Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Temat: Przekładka silnika z 1,1 na 1,2 Punto I
PostNapisane: niedziela, 3 września 2006, 20:06 
Offline

Dołączył: niedziela, 3 września 2006, 19:47
Posty: 5
Lokalizacja: mazowieckie
Witam wszystkich!
Jestem nowym użytkownikiem forum. Mam pytanie do wszystkich, którzy są w stanie mi pomóc.
Otóz planuję przekładke silnika w swoim Punto z 1,1 55 KM na 1,2 75. Na swój silnik z osprzętem mam kupca oraz znalazłem już dostawcę 1,2. Interesuje mnie na co zwracać uwagę przy przełozeniu, czy będzie pasować np skrzynia biegów od 1,1, kolektory wydechowe, elementy układu chłodzenia, zawieszenie silnika? Inne elementy? jakie elementy wchodzą w skład kompletnego silnika?
Poza technicznymi pytaniami mam jeszcze dwa odnośnie możliwej ceny takiej operacji oraz czy ktoś z Was zna taką osobę, której można śmiało powierzyć auto.

Nie związane z postem:
dokonałem przeróbki swojego silnika 1,1 u Chojnasia modyfikacja GT, po modzie silnik lepiej wkręca się, jest elastyczniejszy, mniej pali ale....
No właśnie ale stworzyła się dziura przy przyspieszaniu, która polega na tym, że przy obrotach mniej więcej 2,5 3,0 tys samochód dostaje czkawy aby ponownie przyspieszyć. nie mam pojecia co mam z tym zrobic. Nie ma płynności przyspieszania, co jest bardzo uciażliwe na skrzyżowaniach. byłem u Chojnasia znowu ale nic się nie zmieniło.
Te uciążliwości związane z czkawką w aucie wpłyneły na moją decyzję o przełożeniu większego silnika. A może ktoś z Was umiałby mi pomóc i nie musiałbym przeprowadzać całej operacji.

Z poważaniem
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Przekładka silnika z 1,1 na 1,2 Punto I
PostNapisane: poniedziałek, 4 września 2006, 11:27 
Offline

Dołączył: wtorek, 14 marca 2006, 11:46
Posty: 32
Lokalizacja: wawa
juddo napisał(a):
Witam wszystkich!
Jestem nowym użytkownikiem forum. Mam pytanie do wszystkich, którzy są w stanie mi pomóc.
Otóz planuję przekładke silnika w swoim Punto z 1,1 55 KM na 1,2 75. Na swój silnik z osprzętem mam kupca oraz znalazłem już dostawcę 1,2. Interesuje mnie na co zwracać uwagę przy przełozeniu, czy będzie pasować np skrzynia biegów od 1,1, kolektory wydechowe, elementy układu chłodzenia, zawieszenie silnika? Inne elementy? jakie elementy wchodzą w skład kompletnego silnika?
Poza technicznymi pytaniami mam jeszcze dwa odnośnie możliwej ceny takiej operacji oraz czy ktoś z Was zna taką osobę, której można śmiało powierzyć auto.

Nie związane z postem:
dokonałem przeróbki swojego silnika 1,1 u Chojnasia modyfikacja GT, po modzie silnik lepiej wkręca się, jest elastyczniejszy, mniej pali ale....
No właśnie ale stworzyła się dziura przy przyspieszaniu, która polega na tym, że przy obrotach mniej więcej 2,5 3,0 tys samochód dostaje czkawy aby ponownie przyspieszyć. nie mam pojecia co mam z tym zrobic. Nie ma płynności przyspieszania, co jest bardzo uciażliwe na skrzyżowaniach. byłem u Chojnasia znowu ale nic się nie zmieniło.
Te uciążliwości związane z czkawką w aucie wpłyneły na moją decyzję o przełożeniu większego silnika. A może ktoś z Was umiałby mi pomóc i nie musiałbym przeprowadzać całej operacji.

Z poważaniem
Pozdrawiam



witaj

przekładka jest bardzo prosta ponieważ 1.2 75 bylo seryjnie montowane w puntku wiec problemu nie bedzie. Jak sądze masz 1.1 spi wiec przechodząc na 1.2 mpi musisz zmodyfikowac wiązke "dorabiajac" wyjscie na dodatkowe wtryskiwacze. Skrzynia biegów bedzie pasować ta która masz ale ponieważ to eskowa skrzynka z dośc długimi przeożeniami najlepeij dodatkowo wziać skrzynie montowana w sc sporting lub w Shumaher, ewentualnie od palio ta jest bardzo krótka i dobrze bedzie sie spisywać. Reszta podzespołów moze zostać czyli półosie altek rozrusznik układ chłodzenia itd. Aha do wymiany jest takze pompa paliwa z 1.2. i komputer bez IMO oraz kolektor (ten od 1.2 jest dłuższy). Koszt wymiany to ca. 350-500 pln. W warszawie wymieni Ci to np Krawczak Motorsport Lub Białowąs Motorsport obaj są z piaseczna. ( ja przekładałem motor u tego drugiego)
Warto liznać jeszcze główke przed jej założeniem. delikatna obróbka da Ci jakies 10 kucyków tak pi razy oko.

Co do drugiego pytania to trudnio rokować z opisu jaki przedstawiłeś może być wiele przyczyn od walniętego czujnika położenia przepustnicy przez lipe odstawioną u pana Ch do błędów sofcie. Tu trzeba by auto wziać na warsztat i poszukać przyczyny.

Pozdro i powodzenia w modyfikacjach

_________________
nisko twardo i szeroko ;)

http://www.centomania.pl/fotosy_galeria ... xer_27.jpg
http://www.centomania.pl/fotosy_galeria ... eq_037.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 7 września 2006, 20:44 
Offline

Dołączył: niedziela, 3 września 2006, 19:47
Posty: 5
Lokalizacja: mazowieckie
Witam!
Dzięki za odpowiedź. Po przemysleniu sprawy doszedłem do wniosku, że nie będę robił przekładki. Dlatego ostro się wziąłem do zlikwidowania "czkawki" silnika. Podpiąłem u znajomego auto pod komputer aby wykryc ewentualny błąd. Program wykrył jakieś mało znaczące błędy ale nic poważnego. Sprawdziliśmy więc sam układ wtryskowy czy nie zasysa obcego powietrza. Na nic: wszystko ok. Świece przewody też ok i to dobrej firmy. Więc dalej: sprawność pompy. Też ok. Filtr paliwa: ok. Załamałem ręce.
Ale jeszcze dla sprawdzenia podpieliśmy inny sprawny komputer od tego silnika. I o dziwo on wykazał: niepsrawność sondy lambda.
Parę godzin później było już po kłopocie silnik pracuje prawidłowo, żadnych dławień i czkawek.
Teraz dopiero w pełni doceniam to co zrobili chłopaki od Chojnasia. Niejden gość w super aucie jest w szoku jak spod świateł bierze go Punto 55 KM SX. Oczywiście nie jestem typem gościa, który lubi sie popisywać bo tak naprawdę nie ma czym ale miło jest sobie przypomnieć minę faceta z np. Audi czy BMW.
Chłopaki zastanawia mnie fakt dlaczego mój komputer nie wykrył błędu a po podłączeniu nowej sondy lambda działa poprawnie!
Pozdrawiam wszystkich!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 8 września 2006, 10:23 
Offline

Dołączył: wtorek, 14 marca 2006, 11:46
Posty: 32
Lokalizacja: wawa
juddo napisał(a):
Witam!
Dzięki za odpowiedź. Po przemysleniu sprawy doszedłem do wniosku, że nie będę robił przekładki. Dlatego ostro się wziąłem do zlikwidowania "czkawki" silnika. Podpiąłem u znajomego auto pod komputer aby wykryc ewentualny błąd. Program wykrył jakieś mało znaczące błędy ale nic poważnego. Sprawdziliśmy więc sam układ wtryskowy czy nie zasysa obcego powietrza. Na nic: wszystko ok. Świece przewody też ok i to dobrej firmy. Więc dalej: sprawność pompy. Też ok. Filtr paliwa: ok. Załamałem ręce.
Ale jeszcze dla sprawdzenia podpieliśmy inny sprawny komputer od tego silnika. I o dziwo on wykazał: niepsrawność sondy lambda.
Parę godzin później było już po kłopocie silnik pracuje prawidłowo, żadnych dławień i czkawek.
Teraz dopiero w pełni doceniam to co zrobili chłopaki od Chojnasia. Niejden gość w super aucie jest w szoku jak spod świateł bierze go Punto 55 KM SX. Oczywiście nie jestem typem gościa, który lubi sie popisywać bo tak naprawdę nie ma czym ale miło jest sobie przypomnieć minę faceta z np. Audi czy BMW.
Chłopaki zastanawia mnie fakt dlaczego mój komputer nie wykrył błędu a po podłączeniu nowej sondy lambda działa poprawnie!
Pozdrawiam wszystkich!!



zainwestuj w takim razie razie z 5 stówek i poszukaj skrzynki od palio albo chociaż sportingowej, zobaczysz wtedy jak poprawią sie osiągi. Eskowa skrzynia jest delikatnie mówiąc do.. niczego :wink:

_________________
nisko twardo i szeroko ;)

http://www.centomania.pl/fotosy_galeria ... xer_27.jpg
http://www.centomania.pl/fotosy_galeria ... eq_037.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 10 września 2006, 20:16 
Offline

Dołączył: niedziela, 3 września 2006, 19:47
Posty: 5
Lokalizacja: mazowieckie
Fixxxer: A co się zmieni po przełożeniu skrzyni? I czy taka wymiana wiąże się z przeróbkami?
Napisałeś poszukaj skrzyni od palio albo od sportinga czy ta od palio jest wydajniejsza?
Pozdrawiam!
A tak swoją drogą czy ktos z Was próbował wyciszyć auto matami?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 11 września 2006, 10:53 
Offline

Dołączył: wtorek, 14 marca 2006, 11:46
Posty: 32
Lokalizacja: wawa
juddo napisał(a):
Fixxxer: A co się zmieni po przełożeniu skrzyni? I czy taka wymiana wiąże się z przeróbkami?
Napisałeś poszukaj skrzyni od palio albo od sportinga czy ta od palio jest wydajniejsza?
Pozdrawiam!
A tak swoją drogą czy ktos z Was próbował wyciszyć auto matami?


skrzynia eskowa (taka jak Ty masz) jest długa, sportingowa jest krótsza, a paliowa jeszcze krósza. Wpływa to na osiągi ponieważ auto przy krótszym przełożeniu lepiej sie napedza i to cała filozofia. Zadnych przeróek dodatkowo robić nie trzeba. To jest tzw plug&play :wink: różnią sie bebechami ale niczym z zewnątrz.

Co do mat wygłuszających to odpuść sobie. Albo idziesz w strone osiągów albo komfortu. Jedno z drugim sie rozmija bo maty ważą i spowalniają bryke w efekcie

_________________
nisko twardo i szeroko ;)

http://www.centomania.pl/fotosy_galeria ... xer_27.jpg
http://www.centomania.pl/fotosy_galeria ... eq_037.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 11 września 2006, 15:50 
Offline

Dołączył: niedziela, 3 września 2006, 19:47
Posty: 5
Lokalizacja: mazowieckie
Fixxer: A może możesz mi pomóc i wskazać miejsce gdzie można by takową skrzynkę nabyć za uczciwe pieniądze?
Wielkie dzięki!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 12 września 2006, 11:52 
Offline

Dołączył: wtorek, 14 marca 2006, 11:46
Posty: 32
Lokalizacja: wawa
juddo napisał(a):
Fixxer: A może możesz mi pomóc i wskazać miejsce gdzie można by takową skrzynkę nabyć za uczciwe pieniądze?
Wielkie dzięki!!

najlepeij szukac gdzieś na giełdzie albo na szrotach typu dębe czy sulejówek. Musisz wiedzieć jednak czego szukać i tak typ skrzyni jaki posiadasz to (najprawdopodobniej :
Skrzynia c.514.5 (S z podciaganym wstecznym)
1->3.909
2->2.158
3->1.345
4->0.974
5->0.766
R->3.818
Przelozenie glowne 3.562(16/57)

a potzrebujesz wymienić ją na:

Skrzynia c.514.5.13 (SC sporting)
1->3.909
2->2.158
3->1.480
4->1.121
5->0.829
R->3.818
Przelozenie glowne 3.867 (15/58)

lub

Skrzynia biegow palio/abarth
1->3.909
2->2.158
3->1.480
4->1.121
5->0.897
R->3.818
przelozenie glowne 4.017(14/57)




jedna rzecz której nie jestem pewien to to czy skrzynie w puntkach 1.1 nie były takie jak w sportasiach, dlatego mimo wszytsko polecam Ci szukać skrzyni do palio / abarth . Efekt na bank bedzie wówczas osiągnięty.

BTW. skrzynki z SCS i z palio mozna rozroznic przeliczajac ilosc zebow na mechanizmie roznicowym

_________________
nisko twardo i szeroko ;)

http://www.centomania.pl/fotosy_galeria ... xer_27.jpg
http://www.centomania.pl/fotosy_galeria ... eq_037.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 20 września 2006, 21:21 
Offline

Dołączył: niedziela, 3 września 2006, 19:47
Posty: 5
Lokalizacja: mazowieckie
Fixxer: Wielkie dzieki za naprowadzenie mnie na właściwy trop. Skrzynia od Sportinga juz siedzi tylko panowie mechanicy mieli problem ze sterowaniem biegow a trzeba bylo po prostu zamienic.
Strasznie ciezko teraz biegi wchodza.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron