Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego
http://forum.sss.org.pl/

Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012
http://forum.sss.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2881
Strona 1 z 12

Autor:  TOMEKKK [ niedziela, 2 października 2011, 08:41 ]
Temat:  Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012

Witajcie. Na wstępie dziękuję za wytrwałość SSS w organizowaniu imprez w tym trudnym sezonie i mam nadzieję, że w przyszłym będzie tylko lepiej.

Moja propozycja to:

-pozwolenie na umieszczenie akumulatora w kabinie w klasie street (oczywiście umieszczonego w niepalnej obudowie). Uzasadnienie: niektórzy mają przeniesione aku do bagażnika, a na zawody zgodnie z regulaminem można było zdemontować tylne fotele/tylną półkę. Niestety wtedy auto automatycznie szło do dragu.

Pozdr

Autor:  kikac [ poniedziałek, 3 października 2011, 21:34 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 2012

nie wiem czy to jest miejsce żeby o tym tu pisać ale z tego co ludzmi rozmawiam to wydaje mi się że frekwencja w klasach moto i moto plus zdecydowanie by wzrosła jak by były wykluczone przedłużenia wachaczy. Bo kogo się nie zapytam z znajomych to każdy na pytanie czemu nie startujesz w zawodach to odpowiedź jest jedna : co ja będę się zapisywał jak tam każdy ma przedłużony wachacz a ja nie to nie mam szans.
Dla mnie to tam rybka. ale wydaje mi się że frekwencja mogła by zdecydowanie wzrosnąć.

Autor:  Marlon [ poniedziałek, 3 października 2011, 22:00 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 2012

Kikac, jesteś najlepszym przykładem że przedłużony wahacz to nie wszystko i swoimi wynikami obalasz teorię, że długi wahacz jest niezastąpiony. Dyskusja na ten temat wraca co roku.

Swoją drogą, zestaw wydłużający do różnych Suzuki wcale nie jest taki drogi i łącznie z łańcuchem zamknie się w 1000pln.

Autor:  kikac [ wtorek, 4 października 2011, 08:30 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 2012

tak jak pisałem dla mnie to bez różnicy. i tak w klasie MOTO przedłużany wachacz nie jest na tyle ważny co technika.
Mam nadzieje że dzięki temu że udało mi się wygrać ten sezon uda się przyciągnąć większą liczbę zawodników. Bo w tym sezonie to było nas tylko trzech stałych :) Dorota, Kuba i Ja.

Autor:  bados [ czwartek, 6 października 2011, 22:15 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012

nie będę lobbował długiego wahacza, bo i tak mi to rybka ze względu na klasę w jakiej jeżdzę. spostrzeżenie moje jest takie, że wcześniej- jeszcze dwa sezony temu nie było długich wahaczy i frekwencja nie była większa, a poziom ... hmm:) Chciałbym by jak najwięcej motocykli brało udział w zawodach, zawsze można stworzyć klasę dla motocykli z krótkim, albo długi przenosi wyżej- pewnie zrobi sie potem ankiete.

Autor:  Marlon [ czwartek, 6 października 2011, 22:23 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012

Street w motocyklach... nawet nie myślleliśmy o tym, ale raczej nie przewidujemy dalszego mnożenia klas.
jedyne nad czym ja bym się zastanowił, to dopuszczalność odchudzania przez np. zdjęcie jednej tarczy z przodu - jak dla mnie to jest hardkor, ale np. Fejt tak jeździ, tylko ja nie wiem czy nie lepiej jeźdźca wysłac na odchudzanie :D

Autor:  HIO [ piątek, 7 października 2011, 00:16 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012

może przenieść te parę postów odnośnie napędów z tematu o roku 2011 :)

Prosiak napisał(a):
HIO dokładnie tak jak mówisz jeżeli walczy się tylko z czasem to nie ma różnicy w jakiej klasie jedziesz. Ale jeżeli jedziesz w klasie drag rwd i przyjadą np; litwini to możesz takim Porszakiem z odpiętym przednim napędem co jedynie sobie z torby strzelić i to wszystko, więc zostaje puki co tylko klasa street. Klasa drag rwd to już co najmniej trzeba dysponować 8- sekundowcem, także w Polsce myślę ze jakieś 3-4 lata i będzie grubo, puki co zostanimy jeszcze przy streecie bo szału nie ma i nie będzie


czyli jednak chodzi o wygrywanie nie ważne w jakiej klasie? a najlepiej jak klasę podpasują pod to auto?

Goście zagraniczni w klasie RWD turbo/street byli raz w tym sezonie. Ten egzemplarz Porsche z odpiętym przednim napędem (z różnymi kierowcami) zrobił drugi i trzeci czas biorąc pod uwagę cały sezon i obie kategorie. Lepszy był tylko Dmitrij Nagula który wystartował 1 raz na Bemowie.
Niestety u nas w klasie RWD Turbo czasy na poziomie 11 z hakiem wystarczają żeby praktycznie zdominować cały sezon... więc o jakich 8 czy 9 rozmawiamy?

Jestem przeciwny rozszerzaniu klas Street o nowe modyfikacje, po to aby te klasy nie ciągnęły się w nieskończoność... bo to nudne będzie. na Bemowie w klasie Street Rwd było 25 aut, w Ełku 19. w RWD Turbo odpowiednio 7 i 5 a w Białej 3.
To mi przypomina sytuację z 2005 roku gdzie na Bemowie w klasie Profi byłem 37 na 50 aut... i wtedy podjąłem decyzję o zmianie klasy na niższą ... i szybszą ;)

Możliwość odpięcia jednej osi, może też zwiększyć ilość aut w Street FWD których jest obecnie od groma... na Bemowie 37 w Ełku 18, Sosnowiec 26, w Białej 15... już i tak dużo osób twierdzi że to nuda widząc 15 "takich samych" civiców.
Inna sprawa, że to nic fajnego być na 30 pozycji w klasie- taki zawodnik następnym razem może nie przyjechać na zawody, bo po co...

Dodawanie możliwych modyfikacji w Street niekorzystnie wpłynie na klasy DRAG - łącznie z tym że nie będzie miał kto w nich jeździć i zostaną zlikwidowane.

a i tak BTW - porównanie okiem laika:
Komentator mówi, że dany samochód nie jedzie w ulicznej klasie, bo zmienił opony na "wyścigowe" (czyli 20 minut roboty) VS mówi, że dany samochód ma przerobiony napęd z AWD na RWD, ale został w Street - dla przeciętnego widza będzie to z miesiąc profesjonalnej roboty ;)

Autor:  okeciak89 [ piątek, 7 października 2011, 10:27 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012

moze warto jeszcze rozdzielic klase STREET na profi i profi plus, poniewaz duzo osob z wollnossaca jednostka, samochodem ulicznym musi wybrac gorsze zło, albo wydmuszki 600-set kg na 300KM (pozdro SPEC :) ), albo doladowane FWD, nie ma gdzie sie ulokowac, takze moze tutaj rozdzielic, duzo osob rezygnuje wlasnie z tych powodow

Autor:  Judge_Dread [ piątek, 7 października 2011, 10:56 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012

Ja proponuje wprowadzic dla kazdego zawodnika osobna klase z nagroda 10 000 zl, pucharem, rocznym pakietem socjalnym, 4 tygodniowymi wczasami w Autstralii.

A mniej żartobliwie:
Street to Street, opony dopuszczone do poruszania sie po drogach ulicznych czyli znaczek E na oponie, bez wyjatkow auta w pełni streetowe z pełnym wnętrzem podłogą itd itd tak jak je fabryka wypuściła (dopuszczone modyfikacje mechaniczne i elektroniczne pozwalające podnieść moc i zwiększyć bezpieczeństwo). Restrykcyjne przestrzeganie i sprawdzanie aut przed startem, a kazda proba oszustwa nagradzana Dyskwalifikacja bez dyskusji.
Odłączenie trwałe napędu poprzez wymontowanie elementów przenoszących napęd jak najbardziej na tak(Porshe z Białej wyjaśniłem w innym wątku - pojazd został sprawdzony, napęd był trwale odłączony).
Klatka tylko i wyłącznie zgodnie z załącznikiem J, a nie za przeproszeniem @##$%#@ cieniutka rurka ala pałąk w aucie w którym nie ma połowy podłogi a po rolce dach spotyka sie z podłogą bo przed niczym ta pseudo "klateczka" nie chroni.
Uściślenie regulaminu.

Jasne i klarowne zasady gry dla wszystkich.

Autor:  speedster [ piątek, 7 października 2011, 11:34 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012

Zgadzam sie z HIO
bardzo mało aut jezdzi w klasach dragowych.
Ja takze bym nie wprowadzal zadnych nowych modyfikacji w klasach street. Bo aut jest tam juz za duzo.
Poszedlbym dalej. W klasie street pozwolilbym na minimalne modyfikacje. Przykladowo przy dodaniu doładowania (kompressor, turbo, nitro), przy wymianie silnika na wiekszy, przy zmianie napedu samochod powinnien jezdzic w klasie drag. W street dopusciłbym tylko: wymiania wydechu, układ dolotowy takze kolektory i przepustnice, wałki, komputer, wtryski, opony dopuszcozne do ruchu i inne malo ingerujace w samochod modyfikacje.
Mysle ze wiecej aut by przeszlo na klase drag.
ewentulanie bezpłatny wjazd drugiego samochodu z oponami i mechanikiem (mam na mysli tylko opony slick i tylko w klasie drag)

Autor:  OZ [ piątek, 7 października 2011, 14:44 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012

Judge_Dread napisał(a):
Ja proponuje wprowadzic dla kazdego zawodnika osobna klase z nagroda 10 000 zl, pucharem, rocznym pakietem socjalnym, 4 tygodniowymi wczasami w Autstralii.

A mniej żartobliwie:
Street to Street, opony dopuszczone do poruszania sie po drogach ulicznych czyli znaczek E na oponie, bez wyjatkow auta w pełni streetowe z pełnym wnętrzem podłogą itd itd tak jak je fabryka wypuściła (dopuszczone modyfikacje mechaniczne i elektroniczne pozwalające podnieść moc i zwiększyć bezpieczeństwo). Restrykcyjne przestrzeganie i sprawdzanie aut przed startem, a kazda proba oszustwa nagradzana Dyskwalifikacja bez dyskusji.
Odłączenie trwałe napędu poprzez wymontowanie elementów przenoszących napęd jak najbardziej na tak(Porshe z Białej wyjaśniłem w innym wątku - pojazd został sprawdzony, napęd był trwale odłączony).
Klatka tylko i wyłącznie zgodnie z załącznikiem J, a nie za przeproszeniem @##$%#@ cieniutka rurka ala pałąk w aucie w którym nie ma połowy podłogi a po rolce dach spotyka sie z podłogą bo przed niczym ta pseudo "klateczka" nie chroni.
Uściślenie regulaminu.

Jasne i klarowne zasady gry dla wszystkich.


Dread, zobacz czy nie ma Cię w kuchni?
zbyt długie przebywanie przy kompie szkodzi zdrowiu, czasami warto pooddychać świeżym powietrzem

w tym wątku zbieramy wszystkie pomysły od zawodników, nie sugerujemy im rozwiązań ani ich nie oceniamy,
zawodnicy to kumaci ludzie, sami wiedzą co jest dla nich najlepsze

Autor:  porscheee [ piątek, 7 października 2011, 15:06 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012

w przypadku porschaka to zadna ingerencja - 996tt , 2 egzemplarze o jakich tu mowa to poprostu specyfikacja 996gt2 ... w dowodzie i tak nie ma wpisywanego napedu tylko 996 , a jezeli watpliwosci ma sedzia moze spojrzec czy sa półoski do przednich piast - wystrczy reke włozyc , w druga strone w innych autach to faktycznie byłoby słabo gdyby w rwd latały 4x4 bo to spora przesada wrecz "oszustwo" , porownywalne to z np oponami jak chcesz w drag jechac na drogowej to czemu nie ale jak w street na dragowych to nie , moim zdaniem to logiczne porównanie i dopuszczenia ...

ja juz pisąłem w innym watku mam własnie tez zdjety taki naped i uwazam to za "fabryke" majac zamiar w 2012 startowac w street rwd , jest to prosta modyfikacja nie ingerujaca w bezpieczenstwo nie zwiekszajaca mocy a masa zmniejszona o jakies 17 kg czyli tyle co ktos np. zamontuje lzejszy fotel lub zaleje wiecej paliwa ...

Autor:  Judge_Dread [ piątek, 7 października 2011, 15:28 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012

OZ napisał(a):
Judge_Dread napisał(a):
Ja proponuje wprowadzic dla kazdego zawodnika osobna klase z nagroda 10 000 zl, pucharem, rocznym pakietem socjalnym, 4 tygodniowymi wczasami w Autstralii.

A mniej żartobliwie:
Street to Street, opony dopuszczone do poruszania sie po drogach ulicznych czyli znaczek E na oponie, bez wyjatkow auta w pełni streetowe z pełnym wnętrzem podłogą itd itd tak jak je fabryka wypuściła (dopuszczone modyfikacje mechaniczne i elektroniczne pozwalające podnieść moc i zwiększyć bezpieczeństwo). Restrykcyjne przestrzeganie i sprawdzanie aut przed startem, a kazda proba oszustwa nagradzana Dyskwalifikacja bez dyskusji.
Odłączenie trwałe napędu poprzez wymontowanie elementów przenoszących napęd jak najbardziej na tak(Porshe z Białej wyjaśniłem w innym wątku - pojazd został sprawdzony, napęd był trwale odłączony).
Klatka tylko i wyłącznie zgodnie z załącznikiem J, a nie za przeproszeniem @##$%#@ cieniutka rurka ala pałąk w aucie w którym nie ma połowy podłogi a po rolce dach spotyka sie z podłogą bo przed niczym ta pseudo "klateczka" nie chroni.
Uściślenie regulaminu.

Jasne i klarowne zasady gry dla wszystkich.


Dread, zobacz czy nie ma Cię w kuchni?
zbyt długie przebywanie przy kompie szkodzi zdrowiu, czasami warto pooddychać świeżym powietrzem

w tym wątku zbieramy wszystkie pomysły od zawodników, nie sugerujemy im rozwiązań ani ich nie oceniamy,
zawodnicy to kumaci ludzie, sami wiedzą co jest dla nich najlepsze


Nie skomentuje tego.

Autor:  bados [ piątek, 7 października 2011, 18:42 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012

wracając jeszcze do twojej wypowiedzi KIKAC, powiedz kolegom że o to chodzi w tym sporcie, nie ma tak że wypada się jak z filip z konopii seryjnym motocyklem i się wygrywa... co najwyżej można powalczyć... a przede wszystkim z własnym rekordem. Jak się ktoś nakręci to zaczyna kombinować co zrobić by być szybszym. Nie odbierz tego jako ataku na Ciebie czy kogokolwiek- niech przestaną marudzić i ścigają się dla fanu. Przedłużenie wahacza w GSXR kosztowało mnie 500zł razem z przedłużeniem łańcucha.
Wracając do tematu jestem za możliwością demontażu jednej tarczy hamulcowej w motocyklu, przynajmniej w klasie extreme- tak jak u Fejta.

Autor:  kikac [ sobota, 8 października 2011, 20:00 ]
Temat:  Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012

ja też tak czuje i moim rywalem na sezon 2012 jest osiągnięcie ET + RT poniżej 10,5.

Strona 1 z 12 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/