Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: niedziela, 9 października 2011, 16:57 
Offline

Dołączył: czwartek, 7 sierpnia 2008, 21:48
Posty: 76
Klasa FWD DRAG - proponuje aby nie były wymagane hamulce na osi tylnej ponieważ czasem hamulce na tyle mogą tylko zaszkodzić a nie pomóc ponieważ auta fwd drag najczęściej mają wąskie opony na tylnej osi i lekki tył co wiąże się z łatwym zablokowaniu tych kóła co może spowodować niebezpieczny niekontrolowany "bok" Np. speca Corsa FWD N/A DRAG w tamtym tygodniu nie została dopuszczona w Niemczech do zawodów ponieważ nie miała hamulców na tylnej osi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: niedziela, 9 października 2011, 21:22 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
popieram kwestię hamulców.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 10 października 2011, 00:38 
Offline

Dołączył: czwartek, 10 czerwca 2004, 03:57
Posty: 1583
Odpowiedz mi na jedno pytanie dlaczego na dragstripie czy przygotowanym obiekcie w Niemczech sa wymagane hamulce na dwoch osiach i to auto nie zostalo dopuszczone do startu ? Kwestie bezpieczenstwa ? hmmm... co zrobisz gdy wysiada Ci hamulce na przedniej osi zaczniesz mowic paciorek ?

W Polsce mamy obiekty ktore pozostawiaja wiele do zyczenia a Biala pokazala jak bardzo mocne auta na mecie potrafia "zatanczyc".

Co ma waga auta do zablokowania kol ? czy sila nacisku tloczka na tarcze zwieksza sie poprzez odelzenie nadwozia ?

_________________
Obrazek
Corling Łukasz Snoch
ul. Dominiki 10
03-604 Warszawa

tel. 507 021 880
@ lukasz.snoch[at]post.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 10 października 2011, 09:23 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Dread, do dragstripu to temu torowi było cholernie daleko :)
A wymaganie takie bylo właśnie niespotykane.
Żeby dobrze hamować tyłem, należaloby mieć regulowany korektor sily hamowania, przy odelżonym tyle hamulec będzie łapał na sztywno, nie chce mi się tworzyć rysunków z rozkładem wektorów sił, ale to dość proste.
Kiedy wysiądą hamulce na jednej osi, to druga tez nie będzie działać (hamulce są zwykle dwuobwodowe z układem krzyżowym), jedyne wyjście to wtedy mechaniczny ręczny... albo spadochron.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 10 października 2011, 10:36 
Offline

Dołączył: czwartek, 10 czerwca 2004, 03:57
Posty: 1583
Marlon, hamulec lapie na sztywno w zaleznosci od sily uzytej na pedal hamulca, to powoduje przelozenie na pompe hamulcowa itd itd, 20 tonowa ciezarowka rowniez blokuje kola po uzyciu odpowiedniej sily jak i 150 kg motocykl niezaleznie czy jest zapakowana pod sam dach czy jedzie na pusto. Nie wglebiajac sie w kwestie fizyki, ja jestem zdania iz ostatnia rzecza ktora powinno sie demontowac z pojazdu to elementy zapewniajace minimum dodatkowego bezpieczenstwa.

_________________
Obrazek
Corling Łukasz Snoch
ul. Dominiki 10
03-604 Warszawa

tel. 507 021 880
@ lukasz.snoch[at]post.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 10 października 2011, 14:50 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Przemyślałem :)
a właściwie sięgnąłem do NHRA Sport Compact Rulebook, bo uważam ze powinniśmy nasze przepisy tam gdzie to możliwe modyfikować w stronę NHRA

Punkt 3.1 mówi
Cytuj:
3:1 BRAKES
Brakes on each car, regardless of class, must be in good working
order with four-wheel hydraulic brakes as a minimum requirement.
FWD cars may use rear brakes as staging brake. Lightening of
backing plates, brake drums, and/or brake shoes by cutting or
trimming metal prohibited. Cooling or lightening holes may not be
drilled in cast-iron disc-brake rotors.

<tłumaczenie moje>
Hamulce na każdym samochodzie, niezależnie od klasy, muszą być w dobrym stanie technicznym, hamulce hydrauliczne na czterech kołach są wymaganym minimum. Samochody FWD mogą używać tylnego hamulca jako "staging brake" Odelżanie tarcz, bębnów, okładzin przez cięcie jest zabronione. Otwory chłodzące lub odelżające nie mogą być wiercone w żeliwnych tarczach hamulcowych.

Polecam, ciekawa lektura :)
http://www.google.com/url?sa=t&source=w ... pRI0mR7h7g

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: wtorek, 11 października 2011, 21:38 
Offline

Dołączył: czwartek, 24 września 2009, 17:30
Posty: 103
Judge_Dread napisał(a):
W Polsce mamy obiekty ktore pozostawiaja wiele do zyczenia a Biala pokazala jak bardzo mocne auta na mecie potrafia "zatanczyc".

Akurat to co stało się w evo to była wina rozlanego oleju na "torze" który nie został usunięty po awarii jakiegoś innego samochodu.

_________________
Zegrze Pomorskie 2010r 10.9 ET AWD STREET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: środa, 12 października 2011, 11:35 
Offline

Dołączył: czwartek, 10 czerwca 2004, 03:57
Posty: 1583
Nie bylo wczesniej rozlanego oleju na torze, a to co sie znalazlo na torze bylo tylko i wylacznie z EVO, przeanalizowalem to bardzo dokladnie, ogladajac film rowniez dokladnie widac co sie stalo na torze i w ktorym miejscu EVO odmowilo posluszenstwa 3 przejazdy przed EVO bylem za meta i ogladalem tor dokladnie i nie bylo najmniejszej plamy oleju, a slad plynu chlodzacego z olejem byl od samej mety az do miejsca zatrzymania EVO. Plyn chlodniczy jest rownie sliski jak olej.

_________________
Obrazek
Corling Łukasz Snoch
ul. Dominiki 10
03-604 Warszawa

tel. 507 021 880
@ lukasz.snoch[at]post.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: środa, 12 października 2011, 11:50 
Offline

Dołączył: czwartek, 24 września 2009, 17:30
Posty: 103
Kłócić się nie będę ale z tego co mówili to tam był olej a z evo oleju nie ubyło, a jedna osoba też mówiła że w tym miejscu ją wcześniej zarzuciło jeszcze przed przejazdem evo i że jakaś plama tam była.

_________________
Zegrze Pomorskie 2010r 10.9 ET AWD STREET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: środa, 12 października 2011, 12:49 
Offline

Dołączył: czwartek, 10 czerwca 2004, 03:57
Posty: 1583
Nie bylo tam plamy, i nie byl to olej. Za meta po EVO pojawil sie pas rozprysnietego plynu chlodniczego. Kierowca EVO sam powiedzial, iz spanikowal i bardzo gwaltownie zaczal hamowac. Ludzie mowia bardzo duzo dziwnych rzeczy a plotki roznosza sie w trybie blyskawicznym. Jedyna plama oleju ktora byla i zostala od razu usunieta byla okolo 700 metrow za meta tuz przy styku trawnika z betonem po lewej stronie patrzac w strone mety.

_________________
Obrazek
Corling Łukasz Snoch
ul. Dominiki 10
03-604 Warszawa

tel. 507 021 880
@ lukasz.snoch[at]post.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: czwartek, 13 października 2011, 23:46 
Offline

Dołączył: środa, 25 maja 2005, 10:06
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa/ SSGarage
speedster napisał(a):
....
Ja takze bym nie wprowadzal zadnych nowych modyfikacji w klasach street. Bo aut jest tam juz za duzo.
Poszedlbym dalej. W klasie street pozwolilbym na minimalne modyfikacje. Przykladowo przy dodaniu doładowania (kompressor, turbo, nitro), przy wymianie silnika na wiekszy, przy zmianie napedu samochod powinnien jezdzic w klasie drag. W street dopusciłbym tylko: wymiania wydechu, układ dolotowy takze kolektory i przepustnice, wałki, komputer, wtryski, opony dopuszcozne do ruchu i inne malo ingerujace w samochod modyfikacje....


aż tak daleko to bym nie szedł- obecny kształt klas Street jest ok.
zmiana silnika na mocniejszy w przypadku np Hondy Civic jest praktycznie nie zauważalna (1,3 75 KM na 1,8 200 KM ), można zrobić tak, że jedynie nie ścisłość będzie w papierach lub tabliczce znamionowej.... chociaż pewnie i to, niektórzy by ogarneli.
a te przeróbki które podałeś to po prostu klasa NA... inna sprawa, że ktoś kto ma już Turbo, będzie mógł zrobić wydech, dolot, wałki, wtryski, program ...~500 KM ;) a czy zmienił turbo to i tak nikt się nie zorientuje.
W Street nie ma sensu też pilnować pojemności silnika- żaden sędzia nie jest w stanie na oko ocenić co i jak. zresztą w Dragu tylko Mini została z restrykcją pojemnościową... a tam raczej zawodnicy sami się pilnują ;)

_________________
Spawanie to ciekawe zajęcie... ;)

http://www.SSGarage.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: piątek, 14 października 2011, 21:55 
Offline

Dołączył: czwartek, 17 czerwca 2004, 00:14
Posty: 154
Lokalizacja: Inowroclaw
Panowie zgodnie z regulaminem na 2011r 966T powinno być w dragu za zmianę rodzaju napędu bo tak jest napisane w regulaminie , nie ja go pisałem ale za to go czytałem i według mnie jest to zmiana rodzaju napędu z 4x4 na 2x4 która jest zabroniona to tyle regulaminu na 2011 który już za nami, ja jako być może zawodnik na 2012 a zapewniam was że nie jestem sam z klasy RWD życzymy sobie na wzajem przejrzystości regulaminu takiej przejrzystości która wykluczy swobodne interpretowanie regulaminu przez organizatorów ( bez złośliwości ) . Konwersja z 966T na 966GT2 wiąże się ze zmianą rodzaju napędu i nie ma takich argumentów na świecie które to obalą dlatego regulamin w tej części trzeba napisać zupełnie na nowo aby zawodnicy mili komfort psychiczny że są jednakowo traktowani.


nic tylko czekać na bardzo mocne EVO które przy wsparciu mechaników podczas zawodów wystąpi w trzech klasach streetowych :lol: z trzema różnymi zawodnikami generalnie fajny pomysł skrzyknąć się we 3 i zbudować jedno auto do 3 klas :lol:

_________________
Wicemistrz Polski w klasie turbo 2004.
2009 Street Power RWD 1 w generalce
2009 King of Street 2 w generalce
2010 Street Power 1 w generalce
2010 King of Street 1 w generalce

Chevrolet Corvette C5 Z06


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: niedziela, 16 października 2011, 11:12 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 19 czerwca 2006, 00:00
Posty: 49
Uwazam ze regulamin w obecnym ksztalcie jest dobry, wystraczy go respektowac.

_________________
ET 11.11


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2011, 11:44 
Offline

Dołączył: wtorek, 14 września 2010, 11:35
Posty: 32
olozwirski napisał(a):
Uwazam ze regulamin w obecnym ksztalcie jest dobry, wystraczy go respektowac.


Ale kto ma go respektować, zawodnicy czy osoby robiące badania techniczne ?
Ci zawodnicy, którzy przyjeżdżają na 1 imprezę w roku, w większości przypadków nie czytają całego regulaminu, jak przeczytają to i tak interesuje ich tylko do jakiej klasy mogą się zapisać i czy mogą wyjąć środek czy nie.

Osoby robiące badania techniczne, w wielu przypadkach ograniczają się do sprawdzenia dokumentów i opon, nikt nie sprawdza jaki napęd ma dane auto i czy taki powinno mieć, gdyby badania techniczne były przeprowadzane pod kątem sprawdzania zgodności regulaminu to przyjeżdżać byśmy musieli w sobotę żeby wystartować w niedziele.

Dlatego postulował bym o usunięcie wpisu z klasy street §9A a) 9) Zachowany seryjny rodzaj napędu , albo doprecyzowanie go. Znam 2 przypadki, z tego i poprzedniego sezonu, gdzie rodzaj napędu został zmieniony, w jednym przypadku gdyby auto zostało "wychwycone" na badaniu technicznym, klasyfikacja generalna wyglądała by ciut inaczej.
W mojej klasie akurat nie ma znaczenia czy auto ma FWD,RWD, AWD bo i tak jeździmy wszyscy razem, a rozbijanie diesla na podklasy nie ma najmniejszego sensu. W każdym bądź razie usunięcie tego wpisu w mojej klasie akurat spowodowało by pojawienie się paru jeszcze szybszych diesli :D

_________________
Best ET = 14.761 potem 14.014 a teraz 13.666
Taka niebieska Skoda Octavia II RS 2.0 tdi ~280KM/500Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 17 października 2011, 21:58 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 19 czerwca 2006, 00:00
Posty: 49
Wszyscy powinni respektowac a zwlaszcza organizator, bo jak mowia przyklad idzie z gory.
Bylem kiedys na imprezie gdzie finalowa czworka miala rozszerzone badanie techniczne przed finalami, moze to jest pomysl.
A co do zmiany napedu to przepis powinien byc wykreslony, bo jezeli omawianne wczesniej porsche mozna w prosty sposob przerobic na rwd bo fabryka na to pozwala to z jakiej racji mial by ladaowac w dragu. Moge sobie wyobrazic VAGa na haldexie ktorym mozna by pojechac w trzech klasach tak jak wspominanym Evo. Wiecej swobody i liberalizacja regulaminu.

_________________
ET 11.11


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron