Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego http://forum.sss.org.pl/ |
|
Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp http://forum.sss.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2935 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dudus [ środa, 28 marca 2012, 15:12 ] |
Temat: | Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
witam panowie mam zamiar wziaść udział na ćwiartkę, golfem 4 1,9 tdi 220 km panowie ile trzymać obrotu na starcie, przy jakich obrotach zmieniać bieg, itp nie ścigalęm się nigdy i nie mam żadnego doświadczenia a wiadomo że w tych wyścigach własnie na tym polega pozdrawiam |
Autor: | darksmile [ środa, 28 marca 2012, 20:47 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
najłatwiej cos będzie powiedzieć patrzac na wykres z hamowni. bez wykresu to wróżenie z fusów. Bo jak w swoim dieslu max moment miałem np przy 2800 a moc ponad 4500. Ale generalnie powinieneś ruszyc jak najszybciej unikając poślizgu kół |
Autor: | Marlon [ środa, 28 marca 2012, 22:09 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
otóż nie do końca, gdzieś kiedyś czytałem mądre badanie, że pewien minimalny poślizg daje lepsze 60ft niż brak poślizgu |
Autor: | dudus [ czwartek, 29 marca 2012, 18:11 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
oto wykres fakt nie moj bo mi sie zapodział ale od kolegi i bede miał jakiś pkt odnisienia |
Autor: | HD Krzysiek [ piątek, 30 marca 2012, 01:33 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
Jak masz wykres to wystarczy wyznaczyć pkt. zmiany biegu taki aby przy kolejnym przełożeniu mieć możliwie najwyższą średnią moc ( na tym kolejnym przełożeniu) i tak dla każdego z biegów... np. wykres mocy zapisujesz jako funkcje , robisz z tego całkę oznaczoną (dla zakresu obrotów na przełożeniu) liczysz tą całą pole powierzchni pod wykresem , im jest większe znaczy moc średnia w tym zakresie też jest większa Będzie super dokładnie w praktyce ciągniesz do oporu i zmieniasz tuż przed ogranicznikiem obrotów (no chyba że go usuniesz ) |
Autor: | darksmile [ piątek, 30 marca 2012, 13:49 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
Marlon-ja bym uzył okreslenia "na granicy uslizgu kół". Ale sądzę, że w tej sytuacji lepiej powiedziec bez uslizgu. Bo to tak jakbyś na prawie jazdy uczył o wyczuciu granicy przyczepności opon, po której przekroczeniu auto zaczyna obracać |
Autor: | dudus [ niedziela, 1 kwietnia 2012, 16:01 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
no tak tylko pytanie jest właśnie takie bo jak po starcie wrzucimy 2 bieg mamy spadek chwilowy przyśpieszenia i dopiero później mamy tego ^kopa^ a jak startujemy z włączonym esp przy obrotach na których mamy maksymalny moment obrotowy to koła mieszają i następuje ten spadek. Czyli z tego mi wynika ze lepiej jest bez esp trzymać na obrotach w których mamy największa moc ale wtedy poślizg kół będzie dużo większy |
Autor: | specu [ niedziela, 1 kwietnia 2012, 18:36 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
Ruszaj z max momentu i ciągnij do odciny ,a na wyższych biegach do max mocy. |
Autor: | darksmile [ niedziela, 1 kwietnia 2012, 21:54 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
trenuj, trenuj, trenuj |
Autor: | daniel1d [ poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 08:12 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
Ruszaj z wyłączonym esp. |
Autor: | dudus [ poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 21:32 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
chyba sobie to odpuszcze bo jak widze niektore czasy a moje to masakra jest jakaś;P jak rusze przy obrotach na max momencie to co sie dzieje kolo boksuja do 4 tys a przy zmnianie biegu obroty spadaja |
Autor: | Marlon [ poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 22:52 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
nie można tak mówić! Szanse są zawsze, mieliśmy przypadki zaskakujących zwycięstw, a często zwycięzcy całego sezonu wygrywali dzięki regularności jazdy |
Autor: | Judge_Dread [ poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 23:53 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
Trening i praktyka w bezpiecznych warunkach, stres zawsze kazdego zjada na pierwszych zawodach. Dlatego jest około 5 przejazdów eliminacyjnych by spokojnie opanować nerwy i wyczuć auto i nawierzchnię. |
Autor: | darksmile [ wtorek, 3 kwietnia 2012, 00:16 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
dokładnie. jak nie spróbujesz to się nie nauczysz. masz jeszcze 3 tygodnie więc trenuj. tylko uważaj na sprzęgło |
Autor: | jo93 [ niedziela, 8 kwietnia 2012, 01:31 ] |
Temat: | Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp |
Ogólnie to moc = moment * obroty / 7022, moment to po prostu składowa mocy. Bieg zmieniasz przy troche wyższych obrotach niż max moc, chociaż to zależy od tego jak przebiega wykres. Czyli po prostu kręcisz do odcinki i tyle na temat zmian biegów. tutaj taki przykład 146 km przy 3800. W tym przypadku zmieniałbyś przy około 4000 tak żeby wykorzystać jak najwięcej mocy. Gdybyś zmienił wcześniej to na następnym biegu mniejsze obroty = mniej mocy. Punkt max momentu to tylko taka informacja dla ciebie 300 * 2950 / 7022 = 126 KM przy 2950 obrotów. Ktoś wyżej pisał o ruszaniu z max momentu. Czemu akurat z takich obrotów? Obroty przy ruszaniu to sprawa indywidualna trzeba ruszyć na granicy przyczepności i tyle. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |