Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 14 grudnia 2017, 12:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Temat: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: środa, 28 marca 2012, 15:12 
Offline

Dołączył: środa, 28 marca 2012, 14:56
Posty: 4
witam panowie mam zamiar wziaść udział na ćwiartkę, golfem 4 1,9 tdi 220 km
panowie ile trzymać obrotu na starcie, przy jakich obrotach zmieniać bieg, itp
nie ścigalęm się nigdy i nie mam żadnego doświadczenia a wiadomo że w tych wyścigach własnie na tym polega
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: środa, 28 marca 2012, 20:47 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
najłatwiej cos będzie powiedzieć patrzac na wykres z hamowni.
bez wykresu to wróżenie z fusów. Bo jak w swoim dieslu max moment miałem np przy 2800 a moc ponad 4500. Ale generalnie powinieneś ruszyc jak najszybciej unikając poślizgu kół :D

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: środa, 28 marca 2012, 22:09 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
otóż nie do końca,
gdzieś kiedyś czytałem mądre badanie, że pewien minimalny poślizg daje lepsze 60ft niż brak poślizgu

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: czwartek, 29 marca 2012, 18:11 
Offline

Dołączył: środa, 28 marca 2012, 14:56
Posty: 4
oto wykres
http://zapodaj.net/37c481d47ca4c.jpg.html

fakt nie moj bo mi sie zapodział ale od kolegi i bede miał jakiś pkt odnisienia


Ostatnio edytowano poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 21:33 przez dudus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: piątek, 30 marca 2012, 01:33 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 września 2011, 20:56
Posty: 16
Jak masz wykres to wystarczy wyznaczyć pkt. zmiany biegu taki aby
przy kolejnym przełożeniu mieć możliwie najwyższą średnią moc ( na tym kolejnym przełożeniu)
i tak dla każdego z biegów...

np. wykres mocy zapisujesz jako funkcje , robisz z tego całkę oznaczoną (dla zakresu obrotów na przełożeniu)
liczysz tą całą pole powierzchni pod wykresem , im jest większe znaczy moc średnia w tym zakresie też jest większa :P
Będzie super dokładnie :D


w praktyce ciągniesz do oporu i zmieniasz tuż przed ogranicznikiem obrotów :D
(no chyba że go usuniesz :D :D :D )

_________________
Obrazek
#1 Moto Chopper 2011
HD Sportster 883R
Bemowo 2011 ET 14.417s
2011 Best ET 12.299s
2012 Best ET 11.986s
Obrazek
http://www.dywizjonpoludnie.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: piątek, 30 marca 2012, 13:49 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
Marlon-ja bym uzył okreslenia "na granicy uslizgu kół". Ale sądzę, że w tej sytuacji lepiej powiedziec bez uslizgu. Bo to tak jakbyś na prawie jazdy uczył o wyczuciu granicy przyczepności opon, po której przekroczeniu auto zaczyna obracać :D

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: niedziela, 1 kwietnia 2012, 16:01 
Offline

Dołączył: środa, 28 marca 2012, 14:56
Posty: 4
no tak tylko pytanie jest właśnie takie bo jak po starcie wrzucimy 2 bieg mamy spadek chwilowy przyśpieszenia i dopiero później mamy tego ^kopa^ a jak startujemy z włączonym esp przy obrotach na których mamy maksymalny moment obrotowy to koła mieszają i następuje ten spadek. Czyli z tego mi wynika ze lepiej jest bez esp trzymać na obrotach w których mamy największa moc ale wtedy poślizg kół będzie dużo większy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: niedziela, 1 kwietnia 2012, 18:36 
Offline

Dołączył: piątek, 15 września 2006, 12:39
Posty: 149
Lokalizacja: BRONX
Ruszaj z max momentu i ciągnij do odciny ,a na wyższych biegach do max mocy.

_________________
Corsa 3.0 N/A ET 12.21


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: niedziela, 1 kwietnia 2012, 21:54 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
trenuj, trenuj, trenuj

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 08:12 
Offline

Dołączył: czwartek, 24 września 2009, 17:30
Posty: 103
Ruszaj z wyłączonym esp.

_________________
Zegrze Pomorskie 2010r 10.9 ET AWD STREET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 21:32 
Offline

Dołączył: środa, 28 marca 2012, 14:56
Posty: 4
chyba sobie to odpuszcze bo jak widze niektore czasy a moje to masakra jest jakaś;P

jak rusze przy obrotach na max momencie to co sie dzieje kolo boksuja do 4 tys a przy zmnianie biegu obroty spadaja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 22:52 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
nie można tak mówić!
Szanse są zawsze, mieliśmy przypadki zaskakujących zwycięstw, a często zwycięzcy całego sezonu wygrywali dzięki regularności jazdy

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 23:53 
Offline

Dołączył: czwartek, 10 czerwca 2004, 03:57
Posty: 1583
Trening i praktyka w bezpiecznych warunkach, stres zawsze kazdego zjada na pierwszych zawodach. Dlatego jest około 5 przejazdów eliminacyjnych by spokojnie opanować nerwy i wyczuć auto i nawierzchnię.

_________________
Obrazek
Corling Łukasz Snoch
ul. Dominiki 10
03-604 Warszawa

tel. 507 021 880
@ lukasz.snoch[at]post.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: wtorek, 3 kwietnia 2012, 00:16 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
dokładnie. jak nie spróbujesz to się nie nauczysz. masz jeszcze 3 tygodnie więc trenuj. tylko uważaj na sprzęgło ;)

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
PostNapisane: niedziela, 8 kwietnia 2012, 01:31 
Offline

Dołączył: niedziela, 8 kwietnia 2012, 01:13
Posty: 1
Ogólnie to moc = moment * obroty / 7022, moment to po prostu składowa mocy. Bieg zmieniasz przy troche wyższych obrotach niż max moc, chociaż to zależy od tego jak przebiega wykres. Czyli po prostu kręcisz do odcinki i tyle na temat zmian biegów.

http://pionart.pl/~cinek/CINSOFT/golf5bkc/golf_final.jpg tutaj taki przykład 146 km przy 3800. W tym przypadku zmieniałbyś przy około 4000 tak żeby wykorzystać jak najwięcej mocy. Gdybyś zmienił wcześniej to na następnym biegu mniejsze obroty = mniej mocy. Punkt max momentu to tylko taka informacja dla ciebie 300 * 2950 / 7022 = 126 KM przy 2950 obrotów.

Ktoś wyżej pisał o ruszaniu z max momentu. Czemu akurat z takich obrotów? Obroty przy ruszaniu to sprawa indywidualna trzeba ruszyć na granicy przyczepności i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron