów mających na celu poszerzenie samochodu.
4) Jednoczęściowa przednia lub tylna część karoserii (maska lub bagażnik połączone z błotnikami i zderzakiem) są dozwolone.
5) Przednia szyba musi być szklana (wyjątek stanowi seryjnie zamontowana szyba z innego niż szkło materiału).
6) (skreślony).
7) Wymagana jest seryjna karoseria z pełną podłogą z uwzględnieniem punktu 8. Wycinanie fragmentów lub dokonywanie wierceń w płycie podłogowej, przegrodzie komory silnika i innych częściach karoserii w celu zmniejszenia wagi jest zabronione. Dopuszczalna jest modyfikacja podłużnicy w związku ze zmianą silnika lub osprzętu.
8) Dopuszczalna jest modyfikacja płyty podłogowej, ale jedynie w związku ze zmianą typu napędu.
9) Seryjne światła przednie, tylne, stopu oraz kierunkowskazy muszą funkcjonować. Jest dopuszczalne wyjęcie świateł przednich w celu polepszenia przepływu powietrza.
10). Przedni fotel kierowcy, tapicerka na drzwiach przednich od strony kierowcy i deska rozdzielcza są wymagane.
11) Dopuszcza się wymianę fotela na lżejszy, ale spełniający warunki bezpieczeństwa dla kierowcy.
12) Dopuszcza się zamianę seryjnej tapicerki na drzwiach przednich od strony kierowcy na wykonaną z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru. Nowe elementy nie mogą posiadać ostrych krawędzi i muszą spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy.
13) Deska rozdzielcza musi być seryjna lub podobna do seryjnej i wykonana z włókna węglowego, szklanego lub kevlaru. Nie mogą występować ostre krawędzie i musi ona spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy.
14) Każdy startujący samochód musi być wyposażony w gaśnicę.
15) Samochód musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa dla kierowcy.
16) Stosowanie klatek bezpieczeństwa jest dozwolone.
17) Dozwolone jest używanie urządzeń umożliwiających pomiar czasu lub telewizyjną rejestrację przejazdu podczas trwania zawodów. Wyniki tych pomiarów lub rejestracji nie mogą stanowić podstawy do zgłaszania protestów.
18) W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy.
19) Nieseryjny zbiornik paliwa może się znajdować jedynie w miejscu seryjnego zamontowania, bagażniku lub tylnich błotnikach (ale nie po stronie silnika) i musi być na trwałe przytwierdzony do podłoża. Zbiornik paliwa musi być wykonany z niepalnego materiału.
20) Butla podtlenku azotu musi być na stałe przytwierdzona do podłoża podczas trwania zawodów.


9.4 Silnik i skrzynia biegów samochodu:
1) Wymiany silników (swapy), zmiany sterowania elektroniką i inne podnoszące moc silnika są dozwolone.
a) (skreslony),
b) (skreślony),
2) (skreślony),
3) W przypadku, gdy w samochodzie znajdują się elementy któregokolwiek z doładowań (turbo, podtlenek azotu lub kompresor) to będą one liczone jako zastosowane nawet wtedy, gdy instalacja jako całość nie funkcjonuje.
4) Mogą być przeprowadzane dowolne modyfikacje skrzyni biegów pod warunkiem zachowania seryjnych kształtów i rozmiarów całej płyty podłogowej (jej pionowych i poziomych elementów).
5) Silnik musi być zamontowany w tym samym miejscu, co w samochodzie seryjnym.
6) Zmiana umiejscowienia akumulatora i jego wielkości jest dozwolona.
7) Do napędzania silnika w (w zależności od jego rodzaju) można używać tylko LPG, oleju napędowego lub benzyny.
8) Zabronione jest używanie nitrometanu.
9) Zabronione jest dokonywanie modyfikacji seryjnej pojemności silnika (zmniejszanie pojemności), która spowoduje przesunięcie samochodu do klasy niższej



Wskaz mi GDZIE bo nie widze? Bez urazy, ale tak sobie mysle, ze zanim sie wypowiesz, to sam dokladnie sie upewnij... bo wprowadzasz ludzi w blad. rozumiem ze przydzielasz do klas, wiec chyba Ciebie najbardziej dotyczy znajomosc regulaminu. ten sam regulamin juz wisi pare dni, napewno dluzej niz od piatku od 4:52 ;)
I to samo dotyczy innych, bo spora czesc sie wypowiada a chyba bladego pojecia nie ma o tym o czym mowi ( mam tu na mysli dizkreta ktory chyba troche sie zagalopowal... - bez urazy)
Ale nie ma sensu wprowadzac niechcacy ludzi w blad.
Dziekuje i pozdrawiam.

_________________
http://www.LKT.pl - Lubelskie forum Streetracing, Motoryzacyjne, Tuningowe itd. ;)
http://HondaTech.pl - techniczna, polska kopalnia wiedzy o Hondach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 8 lutego 2005, 21:57 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Właśnie, podłużnice można zmieniać żeby zmienić mocowanie silnika, tylko jeśli jest to absolutnie niezbędne żeby upchnąć większy silnik.

Może jest to kwestia interpretacji przepisów, ale moim zdaniem przy obmyślaniu projektu musisz zakładać maksymalnie restrykcyjne podejście sędziów - bo nigdy nie wiadomo na kogo się trafi na BT.

Regulaminu naprawdę nie musisz mi cytować ;)

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 8 lutego 2005, 23:31 
Offline

Dołączył: środa, 4 sierpnia 2004, 04:01
Posty: 264
Lokalizacja: Lublin
jezeli jest napisane jasno, ze modyfikacja podluznic jest dozwolona, to jest dozwolona i sedzia nie moze zinterpretowac tego ze "to zbyt duza modyfikacja, lub zbyt mala lub w ogole nijaka"

pisze ze mozna to mozna. po to sa regulaminy.


Tak samo gdzies z ta szyba czytalem ze bedziesz (proboje zacytowac) i tak przydzialal do outlaw za rally crosowa szybe - jakim prawem jak jest otwierana :) ? nie jest okreslone JAK :) jest lufcik, jest wiec sie otwiera.

sprawa wg.mnie wyglada prosto jak drut, a probojecie zakrecic ludziom w glowach - przepraszam, ale takie odbieram wrazenie. Po to jest regulamin zeby sie go rowno trzymac, jak bylo tluczone pare razy - regulamin jest stworzony tak, zeby nie skrzywdzic zadnego zawodnika, wiec czemu usilnie Marlon wciskasz kit n/t regulaminu? napisane wszystko nawet czarno na bialym 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 9 lutego 2005, 21:13 
Offline

Dołączył: wtorek, 1 czerwca 2004, 16:14
Posty: 127
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
to co z tym mocowaniem amorów można czy nie bo już sie pogubiłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 9 lutego 2005, 22:20 
Offline

Dołączył: środa, 4 sierpnia 2004, 04:01
Posty: 264
Lokalizacja: Lublin
z regulaminu jasno wynika, ( to co bylo mowione o poszerzeniu auta... to tez lepiej doczytac... a nie wymyslac)
ze nie mozna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 10 lutego 2005, 22:01 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
kfak napisał(a):
jezeli jest napisane jasno, ze modyfikacja podluznic jest dozwolona, to jest dozwolona i sedzia nie moze zinterpretowac tego ze "to zbyt duza modyfikacja, lub zbyt mala lub w ogole nijaka"

Cytuj:
Dopuszczalna jest modyfikacja podłużnicy w związku ze zmianą silnika lub osprzętu.


Jasne? Nie?! to trudno...

kfak napisał(a):
Tak samo gdzies z ta szyba czytalem ze bedziesz (proboje zacytowac) i tak przydzialal do outlaw za rally crosowa szybe - jakim prawem jak jest otwierana :) ? nie jest okreslone JAK :) jest lufcik, jest wiec sie otwiera.


Nie otwierała się. miała wyciętą dziurę średnicy 10cm i była z poliwęglanu.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 10 lutego 2005, 22:08 
Offline

Dołączył: środa, 4 sierpnia 2004, 04:01
Posty: 264
Lokalizacja: Lublin
aaa to przepraszam, z wczesniejszego opisu wywnioskowalem ze miala taki tyci tyci kwadracik ktory mozna bylo sobie odsunac i powiedziec HELLO 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron