Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego
http://forum.sss.org.pl/

Porsche 959...poszukuje bardziej zorientowanych!!!
http://forum.sss.org.pl/viewtopic.php?f=4&t=136
Strona 2 z 2

Autor:  Bullitt [ czwartek, 2 grudnia 2004, 01:58 ]
Temat: 

Marlon napisał(a):
Dżizaz... pewnie że jest boxer... i jedna sekwencyjna turbosprężarka jest na każdą głowicę.

porscheee, zauważ że moc to nie wszystko - właśnie dlatego K... objeżdżał wszystkich w tym sezonie mimo nie najwyższej mocy (z masą też pewnie można by coś zrobić).

Jak mówią japończyki z Touge - chodzi o wyważenie!


Wytłumacz prosze jak jedna sprężarka ma działać sekwencyjnie?

Autor:  PMN [ sobota, 4 grudnia 2004, 14:27 ]
Temat: 

wystarczy trochę poczytać ;)

Dwie KKK, jedna do 4000obr, pomiędzy 4000 a 4200 pre-spin drugiej i dalej razem aż do 0.9b przy 6500.

Przednia część nadwozia jest zbudowana z elastycznego poliuretanu, a reszta z kevlaru - z aluminium maska i drzwi (stop AlMg 0.4 Si 1.2). Wszytsko oparte jest na stalowej ramie przestrzennej, spełniającej funkcję klatki.

Coś jeszcze? :)

Autor:  Bullitt [ sobota, 4 grudnia 2004, 14:40 ]
Temat: 

Nadal nie rozumiem. Skoro to jest bokser to jedną turbine "pewnie" ma po jednej stronie a drugą po drugiej. Tak?

No to jak one mają odziałać sekwencyjnie i gdzie tu jest sens? I co to jest pre spin?

Autor:  filipN [ sobota, 4 grudnia 2004, 21:33 ]
Temat: 

Bullitt napisał(a):
Nadal nie rozumiem. Skoro to jest bokser to jedną turbine "pewnie" ma po jednej stronie a drugą po drugiej. Tak?


to jest boxer ale kolektory dolotowe łączą się nad silnikiem w jeden, jest jedna przepustnica -> sprężarki rzeczywiście są po dwóch stronach ale pompują w jeden kolektor dolotowy.

i jeszcze to:
The secret to its power is the four-valve, water-cooled cylinder heads and the twin KKK turbochargers that operate in sequence to extend the power band from low to high revs. With both turbos operating at the maximum boost of 14 psi, the 959 pumps out 450 hp at 6500rpm.

Autor:  PMN [ niedziela, 5 grudnia 2004, 03:51 ]
Temat: 

Pre-spin, czyli coś jakby wstępne rozkręcenie, przy 4000 zaczyna się kręcić by przy 4200 uzyskać już pożądane obroty. W moim rozumieniu obieg spalin wstępnie nakręca drugą turbinę by proces przyspieszania przebiegał płynnie bez przerw wynikających z czekania na wkręcenie się 2 turbiny...

Autor:  Marlon [ środa, 8 grudnia 2004, 11:58 ]
Temat: 

Bullitt napisał(a):
Wytłumacz prosze jak jedna sprężarka ma działać sekwencyjnie?

Hehe źle mi się to napisało: miałem na myśli zespół sprężarek ;) ale

Autor:  s2power [ sobota, 12 lutego 2005, 00:17 ]
Temat: 

dizkret napisał(a):
Bullitt napisał(a):
Tam jest IMHO boxer...


No BULLITT ma rację boxer jak nic :wink: , w końcu ktoś coś dobrze powiedział lol...

Czy ktos z was widzial kiedykolwiek P959 na żywca???


http://www.photoworld.webpark.pl/pics/porsche7.jpg
:D

Autor:  BRS [ sobota, 12 lutego 2005, 09:53 ]
Temat: 

s2power napisał(a):
dizkret napisał(a):
Bullitt napisał(a):
Tam jest IMHO boxer...


No BULLITT ma rację boxer jak nic :wink: , w końcu ktoś coś dobrze powiedział lol...

Czy ktos z was widzial kiedykolwiek P959 na żywca???


http://www.photoworld.webpark.pl/pics/porsche7.jpg
:D

szkoda tylko ze taki a nie inny kolorek :( ale samo autko calkiem przyjemne :)

Autor:  dizkret [ sobota, 12 lutego 2005, 12:47 ]
Temat: 

:D fajne...

P.S. fajne są też fotki w dziale models :D http://www.photoworld.webpark.pl/models1.htm

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/