Marlon napisał(a):
...
2. W klasach motocyklowych nie jest wymagana rejestracja pojazdu i przegląd, zalecane OC - tak jest w klasach samochodowych drag i jest dobrze. Co za tym idzie niewymagane żadne światła w motocyklach
....
światła stopu zazwyczaj są wymagane w różnych regulaminach, nawet dragowych autach. może jednak warto zostawić taki wymóg ? (pomimo że w regulaminie 2011 nie ma tego).
Klatki bezpieczeństwa:
1. stalowa lub chromo-molibdenowa ; przynajmniej będzie pewność że te materiały są mocne. (zakaz aluminiowych- bo żaden sędzia techniczny, nie będzie się zastanawiał czy aby na pewno jest wystarczająco mocna (są pewne
stopy aluminium, które teoretycznie się łapią w normach wyznaczonych przez załącznik J. Niestety są drogie i raczej trudno dostępne w porównaniu nawet z chromo-molibdenem, więc i tak 99% aluminium dostępnego na rynku nie łapie się w tych normach. Przy zakazie klatek aluminiowych, na pierwszy rzut oka będzie można określić z czego jest zrobione)
2. klatka jeżeli zrobiona według załącznika J, niech będzie bezproblemowo dopuszczona do startu... przynajmniej będzie wiadomo gdzie "konstruktorzy" mają szukać wzorca.
Pozostanie jeszcze kwestia innych konstrukcji typowo dragowych, gdzie po prostu ramę pojazdu stanowi rozbudowana klatka lub np silnik jest zamontowany nie na seryjnych podłużnicach, tylko np na "rurach". Takie "auta" trzeba by obejrzeć dokładniej przez osobę ogarniętą i rozsądną. Obawiam się, że w tym roku może się pojawić kilka takich konstrukcji.
3. Doładowanie w samochodzie- w przypadku np zdemontowanej butli z podtlenkiem obecnie jest liczone jako "obecne" ... chyba miało się coś zmieniać w tej kwestii...