Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 02:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Temat: Małe V6
PostNapisane: poniedziałek, 12 czerwca 2006, 00:08 
Offline

Dołączył: wtorek, 23 maja 2006, 19:10
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
Cześć

Polećcie mi jakiś mały silnik w układzie V, który nadawał by się do małego samochodu (około 700-800kg). Przeznaczeniem samochodu jest dezintegracja opon (czasami drift).
Samochód będzie zrobiony w stylu hot-rod. Budżet niestety jest ograniczony. Silnik, skrzynia, wał i most muszą się zmieścić w granicach 6-8 tyś.

z góry dziękuje i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 12 czerwca 2006, 00:31 
Offline

Dołączył: wtorek, 31 maja 2005, 21:42
Posty: 81
Lokalizacja: SKO!
Mazda mx3 ma chyba 1,8 v6, a w xedosach bylo 2,0 v6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 12 czerwca 2006, 10:19 
Offline

Dołączył: wtorek, 23 maja 2006, 19:10
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
To na pewno jedne z najmniejszych V6. Samochód będzie miał napęd na tylną oś. MX3 ma napęd na przednią, trzeba by było wtedy znaleźć do tego skrzynie wał i most. Nie wiem jak jest z xedos ale chyba też jest przednionapędowy.

Wiem ,że strasznie marudzę, ale myślałem żeby kupić jakiś samochód po wypadku z silnikiem V6 i napędem na tylną oś. Wtedy cały układ napędowy bym przeszczepił. Problem w tym, że jedyne co mi przychodzi do głowy to Omega B 2.5 (po ostrym dzwonie można kupić za 4-5 tyś.). Jednak jest trochę przy duża.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 12 czerwca 2006, 10:24 
Offline

Dołączył: wtorek, 31 maja 2005, 21:42
Posty: 81
Lokalizacja: SKO!
A moze R6 z BMW?? 2 litry i 150 koni...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 12 czerwca 2006, 17:08 
Offline

Dołączył: wtorek, 23 maja 2006, 19:10
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
R6 się nie zmieści, jest za długi. Dlatego myślałem o układzie V.

Z silników BMW to wejdzie tylko
E36 318i 1.8 R4 ma 115KM trochę mało
E36 318is 1.8 R4 ma 140KM w sam raz, ale ciężko będzie znaleźć po wypadku
E30 320is 2.0 R4 192KM aż nadto kucy, ale znalezienie po porządnym wypadku
z nie uszkodzonym układem napędowym graniczy z cudem .

Chodzi o samochód po wypadku ponieważ potrzebny jest cały układ napędowy a w ten sposób będzie najtaniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 12 czerwca 2006, 21:30 
Offline

Dołączył: sobota, 31 lipca 2004, 21:46
Posty: 223
Lokalizacja: sto-licznaja
Napisz może lepiej do jakiegoż to małego samochodu ma wejść ten silnik, wtedy będzie wiadomo jakie maja być gabaryty silnika...
Proponuje Opla Kadeta C-coupe można tam wcisnąc R-6 180ps lub nawet 204, ew. R-4 2.4 125ps po małym "dłubnięciu" spoko dojdziesz do 150-160ps napęd na tył... waga wyjściowa(seryjna) 950kg -można ochudzić na 780kg( przy silniku R-4)

_________________
Profi+ miło być ograniczone do 6-cio paków...
No dobra jak nie to podniście pojemność w mini... Najszybszy wolnossący"czteropak2.0 8V" RWD 1/4=14.4sek
wstaje na żesach czasem na uszach... ;-))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 12 czerwca 2006, 23:08 
Offline

Dołączył: niedziela, 7 maja 2006, 11:53
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
V6 może mieć małą pojemność, ale na same gabaryty wpływa jeszcze chociażby konstrukcja głowicy - mając dwa wałki w głowicy silnik będzie wyższy i szerszy niż taki, który ma wałek w bloku... Fordowskie Essex i Cologne V6 mają taki prosty rozrząd, ale do małych silników nie należą. Może do V6 z Mazdy podejdzie skrzynia z MX-5? Jeżeli myślisz o innej skrzyni RWD, to do Borg Warnera T5 jest naprawdę dużo przejściówek do różnych silników...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 12 czerwca 2006, 23:16 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Darkstar napisał(a):
V6 może mieć małą pojemność, ale na same gabaryty wpływa jeszcze chociażby konstrukcja głowicy - mając dwa wałki w głowicy silnik będzie wyższy i szerszy niż taki, który ma wałek w bloku... Fordowskie Essex i Cologne V6 mają taki prosty rozrząd, ale do małych silników nie należą. Może do V6 z Mazdy podejdzie skrzynia z MX-5? Jeżeli myślisz o innej skrzyni RWD, to do Borg Warnera T5 jest naprawdę dużo przejściówek do różnych silników...


Ale V6 jest bardziej kwadratowy... łatwo sobie wyobrazić komore w którą wchodzi "kwadratowe" V6 a R6 nie mieści się.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 13 czerwca 2006, 00:13 
Offline

Dołączył: wtorek, 31 maja 2005, 21:42
Posty: 81
Lokalizacja: SKO!
A czemu wogole to ma byc akurat v6??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 13 czerwca 2006, 11:03 
Offline

Dołączył: wtorek, 23 maja 2006, 19:10
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
To ma być samochód na zloty. Nie zależy mi na osiągach. Wystarczy żeby bez zająknięcia palił laczki i przy tym się nie przegrzewał.
To będzie trabant przerobiony na Hot-Roda thunderbirda. Do takiego stylu pasowało by V6. Ale nie japońska szlifierka.
Dlatego chyba będę szukał jakiegoś R4 BMW albo wcisnę 2.5V6 z Opla. Mogę mieć wtedy problemy ze zmieszczeniem skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 13 czerwca 2006, 11:23 
Offline

Dołączył: wtorek, 23 maja 2006, 19:10
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
Coś w tym stylu
http://www.gasolinealleycarshows.com/Ca ... %20271.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron