Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: poniedziałek, 28 stycznia 2013, 22:44 
Offline

Dołączył: środa, 25 maja 2005, 10:06
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa/ SSGarage
olozwirski napisał(a):
A moze by tak zostawic, wcale nie taki zly, obecny regulamin tylko dodac bariere czasowa po ktorej przekroczeniu samochody ze street przechodzily by do dragu? Tylko pytanie jakie to czasy mialy by byc?


dokładnie tak uważam. Bariera może być różna dla różnych napędów - kwestia przeanalizowania wyników z zeszłego sezonu, najlepiej by było żeby kilka aut było blisko tej bariery, stąd pomysł 12 sekund dla FWD (12,5 by jeszcze bardziej zaostrzyło rywalizację bo zamiast 3 aut walczyło by 5-8 o wygraną, choć ja jestem bardziej za 12 bo i mr Lamik by się nie nudził ;) )

To rozwiązanie z powodzeniem funkcjonuje od lat za granicą - np Węgry czy KOE tylko co roku ustalają inny czas.

bercik87 napisał(a):
Mozę podział STREET na N/A i TURBO bo niestety dużo aut nie doładowanych nie ma nawet szans z TURBO.


w zasadzie od dwóch lat ktoś kto chce być w pierwszej 5 i ma dość mocne NA po prostu wybiera Drag- mniejsza konkurencja i większe pole do popisu.

porscheee napisał(a):
myslem ze mowimy o jakis drobnych zmianach w podpunktach regulaminu , a tu wojna o klasy , w takim razie juz wole aby zostało jak było (budowalismy to wiele lat) czas trwania zawodow i tak był mega długi zwłaszcza jak ktos dzien wczesniej jechał cała noc na zawody , no i ilosc przejazdów spada ze zwiekszeniem klas bo czas zabiera organizcja ... im mniej klas tym wiecej jezdzenia , jakos sa dyscypliny trithlon itd gdzie ktos sie potrafi cieszyc jak jest w 500 a nawet w pierwszym 1tys zawodników , co to za argumenty ze wole byc 7 niz 37 - trudno , to nie sa wyscigi dzielnicowe tylko ogolnopolskie , dla najszybszych aut w kraju , a przy okazji kazdy moze poczyc dreszczyk emocji dzieki mozliwosci startu nawet seryjnym trabantem


Moim zdaniem właśnie za późno jest na rewolucję. Jeżeli zmiany miałby być drastyczne to trzeba by je ustalić przed okresem zimowym, w zasadzie w październiku powinno być wiadomo co w następnym sezonie.

Mniejsza ilość klas nie zwiększy ilości przejazdów. ja uważam że zawody z roku na rok są coraz sprawniej organizowane, zapewne dlatego że jest mniejsza ilość zawodników. Coraz większą część dnia wyścigowego zajmują inne atrakcje- pokazy motocyklistów, Jetcar itp.

co do 37 miejsca... przychodza mi na myśl Rajdy ogólnopolskie... niektórzy przyjeżdżają w generalce na pozycji 50 i są szczęśliwi ... a dlaczego? bo jechali Seicento i w swojej klasie zajęli pierwsze miejsce i powiedzmy zdobyli Mistrzostwo (i dostali nawet garnek z tesco :wink: )
po prostu od czegoś trzeba zacząć, żeby połknąć bakcyla i w końcu przesiąść się na "Rajdowe EVO" i walczyć o generalkę.
Robiąc 3-4 klasy i wrzucając wszystkich do jednego kotła, nie ma szans żeby ta zabawa się rozwijała. Dojdzie do tego, że na zawody przyjedzie 30 samochodów (łącznie we wszystkich klasach), Kierowcy się wyjeżdżą... zrobią po 10 przejazdów ( w przypadku np GTRa to będą się różniły max o 0,2 s :wink: ), kibice zaczną się nudzić, bo wkółko te same auta i na następną imprezę nie przyjdą...
To nie jest tak, że to zawody tylko dla tych najszybszych aut- te auta mają być wisienką na torcie :D a żeby błyszczeć muszą mieć jakieś tło.

3-4 klasy to moga się sprawdzić w USA gdzie to wszystko jest już solidnie nakręcone (są sponsorzy) i przyjedzie na zawody 30 aut 6-7-8 sekundowych. ale tu Polska jest czyli ... 85 lat za mu... za czołówką :lol:

A tak w ogóle, to chyba Stowarzyszenie powstało aby ściągnąć ludzi z ulicy, właśnie tych młodych, napalonych w civicach czy golfach i miało ich zachęcić do startowania w legalnych wyścigach, dając możliwość zabawy i radości z wygrywania. (zobaczcie ile klas było kilka lat temu i jaka długa była lista startowa, w każdej z nich. Były lata że najsłabsza klasa Mini była i Drag i Street).
Prawda jest taka, że im więcej zadowolonych zawodników, tym większa szansa na to aby przyciągnęli następnych, a za każdym zawodnikiem mogą pójść na zawody znajomi (kibice) i nawet jezeli nie będą ogarnięci w motoryzacji, to z całą pewnością ucieszy ich widok Porsche, błyszczącego w tłumie zwykłych Hond.

_________________
Spawanie to ciekawe zajęcie... ;)

http://www.SSGarage.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: poniedziałek, 28 stycznia 2013, 23:04 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 19 czerwca 2006, 00:00
Posty: 49
Proponuje FWD 12.5, AWD 10.5 a RWD 11.5.

_________________
ET 11.11


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: poniedziałek, 28 stycznia 2013, 23:26 
Offline

Dołączył: czwartek, 27 sierpnia 2009, 23:15
Posty: 29
olozwirski napisał(a):
Proponuje FWD 12.5, AWD 10.5 a RWD 11.5.


Też całkiem w miarę rozsądny podział... ale N/A brakuje..
Faktycznie najważniejsze jest żeby z zawodów na zawody jak najwięcej ludzi przybywało a nie ubywało także może faktycznie za mocno nie ma co przerabiać tego co jest dobre.
Ale więcej reklamy by się przydało i jeżeli to możliwe fajnie by było podnieść wyścigi do rangi '' Mistrzostwa Polski w wyścigach na 1/4 mili '' :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: wtorek, 29 stycznia 2013, 01:00 
Offline

Dołączył: środa, 14 marca 2012, 10:56
Posty: 21
Lokalizacja: W-wa
Tak czytam i myślę że chyba nie mogę startować w klasie street RWD tylko w drag :roll:

bo

KamienPomorski napisał(a):
KLASA STREET : Silnik tego samego producenta , dopuszczony montaż silnika największego jaki szedł seryjnie np. opel corsa a 1.6 benz. Nie dopuszczalna wymiana dyferencjału i skrzyni biegów z nowszej epoki . zabroniona ingerencja w podłużnice, zawieszenie , zakaz dodawania turbo , zakaz dodawania nitro , wydech nie przekraczający np.100db , rozmiar kół większy max o 1cal .


a u mnie będzie zmiana z LT1 na LS1, skrzynia dalej 4L60E ale już z 97roku a nie z 94, most jest też już nie seryjny :roll:

ale... auto dalej będzie użytkowane co dzień jako daily car

no cóż będę najwyżej dragster z klimatyzacją :mrgreen: :lol: :P

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

Chevy Impala SS '94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: wtorek, 29 stycznia 2013, 02:18 
Offline

Dołączył: wtorek, 17 stycznia 2012, 03:38
Posty: 21
lamikluki napisał(a):
Doskonale wiem że klasa Street podoba się publiczności i ludzie lubią oglądać te samochody bo mają coś spólnego z seryjnymi samochodami, a samochody drag (...)wszyscy wiedzą że prócz przybliżonego wyglądu nie mają nic wspólnego z seryjnym autem..

co ma bardziej wspolnego z seryjnym autem wasz golf w porownaniu np moim maluchem?

Zmiana klas raczej nie ma sensu watpie zeby to cos zmienilo
W kazdym razie mi nie robi to roznicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: wtorek, 29 stycznia 2013, 09:52 
Offline

Dołączył: środa, 25 maja 2005, 10:06
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa/ SSGarage
olozwirski napisał(a):
Proponuje FWD 12.5, AWD 10.5 a RWD 11.5.


To muszą być czasy stanoiwące realne "zagrożenie" dla zawodnika.
2 sekundy różnicy pomiędzy FWD a AWD to zdecydowanie za dużo- będzie za mało czytelne dla kibica.
jezeli dla wszystkich klas miałby być wspólny czas do 12 jest chyba najodpowiedniejszy. Ona ma też spowodować że w Dragu pojedzie więcej osób.

Według Twoich propozycji w zeszłym sezonie po eliminacjach przeniosło by się do Dragu:
Bemowo: FWD 2 RWD 1 AWD 0
Częstochowa: FWD 3 RWD 0 AWD 1
Ełk: FWD 2 RWD 0 AWD 1



Dla FWD bardzo duże zagrożenie złamanie tego czasu, dla reszty prawie nie osiągalne.

Jeżeli różne czasy dopasowane do danej klasy to FWD 12 (3 zawodników notorycznie blisko tej granicy było), RWD 11,5 (ewentualnie 12), AWD 11,5.

Jak przyjżycie się wynikom z zeszłego seoznu, to okaże sie że zawodnicy którzy "awansowali" do Dragu wg tych czasów, byliby w stanie spokojnie załapać się do półfinałów lub nawet zająć całe podium w klasie Drag.

_________________
Spawanie to ciekawe zajęcie... ;)

http://www.SSGarage.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: wtorek, 29 stycznia 2013, 10:28 
Offline

Dołączył: piątek, 21 sierpnia 2009, 21:08
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków / Mickey Garage
wraz z ustawieniem bariery czasowej, pozwolił bym w street jeździć bez foteli

_________________
C20LET 535KM 620Nm
ET: 11.56

http://www.mickey-garage.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: wtorek, 29 stycznia 2013, 10:33 
Offline

Dołączył: czwartek, 27 sierpnia 2009, 23:15
Posty: 29
Mickey napisał(a):
wraz z ustawieniem bariery czasowej, pozwolił bym w street jeździć bez foteli


Dokładnie! Tez to miałem napisać!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: wtorek, 29 stycznia 2013, 10:46 
Offline

Dołączył: wtorek, 14 września 2010, 11:35
Posty: 32
Odnośnie klas może przydało by się rozdzielić diesle na drag i street ? (bo o podziale na fwd, awd i rwd nie ma co marzyć :twisted: )

I jeszcze może by rozważyć możliwość walki bezpośredniej o 3 miejsce ? (nie wydłużyło by to bardzo rozgrywania finałów)

_________________
Best ET = 14.761 potem 14.014 a teraz 13.666
Taka niebieska Skoda Octavia II RS 2.0 tdi ~280KM/500Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: wtorek, 29 stycznia 2013, 11:24 
Offline

Dołączył: piątek, 21 sierpnia 2009, 21:08
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków / Mickey Garage
naprawde diesle maja az tak zle czasy ze niepowalczą w normalnej klasie z benzynami ?

_________________
C20LET 535KM 620Nm
ET: 11.56

http://www.mickey-garage.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: wtorek, 29 stycznia 2013, 11:36 
Offline

Dołączył: wtorek, 22 stycznia 2013, 22:11
Posty: 10
Mickey napisał(a):
naprawde diesle maja az tak zle czasy ze niepowalczą w normalnej klasie z benzynami ?


Jeżeli byłaby ustawiona bariera dla Street FWD na 12,5s to Diesle jak najbardziej mogłyby rywalizować z benzynami(mozna by wtedy zlidwidować klase Diesel) ale przy 12s raczej nie osiągalne (tylko AWD golf 2 i RWD bmw e90 byłoby wstanie powalczyć ) FWD w dieslu nie ma szans sie zbliżyć do granicy 12s (najlepszy FWD 12,98 w zeszłym sezonie w Ełku - tak to dosyć daleko do złamania bariery 13s)

I również popieram żeby po ustaleniu bariery czasowej można by jeździć bez foteli :)

_________________
Seat Ibiza 6L 1.9TDI


Ostatnio edytowano wtorek, 29 stycznia 2013, 11:48 przez barthezz2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: wtorek, 29 stycznia 2013, 11:44 
Offline

Dołączył: wtorek, 14 września 2010, 11:35
Posty: 32
Mickey napisał(a):
naprawde diesle maja az tak zle czasy ze niepowalczą w normalnej klasie z benzynami ?


Jak barthezz2 napisał w FWD nie bardzo mamy szanse na cokolwiek, i tak musimy rywalizować z dieslami awd i rwd (co nie jest do końca fair, ale trudno)
Przywrócenie klasy drag diesel mogło by zwiększyć rywalizację między nami ;)

_________________
Best ET = 14.761 potem 14.014 a teraz 13.666
Taka niebieska Skoda Octavia II RS 2.0 tdi ~280KM/500Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: wtorek, 29 stycznia 2013, 12:34 
Offline

Dołączył: piątek, 15 września 2006, 12:39
Posty: 149
Lokalizacja: BRONX
Dla mnie
mini(1550cm FWD,RWD,AWD)
FWD N/A ( tu wchodziło by mini + doładowane)
FWD Turbo
RWD N/A
RWD Turbo
AWD
AWD Turbo
Diesel

Bez podziałów na street to są zawody na torze nie ulicy

Co do podziałów czasowych w moim przypadku FWD 12.5 odpuszczałbym 20m przed metą 12.0 Pewnie bym wygrywał
a moja odchudzona corsa bez lamp na dragslickach była by streetem...

_________________
Corsa 3.0 N/A ET 12.21


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: wtorek, 29 stycznia 2013, 12:53 
Offline

Dołączył: wtorek, 22 stycznia 2013, 22:11
Posty: 10
specu napisał(a):
Co do podziałów czasowych w moim przypadku FWD 12.5 odpuszczałbym 20m przed metą 12.0 Pewnie bym wygrywał
a moja odchudzona corsa bez lamp na dragslickach była by streetem...


Mi się wydawało że podział czasowy byłby dodatkowym podzialem miedzy Drag a Street a reszta regulaminu (poza propozycjami braku foteli) pozostaje bez zmian wiec takie wydumki jak corsa by była i tak w dragu - bo ta zmiana daje wiekszą rywalizacje w Street a najszybsze samochody rywalizują w Dragu. Ja tak to zrozumiałem także nie traktuj tego jako atak :)

_________________
Seat Ibiza 6L 1.9TDI


Ostatnio edytowano wtorek, 29 stycznia 2013, 13:01 przez barthezz2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)
PostNapisane: wtorek, 29 stycznia 2013, 12:59 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 19 czerwca 2006, 00:00
Posty: 49
Proponuje 10.5 w AWD bo sa samochody w pelni streetowe zblizajace sie lub przekraczajace ta granice. Zreszta uwazam ze przechodzenie do dragu nie moze byc za latwe bo tam powinny byc juz naprawde szybkie fury. Zapis o wnetrzu w street bym zostawil taki jak jest.
Jeszcze slowo do organizatorow, moze warto by z biletami dawac kibicom jakas informacje jakie sa klasy, rekordy, zeby sie wiecej orientowali co i jak.

_________________
ET 11.11


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron