juddo napisał(a):
Witam wszystkich!
Jestem nowym użytkownikiem forum. Mam pytanie do wszystkich, którzy są w stanie mi pomóc.
Otóz planuję przekładke silnika w swoim Punto z 1,1 55 KM na 1,2 75. Na swój silnik z osprzętem mam kupca oraz znalazłem już dostawcę 1,2. Interesuje mnie na co zwracać uwagę przy przełozeniu, czy będzie pasować np skrzynia biegów od 1,1, kolektory wydechowe, elementy układu chłodzenia, zawieszenie silnika? Inne elementy? jakie elementy wchodzą w skład kompletnego silnika?
Poza technicznymi pytaniami mam jeszcze dwa odnośnie możliwej ceny takiej operacji oraz czy ktoś z Was zna taką osobę, której można śmiało powierzyć auto.
Nie związane z postem:
dokonałem przeróbki swojego silnika 1,1 u Chojnasia modyfikacja GT, po modzie silnik lepiej wkręca się, jest elastyczniejszy, mniej pali ale....
No właśnie ale stworzyła się dziura przy przyspieszaniu, która polega na tym, że przy obrotach mniej więcej 2,5 3,0 tys samochód dostaje czkawy aby ponownie przyspieszyć. nie mam pojecia co mam z tym zrobic. Nie ma płynności przyspieszania, co jest bardzo uciażliwe na skrzyżowaniach. byłem u Chojnasia znowu ale nic się nie zmieniło.
Te uciążliwości związane z czkawką w aucie wpłyneły na moją decyzję o przełożeniu większego silnika. A może ktoś z Was umiałby mi pomóc i nie musiałbym przeprowadzać całej operacji.
Z poważaniem
Pozdrawiam
witaj
przekładka jest bardzo prosta ponieważ 1.2 75 bylo seryjnie montowane w puntku wiec problemu nie bedzie. Jak sądze masz 1.1 spi wiec przechodząc na 1.2 mpi musisz zmodyfikowac wiązke "dorabiajac" wyjscie na dodatkowe wtryskiwacze. Skrzynia biegów bedzie pasować ta która masz ale ponieważ to eskowa skrzynka z dośc długimi przeożeniami najlepeij dodatkowo wziać skrzynie montowana w sc sporting lub w Shumaher, ewentualnie od palio ta jest bardzo krótka i dobrze bedzie sie spisywać. Reszta podzespołów moze zostać czyli półosie altek rozrusznik układ chłodzenia itd. Aha do wymiany jest takze pompa paliwa z 1.2. i komputer bez IMO oraz kolektor (ten od 1.2 jest dłuższy). Koszt wymiany to ca. 350-500 pln. W warszawie wymieni Ci to np Krawczak Motorsport Lub Białowąs Motorsport obaj są z piaseczna. ( ja przekładałem motor u tego drugiego)
Warto liznać jeszcze główke przed jej założeniem. delikatna obróbka da Ci jakies 10 kucyków tak pi razy oko.
Co do drugiego pytania to trudnio rokować z opisu jaki przedstawiłeś może być wiele przyczyn od walniętego czujnika położenia przepustnicy przez lipe odstawioną u pana Ch do błędów sofcie. Tu trzeba by auto wziać na warsztat i poszukać przyczyny.
Pozdro i powodzenia w modyfikacjach