Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest środa, 18 października 2017, 03:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: czwartek, 16 lutego 2012, 22:02 
Offline

Dołączył: piątek, 15 września 2006, 12:39
Posty: 149
Lokalizacja: BRONX
Oki montujemy w miejscu tylnej kanapy. Kombinezonik jest nawet z homologacją FIA :D

_________________
Corsa 3.0 N/A ET 12.21


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 18 lutego 2012, 20:05 
Offline

Dołączył: niedziela, 5 czerwca 2011, 12:07
Posty: 9
W odpowiedzi na
" Z tego, co widzimy na zdjęciach i wiemy swoimi drogami, to auto regulaminu raczej nie spełnia.
Problemem jest mocowanie fotela, problemem jest wycięcie wzmocnień, drzwi od kierowcy, klatka co prawda jest, ale częściowa i nie wiadomo z czego.

Wysyłam fotki na e-mail
Obrazek
tak jak pisałem podłużnice i wzmocnienia w aucie są nietknięte
fotel kierowcy jest przykręcony do sztywnej konstrukcji pojazdu (podłużnic) w ten sam sposób co seryjny
do wymiany płyty podłogowej seryjne mocowanie zostało odcięte i ponownie przyspawane do podłużnic
dokonałem zmiany płyty podłogowej na 2 mm aluminiową bo była zardzewiała co widać na niektórych zdjęciach

HIO napisał(a):
9.2 Nadwozie i wyposażenie samochodu w klasach DRAG:
1).... Jeżeli wymianie podlega podłoga pod fotelem
kierowcy to fotel musi być bezpiecznie przytwierdzony do sztywnej konstrukcji pojazdu lub klatki bezpieczeństwa.
2) .... Możliwa jest wymiana drzwi przednich od strony kierowcy pod warunkiem zainstalowania klatki bezpieczeństwa.

6) Dokonywanie modyfikacji podłużnic, płyty podłogowej, nadwozia jest dozwolone pod warunkiem zamontowania
metalowej klatki bezpieczeństwa.



drzwi tak jak pisałem to zamienniki wykonane z laminatu 5kg nie posiadają metalowych elementów

Zgodnie z regulaminem 2011 pisałem że posiadam klatkę aluminiową wykonaną z 5mm i 4mm rur
Aluminium jest metalem chyba że ktoś uważa inaczej.

Nowy regulamin z 2012 Samochody z czasem ET poniżej 10,5 sekundy muszą posiadać stalową klatkę bezpieczeństwa
i ten zapis jest jasny auta z czasem poniżej 10,5 a klasy mini to chyba nie dotyczy

Z informacji z zawodów 1/4 w Śvidniku na Słowacji 2011, grupa organizująca 1/4 na Węgrzech i Słowacji auta w klasie drag FWD do 2000cm3
nie muszą mieć klatek a mogą mieć oba drzwi z lekkich materiałów jak i płytę podłogową


powtarzam pytania
czy ta klatka może zostać ?
czy muszę ją usnąć ?

jeżeli wyjdzie że mam usnąć aluminiowy klatkę to
czy muszę teraz wspawać starą zardzewiałą płytę podłogową czy może zostać aluminiowa ?
czy muszę zamontować (stalowe) drzwi kierowcy ?

Nie rozumiem siania nieprawdy przez kolegę HIO


Ostatnio edytowano niedziela, 19 lutego 2012, 13:59 przez SebaJDM, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 18 lutego 2012, 20:20 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
W tej chwili problemem jest, że masz drzwi z laminatu, które są dopuszczone jeśli masz klatkę, ale Twoja klatka niestety jest aluminiowa. Masz następujące opcje: albo wymieniasz klatkę na stalową, albo przedstawiasz homologację tej klatki, którą masz (pozostawiając lekkie drzwi) albo zostawiasz lekką klatkę, a montujesz normalne drzwi.
Do podłogi nie można się przyczepić, jest zgodna z regulaminem, "ma być ona trwale przymocowana" bez określenia w jaki sposób.
Klatka bezpieczeństwa ma być stalowa.

Na Polo mamy oko, mam nadzieje że pojawi się teraz w wersji zgodnej z regulaminem

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 18 lutego 2012, 21:31 
Offline

Dołączył: niedziela, 5 czerwca 2011, 12:07
Posty: 9
czy taki rolbar wystarczy ?
http://allegro.pl/rollbar-rolbar-roll-b ... 55573.html
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 18 lutego 2012, 22:11 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Przydałby się jeszcze zastrzał do przodu, to i tak będzie naciągane minimum. Chodzi o to, by coś chroniło Cię przed bocznym uderzeniem - choćby przez zawodnikiem z sąsiedniego pasa, który straci panowanie. Zwykle tą rolę pełnią drzwi.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 18 lutego 2012, 23:49 
Offline

Dołączył: niedziela, 5 czerwca 2011, 12:07
Posty: 9
ok raczej powrócę do seryjnych drzwi kierowcy
ale muszę w tym przypadku wywalić aluminiowa klatkę bo jej istnienie jest bezsensowne
czy taki zbiornik paliwa jest dozwolony
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 00:04 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
tak

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 14:05 
Offline

Dołączył: środa, 25 maja 2005, 10:06
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa/ SSGarage
SebaJDM napisał(a):

Nie rozumiem siania nieprawdy przez kolegę HIO


1. to co miałeś w zeszłym sezonie to był rozbudowany rollbar.
podstawowa klatka wygląda tak : konstrukcja bazowa(1 pałąk główny + 2 półpałąki boczne + 1 element poprzeczny + 2 podpory tylne + 6 stóp mocowania) do tego jedne element przekątny na pałąku głównym lub podporach tylnych.

Obrazek
na zdjęciu dodatkowo są wzmocnienia boczne.

2. Chodzi mi tylko o bezpieczeństwo Twoje - a że na co dzień mam doczynienia z klatkami i załącznikiem J, to od razu widzę co jest nie tak.

3. Po to rozmawiamy na tym forum, o Twoim samochodzie w zimę, żebyś miał czas na odpowiednie przygotowanie go.
Protestami nie będę Cię straszył, bo mógłbym to zrobić w zeszłym roku- tylko po co? miałeś po prostu moim zdaniem nie dociągnięcia. Po to właśnie jest potrzebna interpretacja przepisów przez organizatora zawodów, żebys później bezstresowo jechał na zawody.

byłeś szybszy ode mnie, w tym roku mam nadzieję że zdecydowanie poprawisz swój czas, ja jeżdżę na zawody dal poprawienia swojego czasu, żeby spotkać się ze znajomymi, i do tego w klasie Mini w tym roku, jeżeli się pojawię to tylko raz o ile przed Bemowem nie zdetonuje silnika w testach :lol:
na innych zawodach też będę, ale albo jako osoba towarzysząca albo w start w innej klasie np Diesel.

Powodzenia.

PS. link do załącznika J na stronie PZM http://www.pzm.pl/userfiles/2012-pliki/ ... 3_2012.pdf

_________________
Spawanie to ciekawe zajęcie... ;)

http://www.SSGarage.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 17:57 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
SebaJDM napisał(a):
ok raczej powrócę do seryjnych drzwi kierowcy
ale muszę w tym przypadku wywalić aluminiowa klatkę bo jej istnienie jest bezsensowne

W Twoim wypadku to najrozsądniejsze wyjście.
Podpowiem, ze z seryjnych drzwi też można wyrzucić kilka kilo, nie mamy obiekcji do szyb z tworzyw sztucznych, szyba nie musi się opuszczać. Myślę że po wywaleniu klatki, a zamontowaniu seryjnych drzwi z szybą z poliwęglanu możesz z kilogramami zejść nawet niżej, a koszt takiej operacji tańszy niż laminatowe drzwi + klatka.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 22:29 
Offline

Dołączył: czwartek, 10 czerwca 2004, 03:57
Posty: 1583
Odchodząc od tematu regulaminu, zgodności i niezgodności. Trzeba mieć naprawdę odwagę by tym autem stawać na prostej i jechać bez pełnej klatki. Przy każdym mocniejszym zderzeniu kierowca ma małe szanse na przeżycie i osobiście jestem zdania tego co HIO iż to nie jest tylko wymiana podłogi na 2 mm bo stara była przerdzewiała. Stara podłoga składała się z dwóch blach grubszych które stanowią jeden odlew dodatkowo jest harmonijka na podłodze która nie jest przypadkowa. Niestety regulamin dopuszcza taka modyfikację ale osobiście będę w sezonie 2013 za tym by to zmienić. Nie tylko podłużnice gwarantują bezpieczeństwo pojazdu. A mocowanie typu nity (nie określamy tego co to trwałe mocowanie) to tak jakbym 2 kartki papieru skleił taśmą papierową, w sumie się trzyma ale każdy najmniejszy ruch to rozrywa.

_________________
Obrazek
Corling Łukasz Snoch
ul. Dominiki 10
03-604 Warszawa

tel. 507 021 880
@ lukasz.snoch[at]post.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 14:49 
Offline

Dołączył: sobota, 25 lutego 2012, 11:53
Posty: 4
Czyli reasumując. Jeśli mam civica 5g coupe który był seryjnie FWD, a mam go przerobionego na AWD na podzespołach hondowskich (nie było trzeba ciąć podłużnic i ich przerabiać, tak samo z tunelem środkowym) oczywiście opony dopuszczone do ruchu z E20. To musze startować nim w klasie DRAG AWD ??

Z góry dziękuje za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 14:57 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Tak, w street masz możliwość przeróbki napędu tylko w jednym kierunku: możesz z auta z napędem na 4 kola zrobić auto z napędem na 2 koła (dowolne, przód lub tył)
Natomiast samochód przerobiony z napędu na jedną oś na napęd na obie osie automatycznie ląduje w klasie Drag, niezależnie od innych elementów wyposażenia.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 15:03 
Offline

Dołączył: sobota, 25 lutego 2012, 11:53
Posty: 4
No to do zobaczenia na bemowie mam nadzieje że się wyrobie :P
Jeszcze takie pytanko kaski itp normalnie mnie obowiązują jak na klase drag przystalo, czy można z tego zrezygnowac przy mniej hardcorowym aucie w porównaniu do konkurencji ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 17:56 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Regulamin to regulamin, kaski w klasie Drag sa obowiązkowe
Jeśli nie masz swojego, to SSS Ci kask zapewni... ale trzeba pamiętać że one mają po 10 lat, miało je na bani kilkaset osób a w zimę leżą w moim nieogrzewanym magazynie. Za 50-100 pln na znanym portalu aukcyjnym kupisz kask dobry na taką okazję - na motocykl bym go nie zalożył, ale do samochodu wystarczy. np. coś takiego http://moto.allegro.pl/kask-kaski-luis- ... 80862.html

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 25 lutego 2012, 18:15 
Offline

Dołączył: sobota, 25 lutego 2012, 11:53
Posty: 4
nie no spoko kask mam motocrossowy bo kiedyś się jeździło i na tym. Tu tylko chodzi o pole widzenia + jestem wysoki prawie 2m wzrostu i nie wiem czy nie bede kaskiem walil o dach :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron