Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 08:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: czwartek, 22 grudnia 2011, 13:04 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
impreza otwierająca sezon odbędzie się 21-22.04.2012 na Bemowie w Warszawie :)

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: czwartek, 29 grudnia 2011, 14:09 
Offline

Dołączył: piątek, 15 września 2006, 12:39
Posty: 149
Lokalizacja: BRONX
i fajnie ,że Bemowo :D

"Dla mnie jednak, że bez względu w jaki sposób prowadzone sa kontrole, regulamin jest regulaminem. Czyli jeżeli napisane jest np, że grubość elementu ma wynosić 3 mm, to jak coś ma 3,1 mm to samochód nie powinien stanąc na starcie."

ok. ale w regulaminie jest chyba minimum

_________________
Corsa 3.0 N/A ET 12.21


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: niedziela, 1 stycznia 2012, 16:34 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
Darksmile się delikatnie pomylił :) ale chciał dobrze :)
ale może "za karę" ;) wpisze wszystkie ew. sensowne propozycje zmian z całego wątku w jednym poście
może ew. Marlon albo ktoś inny, kto dysponuje wolnym czasem

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2012, 16:41 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Przeczytałem jeszcze raz wątek i zmian wiele nie będzie. teraz wypiszę je, później ubiorę w ładniejszy język i wmontuję w regulamin. Jak zwykle, zmiany liberalizujące, nie ograniczające.

1. opony w klasie street nie mogą być slickami, dopuszczone sa wszystkie opony z certyfikatem Unii Europejskiej E20 oraz opony z DOT (certyfikat USA) posiadające bieżnik (zabronione opony bezbieżnikowe). [nad tym myślę: zdjęcie opony z DOT w celu dopuszczenia musi być przesłane na forum.sss.org.pl w odpowiednio dla tego stworzonym wątku, gdzie opony będą przez SSS zaakceptowane bądź odrzucone]
2. W klasach motocyklowych nie jest wymagana rejestracja pojazdu i przegląd, zalecane OC - tak jest w klasach samochodowych drag i jest dobrze. Co za tym idzie niewymagane żadne światła w motocyklach
4. Sprawne hamulce na obydwu osiach, zabronione osłabianie układu hamulcowego (zdejmowanie tarcz z przodu lub z tyłu) we wszystkich klasach motocyklowych i samochodowych.
5. Akumulator w klasach street może być w jednej przestrzeni z kierowcą, jeśli jest zabudowany w szczelną skrzynkę trwale przytwierdzona do podlogi. Aku seryjnie bywa pod kanapą czy w bagażniku i nikomu to nie szkodzi.
6. Dozwolona zmiana napędu w street polegająca na mechanicznym odłączeniu napędu jednej z osi, konwersja z AWD na FWD lub RWD.
7. klatka bezpieczeństwa stalowa lub chromowo-molibdenowa, zalecane wykonanie wg. załącznika J regulaminu FIA lub wg. NHRA Sport Compact Rulebook; zakaz używania klatek aluminiowych
8. Doładowanie nie jest liczone, jeżeli nie jest kompletne, (myślę jak to opisać, turbo i kompresor mają nie pchać powietrza w dolot, nitro nie może być dostarczane w żaden sposób do komory spalania)

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Ostatnio edytowano poniedziałek, 2 stycznia 2012, 20:27 przez Marlon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2012, 18:29 
Offline

Dołączył: środa, 25 maja 2005, 10:06
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa/ SSGarage
Marlon napisał(a):
...
2. W klasach motocyklowych nie jest wymagana rejestracja pojazdu i przegląd, zalecane OC - tak jest w klasach samochodowych drag i jest dobrze. Co za tym idzie niewymagane żadne światła w motocyklach
....


światła stopu zazwyczaj są wymagane w różnych regulaminach, nawet dragowych autach. może jednak warto zostawić taki wymóg ? (pomimo że w regulaminie 2011 nie ma tego).

Klatki bezpieczeństwa:
1. stalowa lub chromo-molibdenowa ; przynajmniej będzie pewność że te materiały są mocne. (zakaz aluminiowych- bo żaden sędzia techniczny, nie będzie się zastanawiał czy aby na pewno jest wystarczająco mocna (są pewne stopy aluminium, które teoretycznie się łapią w normach wyznaczonych przez załącznik J. Niestety są drogie i raczej trudno dostępne w porównaniu nawet z chromo-molibdenem, więc i tak 99% aluminium dostępnego na rynku nie łapie się w tych normach. Przy zakazie klatek aluminiowych, na pierwszy rzut oka będzie można określić z czego jest zrobione)
2. klatka jeżeli zrobiona według załącznika J, niech będzie bezproblemowo dopuszczona do startu... przynajmniej będzie wiadomo gdzie "konstruktorzy" mają szukać wzorca.
Pozostanie jeszcze kwestia innych konstrukcji typowo dragowych, gdzie po prostu ramę pojazdu stanowi rozbudowana klatka lub np silnik jest zamontowany nie na seryjnych podłużnicach, tylko np na "rurach". Takie "auta" trzeba by obejrzeć dokładniej przez osobę ogarniętą i rozsądną. Obawiam się, że w tym roku może się pojawić kilka takich konstrukcji.

3. Doładowanie w samochodzie- w przypadku np zdemontowanej butli z podtlenkiem obecnie jest liczone jako "obecne" ... chyba miało się coś zmieniać w tej kwestii...

_________________
Spawanie to ciekawe zajęcie... ;)

http://www.SSGarage.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2012, 20:21 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
o światłach mówiłem w przypadku motocykli, owiewki torowe, które są dość powszechne i w miarę przystępne cenowo nie mają świateł.
pozostałe uzupełnione

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 2 stycznia 2012, 22:13 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 29 września 2008, 15:34
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
teraz pozostaje odcinać centymetr do bemowa. nie wiem jak czasowo wygląda rozplanowanie imprez na 1/4 mili i drift bo będę się zgłaszał na ćwiartkę i drift fan. :evil:

_________________
Obrazek
www.extremeshow.pl

# 1 MOTO 2011 GSX-R 750 k6
# 1 MOTO 2012 GSX-R 750 k6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 01:10 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
W Drift Fan jak się postarasz, to wszystko załatwisz w sobotę, czyli na eliminacjach i w niedzielę będziesz mógł spokojnie jeździś na 1/4 ;)
Zartuję oczywiście i życzę sukcesów :) eliminacje 1/4 jesteśmy w stanie do takich zawodników dostosować bez problemu, z ew. finałami może być trudniej.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 18:48 
Offline

Dołączył: wtorek, 28 kwietnia 2009, 12:04
Posty: 19
Czy mogę pojechać w klasie street z klapą z laminatu ale są wstawione 3mm szyby z poliweglanu nie ze szkła? Według regulaminu z tamtego roku mogłem a wtym?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 09:19 
Offline

Dołączył: piątek, 15 września 2006, 12:39
Posty: 149
Lokalizacja: BRONX
Niezła liberalizacja....
Tym bardziej ,że4 to propozycja organizatora Marlon? :wink:
2 lata jeździłem bez "zwalniaczy" z tyłu "bębny" które nic nie dają jesli chodzi o długość drogi hamowania,a jedynie mogą zaszkodzić :roll: "bardzo lekki tył = niestabilność podczas hamowania" . Proponuję jeszcze raz przemyśleć temat... Oczywiście się dostosuję jakby co ,ale nie będzie to bardziej bezpieczne :D

PS. Dragstery Top Fuel nie mają układu hamulcowego z przodu :lol:

_________________
Corsa 3.0 N/A ET 12.21


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 16:40 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Specu - szukałem, kombinowałem, i po przeczytaniu regulaminu NHRA Sport Compact (a od zawsze staram się względy bezpieczeństwa dostosowywać do tego regulaminu) doszedłem do wniosku że mądrzejsi od nas i bardziej doświadczeni w dragu mają rację. Top Fuel ma niewiele wspólnego z samochodami jakie widzimy u nas na zawodach, za to niemal idealnie wpisują się one w sport compact.
Nad problemem hamulców myśleliśmy już od ponad roku, ścieraliśmy nasze opinie i taki tego jest wynik.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 16:46 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Szwagier napisał(a):
Czy mogę pojechać w klasie street z klapą z laminatu ale są wstawione 3mm szyby z poliweglanu nie ze szkła? Według regulaminu z tamtego roku mogłem a wtym?

Tak.
Uściślimy także ten fragment regulaminu, tj. klapa z laminatu automatycznie zwalnia z posiadania szklanej szyby w tej klapie, to oczywiste i będzie poprawione.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 18:27 
Offline

Dołączył: wtorek, 28 kwietnia 2009, 12:04
Posty: 19
Dziekuję :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: czwartek, 12 stycznia 2012, 14:01 
Offline

Dołączył: czwartek, 24 września 2009, 17:30
Posty: 103
Tylko że dragowym aucie fwd z lekkim tyłem mocniejsze naciśnięcie hamulca powoduje blokadę tylnych kół a to nie za ciekawa sprawa przy prędkości +- 200km/h

_________________
Zegrze Pomorskie 2010r 10.9 ET AWD STREET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
PostNapisane: piątek, 13 stycznia 2012, 00:27 
Offline

Dołączył: piątek, 23 września 2011, 22:41
Posty: 6
Witam czy w klasie street wypust spalin z wastgeta może być poprowadzony nie koniecznie do wydechu,lecz np: wylot był by umiejscowiony w błotniku czy też masce samochodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron