Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego
http://forum.sss.org.pl/

Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 15/03/2013)
http://forum.sss.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3160
Strona 1 z 9

Autor:  Nati [ czwartek, 17 stycznia 2013, 01:07 ]
Temat:  Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 15/03/2013)

Była prośba o taki wątek więc zakładam.
Wszelkie uwagi i propozycje zmian regulaminu z 2012 roku wpisujemy tutaj.
Watek będzie ważny do 28.02.2013 r.

Autor:  Śpiący [ poniedziałek, 21 stycznia 2013, 13:02 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

Chciałem się zorientować czy są jakieś plany odnośnie klasy street, a konkretnie chodzi o auta wyrzeźbione do wygrywania swoich klas, które de facto ze steetem mają niewiele wspólnego (co więcej niektórzy właściciele otwarcie przyznają że nie używają swoich samochodów poza zawodami). Czy takie auta w dalszym ciągu będą dopuszczone do klasy street, czy może są już jakieś plany odnośnie zaostrzenia regulaminu?
Pisze ten post ponieważ lubię zabawę fair play, a nie po to aby komuś dokopać. Myślę, że potencjalni zawodnicy również chcieli by naj najszybciej wiedzieć czego się spodziewać w nadchodzącym sezonie.
Pozdrawiam.

Autor:  specu [ poniedziałek, 21 stycznia 2013, 15:05 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

Podział na Drag i Street jest dla mnie bezsensowny tylko kłotnie z tego wynikają
W DE jest podział tylko FWD RWD AWD u nas można by dodać takie same N/A i mini FWD i po kłopocie.

Autor:  KamienPomorski [ poniedziałek, 21 stycznia 2013, 16:14 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

KLASA STREET : Silnik tego samego producenta , dopuszczony montaż silnika największego jaki szedł seryjnie np. opel corsa a 1.6 benz. Nie dopuszczalna wymiana dyferencjału i skrzyni biegów z nowszej epoki . zabroniona ingerencja w podłużnice, zawieszenie , zakaz dodawania turbo , zakaz dodawania nitro , wydech nie przekraczający np.100db , rozmiar kół większy max o 1cal .

Wystarczy aby pojawiły podpunków w klasie street i street mógłby istnieć dalej i nikt nie miał by do nikogo pretensji że któs wygrywa nie fer....

Autor:  olozwirski [ wtorek, 22 stycznia 2013, 18:32 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

Przede wszystkim to jak podział na drag i street pozostanie, to żeby był taki ze nie jest więcej w nim dragu niż streetu, w sumie mozna by coś wybrać z propozycji Kamien Pomorski. Zostawił bym jednak możliwość dokoksowania silnika nitro czy turbo.
Ale najbardziej jestem za propozycja kolegi z Bronxu, dodał bym do tego diesel i outlaw dla pojazdów nie spełniających warunków i dla wszelkich wydumek z rur, czy tez takich co nie maja dowodu rej.

Autor:  barthezz2 [ wtorek, 22 stycznia 2013, 22:22 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

Ja co prawda troche pod siebie i za Siebie wypowiem : odnośnie klasy Diesel powinien być podział napędami przynajmniej FWD i RWD/AWD bo co prawda jeszcze 2 lata temu nie było szybkich AWD to w poprzednim sezonie było ich kilka a na ten sezon ma dojść kilka szybkich które niestety FWD nie ma szans dogonić w żaden sposób a nie jako to zmniejsza atrakcyjność dla potencjalnych zawodników i grzebaniu w FWD a tym samym zmniejszy ilość zawodników - a przy podziale na pewno wiecej ludzi bedzie chętnych do startowania.

Tak czy inaczej bede startował w tym sezonie ale troszkę pomarudzić mogę jeżeli można :)

Autor:  HIO [ wtorek, 22 stycznia 2013, 23:11 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

KamienPomorski napisał(a):
KLASA STREET : Silnik tego samego producenta , dopuszczony montaż silnika największego jaki szedł seryjnie np. opel corsa a 1.6 benz. Nie dopuszczalna wymiana dyferencjału i skrzyni biegów z nowszej epoki . zabroniona ingerencja w podłużnice, zawieszenie , zakaz dodawania turbo , zakaz dodawania nitro , wydech nie przekraczający np.100db , rozmiar kół większy max o 1cal .


-Silnik tego samego producenta- dobry pomysł. tak już kiedyś było- przynamniej większe prawdopodobieństwo że podłużnice nie zostały przerobione itp.
-co do wielkości to trochę bezsensu- w civicach 5/6 generacji gdzie max był 1,6 spokojnie można włożyć 2,0/2,4 i jeździć tym na co dzień totalnie bezawaryjnie robiąc przebiegi po 30 tys rocznie.
- skrzynia biegów z nowszego auta? czemu nie- ja w civicu 4 gen mam skrzynie na linkę ... spokojnie moge założyć skrzynię z hydro z 5 gena. no i brak możliwości szybkiej weryfikacji
-zabroniona ingerencja w podłużnice- to dobry punkt- ale też musiałoby się od razu to rzucać w oczy żeby ktoś się zorientował.
-zakaz doładowania- bez sensu i kropka.
-wydech... praktycznie brak możliwości weryfikacji, za dużo zawodników, trzeba by mieć stanowisko do pomiaru...
- rozmiar kół - brak możliwości szybkiej weryfikacji


jeżeli już ruszać klasę street to wprowadziłbym rozsądną barierę czasową np Street FWD do 12 sekund. jeżeli szybciej to przechodzi do Dragu. z włączeniem przejazdów w King of Street - tam każdy mógłby cisnąć ile da radę i robić rekordy.
Sądzę że ten zapis zaostrzyłby rywalizację i więcej by zależało od kierowcy ;)

Autor:  Mayorga [ środa, 23 stycznia 2013, 00:12 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

Drag mini, FWD, FWD turbo połączyć. Stworzyć 3 klasy pojemnościowe: a) do 1500 ccm, b) do 2300, c) pow. 2300
Przy silnikach doładowanych pojemność pomnożyć przez 1.7. Oczywiście dokładne limity pojemnościowe do ustalenia, ale tak by mały silnik z turbo "łapał" się do podklasy b), a doładowane 1.8-2.0 jechało z 3 litrowymi potworami.

Autor:  porscheee [ środa, 23 stycznia 2013, 00:47 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

prawdziwy koncert zyczen , ludzie dajcie spokoj , im mniej klas tym szybciej rozegrane zawody , a nie od 6 do 20 na lotnisku i wielki bałagan ... wiecej czasu na przejazdy a nie na wołanie do klas i rozdawanie pucharu kazdemu uczestnikowi , ktos sugerował rozwiazania zagraniczne i dobrze po co wywazac otwarte drzwi , im mniej podpunktow w regulaminie tym lepiej dla wszystkich - to nie sa zawody podworkowe ...

Autor:  Mickey [ środa, 23 stycznia 2013, 13:52 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

diesle mogly by iść do klas z benzynami, niewidze klas lpg to czemu diesel musi leciec osobno, bariera czasowa myśle jest dobrym pomysłem i nieważne że jakieś auto robi lepszy czas seryjnie

Autor:  barthezz2 [ środa, 23 stycznia 2013, 14:06 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

Mickey napisał(a):
diesle mogly by iść do klas z benzynami, niewidze klas lpg to czemu diesel musi leciec osobno, bariera czasowa myśle jest dobrym pomysłem i nieważne że jakieś auto robi lepszy czas seryjnie


Mi to osobiście pasuje , bo przynajmniej ten sam napęd bedzie szybszy a nie AWD :) chociaż wtedy zdecydowanie jestem za Barierą czasową żeby ci najszybsi scigali sie z najszybszymi a nie taki wielki rozrzut czasowy i bez szans dla słabszych aut ( bo przy mniejszym rozrzucie czasowym można jeszcze coś ugrać RT) , oczywiście w każdej klasie powinien być inny rozrzut bo jakby nie patrzeć 12s dla Street FWD to poza Corsa Lamika reszta daleko... tymbardziej diesle gdzie w zeszlym sezonie najlepszy czas FWD diesel to 12,98. W AWD 12sek to seryjny GT-R robi lepszy czas...

Autor:  Mickey [ środa, 23 stycznia 2013, 15:10 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

12sek bez wyjątków myśle że to dobre rozwiązanie, seryjnie montowany silnik z opcją uturbienia lub moze lepiej silnik z tej samej firmy, bo corsy c20xe i let to dość powszechne pojazdy (moja żona na codzień do pracy jeździą tigrą c20let i niemusiałem tam nic wycinać żeby to zamontować) niewiem jak z silnikami innej marki (sam bede taki mial, wiec sam sobie na zlość robie)

Autor:  KamienPomorski [ czwartek, 24 stycznia 2013, 13:08 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

HIO napisał(a):
[quote="

-Silnik tego samego producenta- dobry pomysł. tak już kiedyś było- przynamniej większe prawdopodobieństwo że podłużnice nie zostały przerobione itp.
-co do wielkości to trochę bezsensu- w civicach 5/6 generacji gdzie max był 1,6 spokojnie można włożyć 2,0/2,4 i jeździć tym na co dzień totalnie bezawaryjnie robiąc przebiegi po 30 tys rocznie.
- skrzynia biegów z nowszego auta? czemu nie- ja w civicu 4 gen mam skrzynie na linkę ... spokojnie moge założyć skrzynię z hydro z 5 gena. no i brak możliwości szybkiej weryfikacji
-zabroniona ingerencja w podłużnice- to dobry punkt- ale też musiałoby się od razu to rzucać w oczy żeby ktoś się zorientował.
-zakaz doładowania- bez sensu i kropka.
-wydech... praktycznie brak możliwości weryfikacji, za dużo zawodników, trzeba by mieć stanowisko do pomiaru...
- rozmiar kół - brak możliwości szybkiej weryfikacji


jeżeli już ruszać klasę street to wprowadziłbym rozsądną barierę czasową np Street FWD do 12 sekund. jeżeli szybciej to przechodzi do Dragu. z włączeniem przejazdów w King of Street - tam każdy mógłby cisnąć ile da radę i robić rekordy.
Sądzę że ten zapis zaostrzyłby rywalizację i więcej by zależało od kierowcy ;)





Nazwa klasy "STREET" sama w sobie nawiązuje do tego że auto ma być streetowe więc moim zdaniem powinno być dozwolonych bardzo mało modyfikacji dlatego ja bym został przy tym ze jak auto nie bylo seryjnie turbo w zadnym modelu to tak ma zostac . Ktoś chce modzić niech idzie do dragu . W Niemczech nie ma w żadnej organizacji podziału STREET i DRAG . Nikt nie ma do nikogo pretensji że dragi wyciągają klase ,śa tam np.trabanty z c20let umieszczonym z tyłu , oni przyjeżdżają na zawody dla zabawy a nie po pucharki .

Autor:  jaqo [ czwartek, 24 stycznia 2013, 16:12 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

Tak, niech teraz kazdy napisze porpozycję klasy dla swojego auta...
W.g. mnie sama idea klasy street nie jest zla. Jak sama nazwa wskazuje ma byc to klasa dla aut ulicznych, czyl takich ktorymi mozna legalnie sie poruszac. I tyle. Jakies ograniczanie modow typu nie dla turbo jest bez sensu - mozesz sobie w drogowym aucie zamontowac turbo i jezdzic nim legalnie po drodze, mozesz wsadzic duzy silnik jakiego chcesz producenta i tez normalnie jezdzic. Drag racing to nie sa zawody dla aut seryjnych, nie chce Ci sie czy nie masz kasy na przerabianie auta - no to trudno, nie wygrasz. Ale pojezdzic sobie zawsze mozesz i pościgać się z innymi rownymi sobie pojazdami. Chcesz pucharek? Kup sobie w tesco.
To jest motorsport.

A do tego robienie wiekszej ilosci ograniczen prowadzi do wiekszego problemu przy sprawdzaniu zgodnosci aut z regulaminem, a wiec i wiecej mozliwosci osiagania nieuczciwej przewagi.

Autor:  Mickey [ czwartek, 24 stycznia 2013, 19:54 ]
Temat:  Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013)

całkiem legalnie można jeździć pustym autem z dwoma fotelami na pokładzie

Strona 1 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/