Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego http://forum.sss.org.pl/ |
|
Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 15/03/2013) http://forum.sss.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3160 |
Strona 7 z 9 |
Autor: | etiopczyk12 [ wtorek, 5 lutego 2013, 20:42 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
Tak masz racje i przedewszystkim większa kontrola nad pojazdami,chodzi o klasy cały zeszły sezon honda CRZ hybryda jeżdziła w klasie mini drag i pan skończył na 2 miejscu sezon 2012.To jest dla mnie smieszne street dopuszczony w klasie drag. |
Autor: | HIO [ środa, 6 lutego 2013, 09:37 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
etiopczyk12 napisał(a): Tak masz racje i przedewszystkim większa kontrola nad pojazdami,chodzi o klasy cały zeszły sezon honda CRZ hybryda jeżdziła w klasie mini drag i pan skończył na 2 miejscu sezon 2012.To jest dla mnie smieszne street dopuszczony w klasie drag. w klasach Drag może jeździć niemal każdy, również streetowe auta. Ja również kilka razy jeździłem z pełnym wnętrzem itp bo po prostu nie chciało mi się tego wyciągać, później składać, a samochodu używałem zupełnie na co dzień robiąc prawie 100 km dziennie. jedyną kwestią w przypadku CRZa jest to że to hybryda... |
Autor: | jaqo [ niedziela, 10 lutego 2013, 14:23 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
Ale czemu ktos mialby zabronic tej hondzie jezdzic w dragu? Regulamin spelnia, a nawet daje fory innym zawodnikom bo nie wykorzystuje mozliwosci jakie daje jej klasa drag. A ze nie miala konkurencji to nie jej wina. HIO napisał(a): (a jaki sens jest zrobić rekord, wysadzić silnik i dalej nie jeździć) Splycasz problem, najwyrazniej brak Ci doswiadczenia w startowaniu tak przerobionymi autami. Jezeli o nas chodzi to byl to pierwszy sezon, sprawy organizacyjne trzeba ogarnac. HIO napisał(a): najszybsze przejazdy ET+RT bo tylko to decyduje o wyniku: Chyba dla tego bo tak Ci pasuje, rozmawialismy o autach a nie o kierowcach. HIO napisał(a): zresztą nasza czołówka Streetu tak jak wspomniałeś "olała" te zawody) dragu tez. Dyskusja troche bez senu, drag u nas jest mlody, rozwija się, jestesmy kilkadziesiat lat za zachodem - moze powiesz ze mamy szybkie auta w kraju - tak, ale za to malo. Tam pojawia sie na zawodach kilkadziesiat dobrze przygotowanych aut u nas pare a reszta tak jak mowisz. To sie zmienia ale nie starczy na to rok czy 5 lat. Klasy powinny sie zblizac do tych sprawdzonych na zachodzie - tam maja to sprawdzone nie ma co wymyslac kola na nowo - po to, zeby zawodnicy do takich warunkow powoli sie przystosowywali. A zajmie to pewnie duzo czasu - trudno. |
Autor: | jaqo [ niedziela, 10 lutego 2013, 14:53 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
Taka jedna rzecz mnie naszla - z czego sie bierze ograniczenie pojemnosc w mini - znaczy dokladnie 1550ccm? Daloby rade podniesc to troche? Mam pomysl na ciekawy myk ale pojemnosc silnika to 1584ccm |
Autor: | HIO [ niedziela, 10 lutego 2013, 20:10 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
jaqo napisał(a): Ale czemu ktos mialby zabronic tej hondzie jezdzic w dragu? Regulamin spelnia, a nawet daje fory innym zawodnikom bo nie wykorzystuje mozliwosci jakie daje jej klasa drag. A ze nie miala konkurencji to nie jej wina. HIO napisał(a): (a jaki sens jest zrobić rekord, wysadzić silnik i dalej nie jeździć) Splycasz problem, najwyrazniej brak Ci doswiadczenia w startowaniu tak przerobionymi autami. Jezeli o nas chodzi to byl to pierwszy sezon, sprawy organizacyjne trzeba ogarnac. HIO napisał(a): najszybsze przejazdy ET+RT bo tylko to decyduje o wyniku: Chyba dla tego bo tak Ci pasuje, rozmawialismy o autach a nie o kierowcach. HIO napisał(a): zresztą nasza czołówka Streetu tak jak wspomniałeś "olała" te zawody) dragu tez. Dyskusja troche bez senu, drag u nas jest mlody, rozwija się, jestesmy kilkadziesiat lat za zachodem - moze powiesz ze mamy szybkie auta w kraju - tak, ale za to malo. Tam pojawia sie na zawodach kilkadziesiat dobrze przygotowanych aut u nas pare a reszta tak jak mowisz. To sie zmienia ale nie starczy na to rok czy 5 lat. Klasy powinny sie zblizac do tych sprawdzonych na zachodzie - tam maja to sprawdzone nie ma co wymyslac kola na nowo - po to, zeby zawodnicy do takich warunkow powoli sie przystosowywali. A zajmie to pewnie duzo czasu - trudno. tak na szybko CRZ to hybryda- niektórzy mogą mieć obiekcje że ten silnik jest doładowany elektrycznym, nie ma problemu dopóki jest to seria i nikt nie wykombinował jak wycisnąć z niego więcej. Ten elektryczny daje mu z 15 KM- niedużo ale jednak. Przy wyrównanych pojedynkach, w klasie gdzie moc 160 KM jest już bardzo dobrym wynikiem 10 % więcej robi różnice. Fakt- więcej ważą baterie itd. ale można by to jakoś uregulować, żeby nie było w przyszłości problemów w klasach NA i jakiś dziwnych pretensji na zawodach (protestów bo ktoś walczy np o 4 miejsce). Nie bardzo wiadomo tylko jak to ugryźć... Co do "spłycania problemu"... tak jak zauważyliśmy, ludzie budują czasami auta latami, samochodów startujących jest mało- szkoda by było żeby było mniej Przy 3-4 zawodach w sezonie, odpadnięcie z jednych, przy wyrównanej czołówce oznacza praktycznie koniec walki o generalkę. To może zniechęcić do szybkiego odbudowania auta. W ten sposób tytuł przegrał np.Paweł Tymczak w klasie Mini w 2010 roku (przy 6 rundach) był zdecydowanie najszybszy przez cały sezon, praktycznie o 2 sekundy od przyszłego Mistrza, ale jedna nadmorska runda której nie ukończył zniweczyła wszystkie starania. z drugiej strony- jest ryzyko jest zabawa co do doświadczenia - nie rozmawiamy o mnie , więc postarajmy się bez osobistych uwag, bo wtedy dyskusja przestaje być na luzie W zawodach liczy się tylko ET+RT- co że auto jest szybsze, jak nie da się nim dobrze wystartować, a z jakich przyczyn to po prostu nie istotne, bo lista może być długa ( i nie tylko chodzi o kierowcę)... jaqo napisał(a): Taka jedna rzecz mnie naszla - z czego sie bierze ograniczenie pojemnosc w mini - znaczy dokladnie 1550ccm? Daloby rade podniesc to troche? Mam pomysl na ciekawy myk ale pojemnosc silnika to 1584ccm a czemu 1584? to może już 1595- dojdą wszystkie b16 Hondy gdzie osiągnięcie 200 KM + nie jest aż tak trudne. ( co więcej wtedy zaczną się dziać cuda z podmiankami bloków na 1,8, 2,0 czy strokerami które dość łatwo ukryć... ). Za granica też są różne regulaminy, lepsze gorsze, to zależy od punktu widzenia (pomysł z barierą wziął się z tego, co właśnie widziałem na dalszych wycieczkach). Nasz regulamin uważam że ogólnie jest OK, śmiało może zostać niezmieniony - a wszelkie propozycję które wychodzą z mojej strony, miałby tylko zaostrzyć rywalizację Ale to jest moja opinia, gdzie np. klasy Diesel mnie totalnie nie dotyczą. Jednak rzeczywiście to co pisali tutaj zawodnicy- FWD nie mają szans z AWD i gdyby Diesel FWD robiły podobne czasy do Street FWD byłbym za tym aby to połączyć. |
Autor: | Mickey [ niedziela, 10 lutego 2013, 21:36 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
ja bym te diesle podpiał pod inne pojemności, z 2.0 tdi bkd mozna miec prawie 500Nm i 250koni z serii to w sumie b.podobnie jak z 2.0 16v w benzynie, ale właściciele diesli już mi tu podali że niemają szans wtedy a robić całą game klas do diesla to też troche bezsens bo zraz sie z lpg odezwą że też chcą, albo z E85 wywalić z benzyn przecież mają sporą przewage na paliwie, a ponoć dostępne dla wybranych w niektórych miastach, chyba że dwie klasy diesel mini niewiem do 2.0 i ośka i diesel maxi powyżej 2litrów i napędy, latają u nas mniejsze diesle? bo może ta poprzeczke z pojemnością należy zmienić (niesiedze w dieslu) |
Autor: | barthezz2 [ poniedziałek, 11 lutego 2013, 08:23 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
Mickey napisał(a): ja bym te diesle podpiał pod inne pojemności, z 2.0 tdi bkd mozna miec prawie 500Nm i 250koni z serii to w sumie b.podobnie jak z 2.0 16v w benzynie, ale właściciele diesli już mi tu podali że niemają szans wtedy a robić całą game klas do diesla to też troche bezsens bo zraz sie z lpg odezwą że też chcą, albo z E85 wywalić z benzyn przecież mają sporą przewage na paliwie, a ponoć dostępne dla wybranych w niektórych miastach, chyba że dwie klasy diesel mini niewiem do 2.0 i ośka i diesel maxi powyżej 2litrów i napędy, latają u nas mniejsze diesle? bo może ta poprzeczke z pojemnością należy zmienić (niesiedze w dieslu) Jeżdża w zasadzie same 1.9/2.0 i potem 3.0 . Ale i tak bardziej sprawiedliwym podziałem jest FWD i klasa RWD/AWD - bo pojemnościowo to golf 2 4x4 1.9tdi z tą samą mocą co FWD 1.9tdi kreci 0,5s lepszy czas . A nikogo nie bedzie bolał fakt że np. FWD wygrywa Octavia 2.0tdi 400+ bo mocy ma dużo a nie wygrywa napędem |
Autor: | jaqo [ poniedziałek, 11 lutego 2013, 12:55 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
HIO napisał(a): jaqo napisał(a): Taka jedna rzecz mnie naszla - z czego sie bierze ograniczenie pojemnosc w mini - znaczy dokladnie 1550ccm? Daloby rade podniesc to troche? Mam pomysl na ciekawy myk ale pojemnosc silnika to 1584ccm a czemu 1584? to może już 1595- dojdą wszystkie b16 Hondy gdzie osiągnięcie 200 KM + nie jest aż tak trudne. ( co więcej wtedy zaczną się dziać cuda z podmiankami bloków na 1,8, 2,0 czy strokerami które dość łatwo ukryć... ). Tak właśnie myślałem, że ta pojemność jest po to, żeby ograniczyć wyjątkowo mocne hondy. W takim razie podniesienie limitu do np 1590 dopusci pare aut (chodzi o garbusy) a hondy nadal nie będą terroryzować klasy. Nie zależy mi na tym jakoś bradzo ale akurat trafił sie pomysł na projekt więc badam temat. Niech to będzie moja propozycja zmiany regulaminu. |
Autor: | sesik [ poniedziałek, 11 lutego 2013, 14:12 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
barthezz2 napisał(a): Mickey napisał(a): ja bym te diesle podpiał pod inne pojemności, z 2.0 tdi bkd mozna miec prawie 500Nm i 250koni z serii to w sumie b.podobnie jak z 2.0 16v w benzynie, ale właściciele diesli już mi tu podali że niemają szans wtedy a robić całą game klas do diesla to też troche bezsens bo zraz sie z lpg odezwą że też chcą, albo z E85 wywalić z benzyn przecież mają sporą przewage na paliwie, a ponoć dostępne dla wybranych w niektórych miastach, chyba że dwie klasy diesel mini niewiem do 2.0 i ośka i diesel maxi powyżej 2litrów i napędy, latają u nas mniejsze diesle? bo może ta poprzeczke z pojemnością należy zmienić (niesiedze w dieslu) Jeżdża w zasadzie same 1.9/2.0 i potem 3.0 . Ale i tak bardziej sprawiedliwym podziałem jest FWD i klasa RWD/AWD - bo pojemnościowo to golf 2 4x4 1.9tdi z tą samą mocą co FWD 1.9tdi kreci 0,5s lepszy czas . A nikogo nie bedzie bolał fakt że np. FWD wygrywa Octavia 2.0tdi 400+ bo mocy ma dużo a nie wygrywa napędem W pełni kolegę popieram |
Autor: | krzysiek_mwek [ wtorek, 12 lutego 2013, 10:25 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
barthezz2 napisał(a): Mickey napisał(a): ja bym te diesle podpiał pod inne pojemności, z 2.0 tdi bkd mozna miec prawie 500Nm i 250koni z serii to w sumie b.podobnie jak z 2.0 16v w benzynie, ale właściciele diesli już mi tu podali że niemają szans wtedy a robić całą game klas do diesla to też troche bezsens bo zraz sie z lpg odezwą że też chcą, albo z E85 wywalić z benzyn przecież mają sporą przewage na paliwie, a ponoć dostępne dla wybranych w niektórych miastach, chyba że dwie klasy diesel mini niewiem do 2.0 i ośka i diesel maxi powyżej 2litrów i napędy, latają u nas mniejsze diesle? bo może ta poprzeczke z pojemnością należy zmienić (niesiedze w dieslu) Jeżdża w zasadzie same 1.9/2.0 i potem 3.0 . Ale i tak bardziej sprawiedliwym podziałem jest FWD i klasa RWD/AWD - bo pojemnościowo to golf 2 4x4 1.9tdi z tą samą mocą co FWD 1.9tdi kreci 0,5s lepszy czas . A nikogo nie bedzie bolał fakt że np. FWD wygrywa Octavia 2.0tdi 400+ bo mocy ma dużo a nie wygrywa napędem Podsumowując klasa FWD z AWD to niesprawiedliwość a RWD z AWD to już jest OK. |
Autor: | barthezz2 [ wtorek, 12 lutego 2013, 10:59 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
krzysiek_mwek napisał(a): Podsumowując klasa FWD z AWD to niesprawiedliwość a RWD z AWD to już jest OK. Na pewno bardziej sprawiedliwy niż wrzucanie wszystkich do jednego wora a RWD i AWD ma dużo wiekszę możliwości "trakcyjne" niż FWD . RWD z AWD jak na najbardziej może ze sobą rywalizować . Jak dla mnie może być podział tak jak w benzynie tylko że Akurat jeżeli chodzi o RWD diesel to mało startuje samochodów i powstanie samej klasy RWD średnio jest sensowne a tak obie klasy średnio na Runde powinny mieć powyżej 10 samochodów co stworzy konkurencje w klasie. |
Autor: | Bart_H [ czwartek, 14 lutego 2013, 16:53 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
Ponieważ zostałem wywołany do tablicy z moim CRZ to trzy grosze: - Do pana co tak go boli że jeździłem w dragu z pełnym wnętrzem - śmiech na sali Mój samochód ma w bite w dowodzie 1170kg, TONA DWIEŚCIE w mini w dragu......, mi się w częstochowie nawet klimy niechciało wyłączyć bo było tak gorąco, co ja poradzę że w tym roku był żenujący niski poziom klasy mini, no co ja poradzę, że już z piaty sezon jeżdże (civiciem, jazzem, crzetem) znam regulamin i wiem że nie ma jak sytematyczne jeżdżenie na zawody bo nigdy nic nie wiadomo, a jeżdże bo lubię i jeździć będę dalej - Jakie doładowanie daj cie spokuj ale ciekawe jakby naprzykład zakfalifikowac Tesle poprostu tutaj musi regulamin zaczać nadażac za światem i tyle |
Autor: | HIO [ czwartek, 14 lutego 2013, 19:50 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
Bart_H napisał(a): Ponieważ zostałem wywołany do tablicy z moim CRZ to trzy grosze: - Jakie doładowanie daj cie spokuj ale ciekawe jakby naprzykład zakfalifikowac Tesle poprostu tutaj musi regulamin zaczać nadażac za światem i tyle doładowanie wiadomo że z przymrużeniem oka a właśnie o Tesli myślałem poruszając ten temat-jest szybka więc wypadałoby się liczyć że może kiedyś się pojawi, a według regulaminu nie nadaje się do żadnej klasy |
Autor: | specu [ piątek, 15 lutego 2013, 22:48 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
Pytanie. Why info o terminach zawodów 2013 jest na FB Racingforum a ti na głownej stronie organizatora nie????? |
Autor: | etiopczyk12 [ sobota, 16 lutego 2013, 21:33 ] |
Temat: | Re: Regulamin 2013 - propozycje zmian (ważny do 28/02/2013) |
Bart_H napisał(a): Ponieważ zostałem wywołany do tablicy z moim CRZ to trzy grosze: - Do pana co tak go boli że jeździłem w dragu z pełnym wnętrzem - śmiech na sali Mój samochód ma w bite w dowodzie 1170kg, TONA DWIEŚCIE w mini w dragu......, mi się w częstochowie nawet klimy niechciało wyłączyć bo było tak gorąco, co ja poradzę że w tym roku był żenujący niski poziom klasy mini, no co ja poradzę, że już z piaty sezon jeżdże (civiciem, jazzem, crzetem) znam regulamin i wiem że nie ma jak sytematyczne jeżdżenie na zawody bo nigdy nic nie wiadomo, a jeżdże bo lubię i jeździć będę dalej - Jakie doładowanie daj cie spokuj ale ciekawe jakby naprzykład zakfalifikowac Tesle poprostu tutaj musi regulamin zaczać nadażac za światem i tyle Nie mam do ciebie pretęsi o twój wóz,ale w swietle prawa jestesmy w wolnym kraju i możemy się wypowiadac swobodnie na każdy temat.Więc nikt mi nie zabroni poruszac i pisać o pewnych sprawach. |
Strona 7 z 9 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |