Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Temat: napęd 4x4 - plusy/minusy
PostNapisane: poniedziałek, 22 maja 2006, 22:56 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 12 września 2005, 17:29
Posty: 31
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Witam! Być może temat był już przerabiany, ale poproszę o odpowiedź chociaż w skrócie. Napęd 4x4 - korzyści niewątpliwie z pewnego, szybkiego startu, generalnie lepszej kontroli trakcji. Minusy - większe opory toczenia, straty mocy (?) przez przeniesienie napędu na drugą oś (?). Potrafi ktoś to zgrabnie podsumować? Czy zakładając dobrą kontrolę trakcji na samym tyle jest lepiej? Może ktoś robił pomiary czasów tylko z tylnym napędem i dla porównania z dołączonym przodem? Jak to ogólnie wypada?

_________________
jeep wrangler HEMI MAGNUM, jeep liberty, honda civic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 23 maja 2006, 10:32 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 24 maja 2004, 12:02
Posty: 302
Lokalizacja: Warszawa
naped 4x4 to faktycznie wieksze straty mocy na przeniesieniu

a optymalnie to chyba Masters ma, start na czterech lapach a potem odpina tyl i leci na samym przednim napedzie :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 23 maja 2006, 21:09 
Offline

Dołączył: niedziela, 3 kwietnia 2005, 13:22
Posty: 30
Przy naprawdę dobrej trakcji RWD daje lepsze rezultaty. Przeniesienie napędu na obie osie powoduje straty - zawsze. Zwróć uwagę, że w polskich warunkach (bardzo słabej jakości tory) brylują jednak auta 4x4. Na świecie (który poznał już dragstrip :wink: ) tendencja jest inna.
Pisząc na podstawie swoich doświadczeń - Reduktor Twoim przyjacielem jest :wink:
Choć generalnie auto, którym sam się poruszam w żadnym wypadku nie jest przeznaczone na asfalt, to oczywiście nie zabrakło też testów na drogach publicznych :lol: Jest naprawdę odczuwalna różnica w przyspieszeniu (a o to Tobie chodzi przedewszystkim) na RWD.
***
Nie da się ukryć, że Ameryki nie odkryliśmy :wink:


Ostatnio edytowano wtorek, 23 maja 2006, 22:40 przez PeGaS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 23 maja 2006, 21:17 
Offline

Dołączył: sobota, 14 maja 2005, 20:12
Posty: 127
Lokalizacja: Krakow
http://www.puntopower.com/video/chile/j ... udi_01.avi
http://www.puntopower.com/video/chile/j ... udi_02.avi

punto gt vs audi s2 4x4 , nie zawsze awd jest szybszy :twisted:

_________________
ITC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 26 lipca 2006, 19:09 
Offline

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 13:43
Posty: 128
Na polskich drogach tylko 4x4 :!:

Natomiast jakby na wyścigach miało taką samą przewage to by juz w F1 dawno jeździli z AWD :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 15 września 2006, 19:40 
Offline

Dołączył: piątek, 15 września 2006, 19:16
Posty: 5
Lokalizacja: Wwa
Napęd AWD ma jedną zasadniczą przewage nad RWD , jak masz dużo mocy i wdepniesz pedał gazu w podłoge to nie robisz odrazu bączka. W jeździe po suchej nawieszchni na codzienień najlepiej mieć FWD natomiast jak jest morkro bądz jest piach AWD jest nieporównywalnie lepszy.

_________________
Ztm.waw.pl <--- mój środek transportu :P
Wybaczcie za moje błędy ortograficzne, mam dysleksje :( Jak coś poprawiajcie ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron