Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego http://forum.sss.org.pl/ |
|
Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 http://forum.sss.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2881 |
Strona 8 z 12 |
Autor: | specu [ środa, 18 stycznia 2012, 08:57 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
Nie no świetnie zamontuje spadochron OZ pisze ,żeby nie płakać, że wszyscy będa dopuszczeni ,a tu takie kwiatki |
Autor: | Marlon [ środa, 18 stycznia 2012, 11:14 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
Mieliśmy identyczną dyskusję o hamulcach w zeszłym roku albo dwa lata temu, tylko w klasie Moto. Też pozostaliśmy przy hamulcach na obydwu kolach A tutaj masz kilka opcji: Wywalasz hamulce na jednej osi i montujesz spadochron (sprawdzałem, nie są drogie) albo zostawiasz hamulce (ewentualnie dokładając regulowany korektor, nie wymagamy tego). Jakieś minimum bezpieczenstwa musi pozostać, w razie czego to my odpowiadamy za trupy. |
Autor: | jaqo [ środa, 18 stycznia 2012, 17:29 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
specu spadochron jest dość tani - jak by co to szukaj np jr. dragster, wystarczy do corsy - robi to deist między innymi. @Judge - a po co takie glupie teksty? Jak pisze co sedzia ktory przeprowadza badania to zakładamy, że wie co mówi. |
Autor: | Judge_Dread [ czwartek, 19 stycznia 2012, 04:10 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
Nie widzę ani jednego głupiego tekstu, po to tworzymy regulamin by go przestrzegać w sezonie. Możemy udzielić tzw. dzikiej karty ale jednorazowo i tylko w szczególnych przypadkach po dokładnym sprawdzeniu samochodu/motocykla. Odkąd zajmuję się 1/4 mili w Polsce (2002 rok SSS) to tak to działało i będzie działać, gdyż wszyscy musimy bawić się w oparciu o jasne i klarowne zasady, które nie powodują stwarzania zagrożenia dla zawodników jak i osób trzecich. Jesteśmy na tle światowym bardzo liberalni co do modyfikacji, ale wszystko ma swój czas i miejsce. |
Autor: | OZ [ czwartek, 19 stycznia 2012, 18:00 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
Autor: | Judge_Dread [ czwartek, 19 stycznia 2012, 18:16 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
Tak, OZ masz rację mea kulpa. Chodziło o dziką kartę. |
Autor: | darksmile [ czwartek, 19 stycznia 2012, 18:20 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
Autor: | Judge_Dread [ czwartek, 19 stycznia 2012, 18:26 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
to już było specjalnie W tej chwili oczekujemy na podpięcie REGULAMINU na sezon 2012 poprzez Admina do naszej strony http://www.sss.org.pl. |
Autor: | Marlon [ czwartek, 19 stycznia 2012, 19:11 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
wilczy bilet też możemy dać ale chyba łatwiej o dziką kartę niż wilczy bilet |
Autor: | keez [ czwartek, 19 stycznia 2012, 20:45 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
regulamin jest już podpięty, zatem zapraszam na http://www.sss.org.pl |
Autor: | SR-71 [ sobota, 21 stycznia 2012, 00:19 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
Witam. W regulaminie są zabronione w dragu opony motocyklowe - proszę mi wytłumaczyć od strony technicznej w czym jest gorsza opona homologowana od ścigacza, zamontowana na tyle w aucie drag FWD od np: opony firmy M/T lub M&H itp. o szer. 2.5"~4.5" przy zachowaniu limitu prędkości i nośności |
Autor: | Marlon [ sobota, 21 stycznia 2012, 17:49 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
Praktycznie sam sobie odpowiedziałeś - różnią się przeznaczeniem, wynikającym m.in. z nośności, ale konstrukcja opony motocyklowej jest zupełnie inna niż samochodowej. Z indeksem prędkości nie ma raczej problemów. Inne w motocyklach są mieszanki, często łączone, inny jest oplot |
Autor: | SebaJDM [ sobota, 21 stycznia 2012, 19:16 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
Pytanie o interpretacje regulaminu 9.1 2) Samochody z czasem ET poniżej 10,5 sekundy muszą posiadać stalową klatkę bezpieczeństwa lub stalowy pałąk z zastrzałem zamontowany za kierowcą przytwierdzony do płyty podłogowej w minimum czterech punktach (minimum dwa punkty po lewej i prawej stronie wewnątrz pojazdu w miejscu połączenia boków samochodu z płytą podłogową) i chroniący przed wgnieceniem się dachu. Zaleca się konstrukcję klatki wg. Zał. J regulaminu FIA. Klatka bezpieczeństwa może być wykonana z innych materiałów, pod warunkiem okazania dokumentów potwierdzających homologację tej klatki, wystawionych przez FIA lub NHRA. Kierowca takiego samochodu powinien być ubrany w kombinezon używany w sportach samochodowych. Wymagania te muszą być spełnione licząc od imprezy następującej po imprezie, w której samochód osiągnął czas ET mniejszy od 10,5 sekundy. Rozumiem ten punkt że to dotyczy to aut z czasem ET poniżej 10,5 sekundy tak że w klasie mini drag z czasami ET 13 rozbudowany rol bar może być np z aluminium czy muszę go usnąć ? a wiadomo że lepsze to niż brak klatki . Mam go tylko bo drzwi od strony kierowcy mam z włókna szklanego i część płyty podłogowej zastąpiłem 2 mm płytą aluminiową ponieważ seryjna była zardzewiała Pytanie jeszcze o płytę podłogową jeżeli wyjdzie że mam usnąć aluminiowy rol-bar to czy muszę teraz wspawać starą zardzewiałą płytę podłogową czy może zostać aluminiowa ? ( mam nie naruszone podłużnice) Z informacji z zawodów 1/4 w Śvidniku na Słowacji 2011, grupa organizująca 1/4 na Węgrzech i Słowacji auta w klasie drag FWD do 2000cm3 nie muszą mieć klatek a mogą mieć oba drzwi z lekkich materiałów jak i płytę podłogową |
Autor: | SR-71 [ sobota, 21 stycznia 2012, 20:00 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
Autor: | Marlon [ sobota, 21 stycznia 2012, 20:34 ] |
Temat: | Re: Propozycje zmiany regulaminu 1/4 mili 2012 |
SebaJDM - usuwanie roll-cage'a oczywiście byłoby bez sensu, jeśli w danym przypadku klatka w ogóle nie jest wymagana, to element 'na wyrost" i powiedziałbym że jest nawet zalecany. Zostaje jak jest. SR-71 - rozmawiamy o temacie raczej wirtualnym, zakaz motocyklowych opon był efektem dopasowania do przepisow innych organizacji. Gdyby opony motocyklowe były tanim sposobem na załatwienie problemu, to by może było o czym dyskutować, niestety - nie są, można w dobrej cenie swodobnie kupić wąskie, specjalizowane opony samochodowe BTW: to mi nasuwa ciekawy problem do regulaminu 2013 - już sobie notuję, żeby zrobić wpis nt. indeksu prędkości opon. Uciekam teraz na imprezę jutro wrocę do tematu, jeśli będzie potrzeba |
Strona 8 z 12 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |