Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego
http://forum.sss.org.pl/

Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp
http://forum.sss.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2935
Strona 1 z 1

Autor:  dudus [ środa, 28 marca 2012, 15:12 ]
Temat:  Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

witam panowie mam zamiar wziaść udział na ćwiartkę, golfem 4 1,9 tdi 220 km
panowie ile trzymać obrotu na starcie, przy jakich obrotach zmieniać bieg, itp
nie ścigalęm się nigdy i nie mam żadnego doświadczenia a wiadomo że w tych wyścigach własnie na tym polega
pozdrawiam

Autor:  darksmile [ środa, 28 marca 2012, 20:47 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

najłatwiej cos będzie powiedzieć patrzac na wykres z hamowni.
bez wykresu to wróżenie z fusów. Bo jak w swoim dieslu max moment miałem np przy 2800 a moc ponad 4500. Ale generalnie powinieneś ruszyc jak najszybciej unikając poślizgu kół :D

Autor:  Marlon [ środa, 28 marca 2012, 22:09 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

otóż nie do końca,
gdzieś kiedyś czytałem mądre badanie, że pewien minimalny poślizg daje lepsze 60ft niż brak poślizgu

Autor:  dudus [ czwartek, 29 marca 2012, 18:11 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

oto wykres
http://zapodaj.net/37c481d47ca4c.jpg.html

fakt nie moj bo mi sie zapodział ale od kolegi i bede miał jakiś pkt odnisienia

Autor:  HD Krzysiek [ piątek, 30 marca 2012, 01:33 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

Jak masz wykres to wystarczy wyznaczyć pkt. zmiany biegu taki aby
przy kolejnym przełożeniu mieć możliwie najwyższą średnią moc ( na tym kolejnym przełożeniu)
i tak dla każdego z biegów...

np. wykres mocy zapisujesz jako funkcje , robisz z tego całkę oznaczoną (dla zakresu obrotów na przełożeniu)
liczysz tą całą pole powierzchni pod wykresem , im jest większe znaczy moc średnia w tym zakresie też jest większa :P
Będzie super dokładnie :D


w praktyce ciągniesz do oporu i zmieniasz tuż przed ogranicznikiem obrotów :D
(no chyba że go usuniesz :D :D :D )

Autor:  darksmile [ piątek, 30 marca 2012, 13:49 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

Marlon-ja bym uzył okreslenia "na granicy uslizgu kół". Ale sądzę, że w tej sytuacji lepiej powiedziec bez uslizgu. Bo to tak jakbyś na prawie jazdy uczył o wyczuciu granicy przyczepności opon, po której przekroczeniu auto zaczyna obracać :D

Autor:  dudus [ niedziela, 1 kwietnia 2012, 16:01 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

no tak tylko pytanie jest właśnie takie bo jak po starcie wrzucimy 2 bieg mamy spadek chwilowy przyśpieszenia i dopiero później mamy tego ^kopa^ a jak startujemy z włączonym esp przy obrotach na których mamy maksymalny moment obrotowy to koła mieszają i następuje ten spadek. Czyli z tego mi wynika ze lepiej jest bez esp trzymać na obrotach w których mamy największa moc ale wtedy poślizg kół będzie dużo większy

Autor:  specu [ niedziela, 1 kwietnia 2012, 18:36 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

Ruszaj z max momentu i ciągnij do odciny ,a na wyższych biegach do max mocy.

Autor:  darksmile [ niedziela, 1 kwietnia 2012, 21:54 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

trenuj, trenuj, trenuj

Autor:  daniel1d [ poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 08:12 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

Ruszaj z wyłączonym esp.

Autor:  dudus [ poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 21:32 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

chyba sobie to odpuszcze bo jak widze niektore czasy a moje to masakra jest jakaś;P

jak rusze przy obrotach na max momencie to co sie dzieje kolo boksuja do 4 tys a przy zmnianie biegu obroty spadaja

Autor:  Marlon [ poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 22:52 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

nie można tak mówić!
Szanse są zawsze, mieliśmy przypadki zaskakujących zwycięstw, a często zwycięzcy całego sezonu wygrywali dzięki regularności jazdy

Autor:  Judge_Dread [ poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 23:53 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

Trening i praktyka w bezpiecznych warunkach, stres zawsze kazdego zjada na pierwszych zawodach. Dlatego jest około 5 przejazdów eliminacyjnych by spokojnie opanować nerwy i wyczuć auto i nawierzchnię.

Autor:  darksmile [ wtorek, 3 kwietnia 2012, 00:16 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

dokładnie. jak nie spróbujesz to się nie nauczysz. masz jeszcze 3 tygodnie więc trenuj. tylko uważaj na sprzęgło ;)

Autor:  jo93 [ niedziela, 8 kwietnia 2012, 01:31 ]
Temat:  Re: Wyścigi 1/4 jak zmieniać biegi startować itp

Ogólnie to moc = moment * obroty / 7022, moment to po prostu składowa mocy. Bieg zmieniasz przy troche wyższych obrotach niż max moc, chociaż to zależy od tego jak przebiega wykres. Czyli po prostu kręcisz do odcinki i tyle na temat zmian biegów.

http://pionart.pl/~cinek/CINSOFT/golf5bkc/golf_final.jpg tutaj taki przykład 146 km przy 3800. W tym przypadku zmieniałbyś przy około 4000 tak żeby wykorzystać jak najwięcej mocy. Gdybyś zmienił wcześniej to na następnym biegu mniejsze obroty = mniej mocy. Punkt max momentu to tylko taka informacja dla ciebie 300 * 2950 / 7022 = 126 KM przy 2950 obrotów.

Ktoś wyżej pisał o ruszaniu z max momentu. Czemu akurat z takich obrotów? Obroty przy ruszaniu to sprawa indywidualna trzeba ruszyć na granicy przyczepności i tyle.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/