Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Temat: Modyfikacja Escorta XR3i
PostNapisane: wtorek, 5 października 2004, 16:47 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 4 października 2004, 15:41
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Kupilem Escorta cabrio 1.6 XR3i mk4.Chce dosc powaznie go zmodyfikowac.Moj pomysl to przelozenie z Escorta Coswotha mk5 przeniesienia napedu 4x4 oraz SWAP.Mysle tu o silnikach z serii cosworth niekoniecznie od escorta.Co o tym myslicie?Czekam na Wasze pomysly.Pozdrawiam :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 5 października 2004, 19:24 
Offline

Dołączył: czwartek, 27 maja 2004, 18:05
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa - Grochow
Pomysly sa zawsze... Twoj jest bardzo ciekawy :) Tylko przygotuj sie na olbrzymie koszty i na dlugi czas przerobek. Nie wiem czy tak latwo znajdziesz cos u nas z cossiego w dobrym stanie. To rzadki samochod, wiec koszty beda duze.

Zycze powodzenia w projekcie :)

_________________
Young fan Tuning vel. Buncol


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 5 października 2004, 21:24 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 4 października 2004, 15:41
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Pomysl jest taki zeby sprowadzic bitego escorta coswortha z zagranicy i przezucic przeniesienie napedu wraz z cala elektryka.A silnik w niemczech np. do scorpio 2.9 cosworth nie jest ciezki do zdobycia.Koszta :( Te hobby jest niestety drogie, ale wyleczyc sie z niego nie da.Pozdrawiam :wink:

_________________
Ford Escort Cabrio XR3i mk4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 5 października 2004, 21:33 
jeśłi masz środki na to to rób efekt napewno będzie b. dobry


Góra
  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 6 października 2004, 16:40 
Offline

Dołączył: wtorek, 14 września 2004, 11:19
Posty: 26
Lokalizacja: PZ
Efekt będzie, proszę państwa, do dupy, z tego prostego powodu, że w budę Escorta nie da się wsadzić nic z Cossie.

Escort Cossie to skrócona Sierra. Już lepszym pomysłem jest wziąć Sierrę i z niej wymendzić Escorta Cossie, bo jak doskonale wiadomo, łatwiej kijek pocieniować, niż go potem pogrubasić. Taka Sierra przebrana za Escorta (fakt, że jak się ją ogląda to wygląda jakby wjechał w Sierrę pociąg Deutsche Bahn) jeździła nawet w RC (i stoi do dzisiaj u Ludwisia, zresztą jest to samochód po ś.p. Marianie Bublewiczu).

Ale żeby trochę pomarudzić, to: żeby wsadzić do Escorta MkIV motor od Cossie (albo jakąś inny, np V6), trzebaby poszerzyć i wydłużyć przód, stworzyć jakieś mocowania silnika oraz dospawać nowe mocowania zawieszenia, bo ono się "troszkę" różni. Następnie trzebaby wyciąć całą podłogę tył, od "za przednimi fotelami", żeby wspawać tam taką z Cossie, bo inaczej założyć tylnej ramy pomocniczej wraz z mostem i zawieszeniem się nie da. Tutaj pojawi się problem tego typu, że trzeba będzie tę podłogę jakoś połączyć z resztą budy, a ponieważ Cossie jest szersza od zwykłego Escorta a co dopiero od MkIV, to będzie duża rzeźba tudzież blach cięcie i gięcie. Następnie wycinamy podłogę przód, żeby zmieścić skrzynię MT75 z Coswortha. Na czym się właściwie teraz ma trzymać to cabrio? Na spawach? Litości... ale miłej jazdy życzę. Detale w postaci skracania wału to już pikuś po takiej rzeźbie, więc raczej nie ma co o nich wspominać. Tak jak o katastrofalnym w takim układzie balansie samochodu, bo kompakt z silnikiem V6 z przodu i napędem na tył będzie się raczej marnie nadawać do szybszej jazdy.

Proponuję kupić z Allegro Sierrę Cosworth i zająć się nią, a nie takim pomysłem... bo to horror.

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 6 października 2004, 21:47 
Offline

Dołączył: środa, 16 czerwca 2004, 15:58
Posty: 286
Lokalizacja: z moto i GP
hwojtek napisał(a):
Efekt będzie, proszę państwa, do dupy, z tego prostego powodu, że w budę Escorta nie da się wsadzić nic z Cossie.

Escort Cossie to skrócona Sierra. Już lepszym pomysłem jest wziąć Sierrę i z niej wymendzić Escorta Cossie, bo jak doskonale wiadomo, łatwiej kijek pocieniować, niż go potem pogrubasić. Taka Sierra przebrana za Escorta (fakt, że jak się ją ogląda to wygląda jakby wjechał w Sierrę pociąg Deutsche Bahn) jeździła nawet w RC (i stoi do dzisiaj u Ludwisia, zresztą jest to samochód po ś.p. Marianie Bublewiczu).

Ale żeby trochę pomarudzić, to: żeby wsadzić do Escorta MkIV motor od Cossie (albo jakąś inny, np V6), trzebaby poszerzyć i wydłużyć przód, stworzyć jakieś mocowania silnika oraz dospawać nowe mocowania zawieszenia, bo ono się "troszkę" różni. Następnie trzebaby wyciąć całą podłogę tył, od "za przednimi fotelami", żeby wspawać tam taką z Cossie, bo inaczej założyć tylnej ramy pomocniczej wraz z mostem i zawieszeniem się nie da. Tutaj pojawi się problem tego typu, że trzeba będzie tę podłogę jakoś połączyć z resztą budy, a ponieważ Cossie jest szersza od zwykłego Escorta a co dopiero od MkIV, to będzie duża rzeźba tudzież blach cięcie i gięcie. Następnie wycinamy podłogę przód, żeby zmieścić skrzynię MT75 z Coswortha. Na czym się właściwie teraz ma trzymać to cabrio? Na spawach? Litości... ale miłej jazdy życzę. Detale w postaci skracania wału to już pikuś po takiej rzeźbie, więc raczej nie ma co o nich wspominać. Tak jak o katastrofalnym w takim układzie balansie samochodu, bo kompakt z silnikiem V6 z przodu i napędem na tył będzie się raczej marnie nadawać do szybszej jazdy.

Proponuję kupić z Allegro Sierrę Cosworth i zająć się nią, a nie takim pomysłem... bo to horror.

mozna sie z kolega zgodzzic .....jezeli niechcialby robic przeniesia napedu
z coswa tylko zostawic to ktore ma....to jedynym problemem jest wielkosc sinika
gdyz lapy zawsze mozna sobie wyrzezbic :wink:
(z wielkosciasilnika wiaze sie odrazu mocowanie skrzyni i inne podlaczenia)
dlaego jezeli masz essiego...to szukaj tylko w rajchu silnika rs2000turbo lub
rs2000 normal.... i sam w polsce go uturb sobie.....
jedynym minusem bedzie naped...ale bedziesz mial chociaz duza moc na przedniej osi..
w ladniutkim lasnowozie 8)

_________________
Obrazek na zawsze w sercu....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 9 października 2004, 21:42 
Offline

Dołączył: sobota, 9 października 2004, 21:31
Posty: 122
Lokalizacja: Warszawa
BRS napisał(a):
mozna sie z kolega zgodzzic .....jezeli niechcialby robic przeniesia napedu
z coswa tylko zostawic to ktore ma....to jedynym problemem jest wielkosc sinika
gdyz lapy zawsze mozna sobie wyrzezbic :wink:
(z wielkosciasilnika wiaze sie odrazu mocowanie skrzyni i inne podlaczenia)


1. Ostatni problem jakim należy się martwić to wielkość silnika YBT czy YBP.
2. Główny problem to to że te silniki są przeznaczone do wzdłużnego montażu i kompletnie innych samochodów, a także do innych skrzyń.
3. Nie ma poprzecznej skrzyni Forda może poza MTX-75 z Focusa RS która nie wybuchnie przy nawet seryjnym silniku z Cossie.
4. Słyszałem o góra dwóch instalacjach silnika YB poprzecznie i robili to ludzie którzy wiedzieli co robią, a nie tacy którzy myślą że Escort Cossie od Escorta różni się silnikiem.
5. Istnieje hybryda Cossie/Cabrio w UK. Zuzyto Escorta Cossie całego, kawałki budy od Cabrio i górę części zamiennych od obu aut.



Cytuj:
dlaego jezeli masz essiego...to szukaj tylko w rajchu silnika rs2000turbo lub
rs2000 normal.... i sam w polsce go uturb sobie.....
jedynym minusem bedzie naped...ale bedziesz mial chociaz duza moc na przedniej osi..
w ladniutkim lasnowozie 8)


Ford robił poprzeczne 1.6 i 2.1 Turbo, 2.0 turbo dopiero w Focusie RS. Wszystkie 3 dadzą się do Cabrioleta przeszczepić, szczególnie że były Escorty RS Turbo Cabrio.






Po przeczytaniu tego wątku przychodzi mi kilka rzeczy na myśl.

1. używajcie google
2. http://www.rallycars.com
3. czasem lepiej nic nie mówić niż mówić jak się nie wie o czym się mówi

_________________
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Ford Escort RS Cosworth HTT '96
by http://www.korneckiautosport.com
powered by Motorsport Developments


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 11 października 2004, 19:36 
Offline

Dołączył: piątek, 6 sierpnia 2004, 01:29
Posty: 5
ja tak myślę że najlepszym pomysłem by bylo wżucenie motorku od RS2000 Turbo mniej roboty a efekt podobny pod warunkiem że skujesz duł i go przyturbisz na 1,7 do 2.0 bara. Wtedy będzie zajebisty efekcik po mniejwięcej tych samych kowsztach. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 14 października 2004, 23:28 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 4 października 2004, 15:41
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Widze ze pare osob sie zbulwersowalo moim pierwotnym pomyslem.Nie chcialem tego, a umiescilem to na forum bo liczylem ze ktos znajacy sie duzo bardziej ode mnie na tych sprawach, pomoze mi swoja wiedza.Podoba mi sie pomysl z tym silnikiem od rs2000(+pare przerobek) ale martwi mnie przeniesienie tej mocy na asfalt.Moze ktos ma jakis pomysl co mozna zrobic aby efekt byl jak najlepszy.Pozdrawiam i sorry za moja niewiedze dotyczaca silnikow coswortha :oops:

_________________
Ford Escort Cabrio XR3i mk4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 14 października 2004, 23:44 
Offline

Dołączył: sobota, 9 października 2004, 21:31
Posty: 122
Lokalizacja: Warszawa
Essi napisał(a):
Podoba mi sie pomysl z tym silnikiem od rs2000(+pare przerobek) ale martwi mnie przeniesienie tej mocy na asfalt.Moze ktos ma jakis pomysl co mozna zrobic aby efekt byl jak najlepszy.



Polecam http://www.passionford.com/forum ewentualnie RS Owners Club - w Anglii wiedza wszystko na temat starych Fordów RS i różnych ekstremalnych projektów.

_________________
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Ford Escort RS Cosworth HTT '96
by http://www.korneckiautosport.com
powered by Motorsport Developments


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron