Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: środa, 18 stycznia 2012, 08:57 
Offline

Dołączył: piątek, 15 września 2006, 12:39
Posty: 149
Lokalizacja: BRONX
Nie no świetnie zamontuje spadochron :roll:
OZ pisze ,żeby nie płakać, że wszyscy będa dopuszczeni ,a tu takie kwiatki

_________________
Corsa 3.0 N/A ET 12.21


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: środa, 18 stycznia 2012, 11:14 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Mieliśmy identyczną dyskusję o hamulcach w zeszłym roku albo dwa lata temu, tylko w klasie Moto.
Też pozostaliśmy przy hamulcach na obydwu kolach

A tutaj masz kilka opcji: Wywalasz hamulce na jednej osi i montujesz spadochron (sprawdzałem, nie są drogie) albo zostawiasz hamulce (ewentualnie dokładając regulowany korektor, nie wymagamy tego). Jakieś minimum bezpieczenstwa musi pozostać, w razie czego to my odpowiadamy za trupy.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: środa, 18 stycznia 2012, 17:29 
Offline

Dołączył: wtorek, 17 stycznia 2012, 03:38
Posty: 21
specu spadochron jest dość tani - jak by co to szukaj np jr. dragster, wystarczy do corsy - robi to deist między innymi.
@Judge - a po co takie glupie teksty? Jak pisze co sedzia ktory przeprowadza badania to zakładamy, że wie co mówi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: czwartek, 19 stycznia 2012, 04:10 
Offline

Dołączył: czwartek, 10 czerwca 2004, 03:57
Posty: 1583
Nie widzę ani jednego głupiego tekstu, po to tworzymy regulamin by go przestrzegać w sezonie. Możemy udzielić tzw. dzikiej karty ale jednorazowo i tylko w szczególnych przypadkach po dokładnym sprawdzeniu samochodu/motocykla. Odkąd zajmuję się 1/4 mili w Polsce (2002 rok SSS) to tak to działało i będzie działać, gdyż wszyscy musimy bawić się w oparciu o jasne i klarowne zasady, które nie powodują stwarzania zagrożenia dla zawodników jak i osób trzecich.

Jesteśmy na tle światowym bardzo liberalni co do modyfikacji, ale wszystko ma swój czas i miejsce.

_________________
Obrazek
Corling Łukasz Snoch
ul. Dominiki 10
03-604 Warszawa

tel. 507 021 880
@ lukasz.snoch[at]post.pl


Ostatnio edytowano czwartek, 19 stycznia 2012, 18:16 przez Judge_Dread, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: czwartek, 19 stycznia 2012, 18:00 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
Judge_Dread napisał(a):
Możemy udzielić tzw. wilczej karty ale jednorazowo i tylko w szczególnych przypadkach po dokładnym sprawdzeniu samochodu/motocykla. .


oczywiście Dreadowi chodziło o "dziką kartę" a nie "wilczą kartę", bo chyba coś pomylił z "wilczym biletem"
;) :D

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: czwartek, 19 stycznia 2012, 18:16 
Offline

Dołączył: czwartek, 10 czerwca 2004, 03:57
Posty: 1583
Tak, OZ masz rację mea kulpa. Chodziło o dziką kartę.

_________________
Obrazek
Corling Łukasz Snoch
ul. Dominiki 10
03-604 Warszawa

tel. 507 021 880
@ lukasz.snoch[at]post.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: czwartek, 19 stycznia 2012, 18:20 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
Judge_Dread napisał(a):
Tak, OZ masz rację mea kulpa. Chodziło o dziką kartę.


culpa dreadziu, culpa

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: czwartek, 19 stycznia 2012, 18:26 
Offline

Dołączył: czwartek, 10 czerwca 2004, 03:57
Posty: 1583
to już było specjalnie :)

W tej chwili oczekujemy na podpięcie REGULAMINU na sezon 2012 poprzez Admina do naszej strony http://www.sss.org.pl.

_________________
Obrazek
Corling Łukasz Snoch
ul. Dominiki 10
03-604 Warszawa

tel. 507 021 880
@ lukasz.snoch[at]post.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: czwartek, 19 stycznia 2012, 19:11 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
wilczy bilet też możemy dać :lol: ale chyba łatwiej o dziką kartę niż wilczy bilet

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: czwartek, 19 stycznia 2012, 20:45 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 6 listopada 2005, 15:47
Posty: 632
regulamin jest już podpięty, zatem zapraszam na http://www.sss.org.pl :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 21 stycznia 2012, 00:19 
Offline

Dołączył: sobota, 21 stycznia 2012, 00:04
Posty: 2
Witam.

W regulaminie są zabronione w dragu opony motocyklowe - proszę mi wytłumaczyć od strony technicznej w czym jest gorsza opona homologowana od ścigacza, zamontowana na tyle w aucie drag FWD od np: opony firmy M/T lub M&H itp. o szer. 2.5"~4.5" przy zachowaniu limitu prędkości i nośności
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 21 stycznia 2012, 17:49 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Praktycznie sam sobie odpowiedziałeś - różnią się przeznaczeniem, wynikającym m.in. z nośności, ale konstrukcja opony motocyklowej jest zupełnie inna niż samochodowej. Z indeksem prędkości nie ma raczej problemów. Inne w motocyklach są mieszanki, często łączone, inny jest oplot

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 21 stycznia 2012, 19:16 
Offline

Dołączył: niedziela, 5 czerwca 2011, 12:07
Posty: 9
Pytanie o interpretacje regulaminu
9.1
2) Samochody z czasem ET poniżej 10,5 sekundy muszą posiadać stalową klatkę bezpieczeństwa lub stalowy pałąk z
zastrzałem zamontowany za kierowcą przytwierdzony do płyty podłogowej w minimum czterech punktach (minimum
dwa punkty po lewej i prawej stronie wewnątrz pojazdu w miejscu połączenia boków samochodu z płytą podłogową) i
chroniący przed wgnieceniem się dachu. Zaleca się konstrukcję klatki wg. Zał. J regulaminu FIA. Klatka
bezpieczeństwa może być wykonana z innych materiałów, pod warunkiem okazania dokumentów potwierdzających
homologację tej klatki, wystawionych przez FIA lub NHRA. Kierowca takiego samochodu powinien być ubrany w
kombinezon używany w sportach samochodowych.
Wymagania te muszą być spełnione licząc od imprezy następującej po imprezie, w której samochód osiągnął czas ET
mniejszy od 10,5 sekundy.

Rozumiem ten punkt że to dotyczy to aut z czasem ET poniżej 10,5 sekundy

tak że w klasie mini drag z czasami ET 13 rozbudowany rol bar może być np z aluminium
czy muszę go usnąć ?
a wiadomo że lepsze to niż brak klatki .

Mam go tylko bo drzwi od strony kierowcy mam z włókna szklanego
i część płyty podłogowej zastąpiłem 2 mm płytą aluminiową ponieważ seryjna była zardzewiała

Pytanie jeszcze o płytę podłogową jeżeli wyjdzie że mam usnąć aluminiowy rol-bar
to czy muszę teraz wspawać starą zardzewiałą płytę podłogową czy może zostać aluminiowa ?
( mam nie naruszone podłużnice)

Z informacji z zawodów 1/4 w Śvidniku na Słowacji 2011, grupa organizująca 1/4 na Węgrzech i Słowacji auta w klasie drag FWD do 2000cm3 nie muszą mieć klatek a mogą mieć oba drzwi z lekkich materiałów jak i płytę podłogową


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 21 stycznia 2012, 20:00 
Offline

Dołączył: sobota, 21 stycznia 2012, 00:04
Posty: 2
Marlon napisał(a):
Praktycznie sam sobie odpowiedziałeś - różnią się przeznaczeniem, wynikającym m.in. z nośności, ale konstrukcja opony motocyklowej jest zupełnie inna niż samochodowej. Z indeksem prędkości nie ma raczej problemów. Inne w motocyklach są mieszanki, często łączone, inny jest oplot


nie mów mi że opona motocyklowa np: 130/70R17 o nośności 307kg(są nawet do 365kg) będzie przeciążona na tylnej osi w lekkich autach dragowych FWD - tam nacisk tylnej opony waha się w przedziale 70-100kg
Przy produkcji/projektowaniu opon motocyklowych jest kładziony o wiele większy nacisk na bezpieczeństwo, a opona nie jest jeszcze taka mądra żeby wiedziała gdzie jest założona... :wink:

to może chociaż dopuścić slicki motocyklowe w autach na osi nienapędzanej pod warunkiem zachowania indeksu nośności i prędkości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: sobota, 21 stycznia 2012, 20:34 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
SebaJDM - usuwanie roll-cage'a oczywiście byłoby bez sensu, jeśli w danym przypadku klatka w ogóle nie jest wymagana, to element 'na wyrost" i powiedziałbym że jest nawet zalecany. Zostaje jak jest.

SR-71 - rozmawiamy o temacie raczej wirtualnym, zakaz motocyklowych opon był efektem dopasowania do przepisow innych organizacji.
Gdyby opony motocyklowe były tanim sposobem na załatwienie problemu, to by może było o czym dyskutować, niestety - nie są, można w dobrej cenie swodobnie kupić wąskie, specjalizowane opony samochodowe
BTW: to mi nasuwa ciekawy problem do regulaminu 2013 - już sobie notuję, żeby zrobić wpis nt. indeksu prędkości opon.

Uciekam teraz na imprezę :lol: jutro wrocę do tematu, jeśli będzie potrzeba

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron