-et+rt od eliminacji -
-okreslony czas na stawienie się na starcie
-doprecyzowanie lub usunięcie z regulaminu wszystkich niejasnych kwestii dot. bezpieczeństwa (deska zbliżona do seryjnej. Można napisać bezpieczna, bez ostrych krawędzi, klatka-albo zgodna z J albo sami powinniśmy wypracować jakiś kształt-rysunek jako załącznik do regulaminu)
-badanie wszystkich zawodników z pudła (wymagałoby to stworzenia parc ferme, żeby samochody mogły tam stać między ostatnim wyścigiem a badaniem-przed rozdaniem nagród. Wypuszczenia auta na parking dla zawodników spowoduje, że mogą się w nim pojawić wymagane regulaminem elementy, których nie było podczas zawodów)+spacery sędziów po parkingu przed zawdami w celu wyeliminowania samochodów potencjalnie niebezpiecznych (wartoby preszkolić parę osób na sędziów i sędziów technicznych. To są MP i nie może być tak, że chodzą "jacyś tam ludzie". Muszą chodzić sędziowie)
-klasa street ciekawa ale rozwiązałbym to w ten sposób. Zawody rozgrywane wg. tych samych zasad ale częśc aut startuje z nr i literką s przy nim. Zawodnicy nie dostają nagród na zawodach ale zbierają punkty i na zakońćzenie sezonu dostają dzbanek i zdobywają np Puchar Prezesa SSS-na MP kategorii street jeszcze za wcześnie.
czytam reg. techniczny gr H:
-2.12. Szyby
Szyby przednie musz by wykonane ze szkła warstwowego “klejone”
i były zatwierdzone do użytku zgodnie z przepisami ruchu drogowego
i w zwiąku z tym posiada odpowiednie oznakowania. Niemniej szyba
przednia może by wykonana z poliwglanów lub innego materiału zatwierdzonego
prze FIA i musi posiada odpowiednie oznakowanie. Pozostałe
szyby (ze szkła bezpiecznego) mogą być zastpione poliwęglanowymi,
o minimalnej grubości 3 mm, a drzwi odpowiednio dostosowane do ich zamontowania. ----- sądzę, że te 3mm warto by wprowadzić. Ta grubość ma na pewno jakieś uzasadnienie jeżeli chodzi o kwestie bezp.
2.14. Drzwi i pokrywy
Pod warunkiem zachowania oryginalnego kształtu nadwozia, zewntrzne
poszycie drzwi może by wykonane z innego niepalnego materiału
o grubości min. 2 mm. - trzeba sprawdzić w FIA co to za materiały.
A to już załącznik J i ciekawe art.:
Art. 1:
Samochód, którego konstrukcja pozwala sądzić, że mogłaby zagrażać bezpieczeństwu, może być
wykluczony przez Zespół Sędziów Sportowych
Art. 5: DODATKOWE ZAMOCOWANIA
Muszą być zastosowane co najmniej dwa dodatkowe zamocowania pokrywy silnika i pokrywy bagażnika (u nas można dodać "w wypadku wymiany tego elementu na inny niż seryjny/wykonany z lekkich materiałów") ---- pozwoli to uniknąc klap mocowanych na taśmę.
A
rt. 8: KONSTRUKCJE BEZPIECZEŃSTWA
8.1 Definicje
8.1.3) Klatka bezpieczeństwa:
Konstrukcja przestrzenna, składająca się z pałąka głównego, pałąka przedniego (lub dwóch
pałąków bocznych lub jednego pałąka głównego i dwóch półpałąków bocznych), elementów
łączących, jednego elementu przekątnego, podpór tylnych oraz punktów mocowania. (Np. patrz rys. 253-3 i 253-4). - rysunki dostępne
http://www.pzm.pl/tabele_rozne/k_3/Rys4-7.zip .---- U nas w regulaminie słowa "klatka bezpieczeństwa" w zdaniu "Samochody z czasem ET poniżej 10 sekund muszą posiadać klatkę bezpieczeństwa" proponował bym zastapić innym określeniem, bo zgodnie z tym co podaję powyżej, żadne z naszych aut nie posiadało klatki bezpieczeństwa, co za tym idzie nie było zgdone z regulaminem. Proponuję ten "wieszak" z zastrzałami, który stosujemy, zgrabnie opisać i dodatkowo zamieścić rysnek aby nie było żadnych wątpliwości co do kształtu i miejsc w których powinien być on przytwierdzony do karoserii.
Warto też dodać, jeżeli nie chcemy klatek zgodnych z zał Jcoś co w tym załączniku się znajduje-
cała klatka bezpieczeństwa musi być wykonana ze stali bo w tej chwili sądzę, że na upartego plastikowa też by przeszła