Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Temat: Turbo czy kompresor ?!
PostNapisane: piątek, 26 stycznia 2007, 11:03 
Offline

Dołączył: piątek, 26 stycznia 2007, 09:39
Posty: 9
Czym sie rózni turbo on kompresora ?
Co daje wieksze przyrosty mocy i momentu ?
I w co opłaca sie zainwestowaćpieniadze ?:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 26 stycznia 2007, 12:05 
Offline

Dołączył: piątek, 26 stycznia 2007, 09:39
Posty: 9
I jeszcze jedno ;]
Jak tzeba przystosować auto do turbo lub kompresora ?

_________________
Za Niedługo Bede Mógł Już Jeżdzić Tylko 3 lata :)


Ostatnio edytowano piątek, 26 stycznia 2007, 21:06 przez Pumba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Turbo czy kompresor ?!
PostNapisane: piątek, 26 stycznia 2007, 16:35 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 czerwca 2006, 19:43
Posty: 44
Pumba napisał(a):
Czym sie rózni turbo on kompresora ?
Co daje wieksze przyrosty mocy i momentu ?
I w co opłaca sie zainwestowaćpieniadze ?:)


Turbina napędzane jest przez gazy wylotowe z silnika....
Kompresor napędzany jest pasem od wału korbowego...

Nie da sie jednoznacznie stwierdzić co przynosi więcej mocy.
Kompresor ma tą zaletę że ciągnie od dołu i charakterystyka zostaje podobna jak w n/a. Turbina natomiast musi sie rozpędzić i czesto jest tak że np. do 3500rpm jest muł a później nagły kop... w kompresorze jest to bardziej równo, nie ma tego skoku.

Pumba napisał(a):
I jeszcze jedno ;]
Jak tzeba przystosować auto do turbo lub kompresora (pomijam kuty "dół" przy wyzszych doładowaniach ;])?

Widzę, żeś laik...
Masz jakieś pojęcie o budowie silnika?!
Dla Twojej informacji najpierw zakuwa się 'górę' (tłoki, korbowody), 'dół' jedynie przy naprawdę ekstremalnych mocach, a koszty sa wtedy potężne. To nie jest tak, że zakładasz turbo i wio. Nie mam siły tłumaczyć,
może ktoś inny się znajdzie? :)
Z grubsza to zależy czy auto było seryjnie z turbo, czy n/a.
Może powiesz o uturbianiu czego marzysz :P ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 26 stycznia 2007, 16:46 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: czwartek, 27 stycznia 2005, 23:45
Posty: 522
Lokalizacja: Bełchatów
Najkrócej mówiąc turbo różni się od kompresora czynnikiem napędzającym, turbo napędzane jest spalinami opuszczającymi cylinder, natomiast kompresor jest napędzany z paska klinowego.
Poczytaj sobie o budowie jednego i drugiego.
http://www.godula.cc.pl/index.php?mode= ... tremalnego
Nie traktuje tego linku jako prawdę absolutną za którą będziesz dał się pociąć na innych forach. Chcesz wiedzieć więcej, google twoim przyjacielem, tylko pamiętaj że nie wszystko co znajdziesz jest prawdą.

Co do dwóch pozostałych pytań, wszystko zależy od przypadku.


Mała prośba do Ciebie, nie pisz dwóch postów po sobie, po prostu edytuj, nie zapomnij tez o potędze funkcji szukaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 26 stycznia 2007, 20:34 
Offline

Dołączył: piątek, 26 stycznia 2007, 09:39
Posty: 9
A nie jestem jeszcze perfekt w tych tematach bo włsnie zbieram wiedze ;]
I po to tego posta napisałem a zeczywiscie był bład maiłem na mysli tłoki i korbowód ;)

_________________
Za Niedługo Bede Mógł Już Jeżdzić Tylko 3 lata :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 3 lutego 2007, 13:33 
Offline

Dołączył: wtorek, 5 kwietnia 2005, 00:21
Posty: 61
Pumba napisał(a):
A nie jestem jeszcze perfekt w tych tematach bo włsnie zbieram wiedze ;]
I po to tego posta napisałem a zeczywiscie był bład maiłem na mysli tłoki i korbowód ;)


Z punktu widzenia sprawności Turbo jest lepsze - czyli powinno dać lepsze przyrosty (oczywiście zakładając, że jest dobrze dobrane, etc.)

Kompresor natomiast daje przyrost równomierny - więc nie masz czegoś takiego jak "dziura turbinowa".

Jeśli da się zastosować turbo to lepiej iść w tą stronę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 7 lutego 2007, 23:45 
Offline

Dołączył: sobota, 29 maja 2004, 19:58
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Najpierw to trzeba mieć do czego to turbo założyć :D :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 00:18 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
Sławek

turbo motorynka była by ciekawym tematem ;)

Pumba. Nie planuj głowic tylko odprężaj i zakładaj turbo. Może wtedy osiągniesz magiczne 100kmh

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 15 lutego 2007, 11:54 
Offline

Dołączył: czwartek, 15 lutego 2007, 11:41
Posty: 2
turbo to jest dla wpier...... ryzu : Mam Ford Mustang Mach 1 71r silnik: 351 cleveland (5.8l) skrzynia: 4 biegi i zmieniach hurst gaznik : Holley
Autko ma koła i opony Mickey thompson wymiary 345 70 r14
ponad 300 koni zamierzam załozyc supercharger Weiand i moze jak kasy wystarczy to nos kit do supercharger. koni mech. ????? pewnie koło 500+ bez n2o


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 15 lutego 2007, 11:56 
Offline

Dołączył: czwartek, 15 lutego 2007, 11:41
Posty: 2
ha koszt samego superchargera to $2200 jest to i tak jeden z najtanszych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Turbo czy kompresor ?!
PostNapisane: niedziela, 25 maja 2008, 12:04 
Offline

Dołączył: niedziela, 18 maja 2008, 16:24
Posty: 8
nie koniecznie trzeba zakuwać silnik chyba, że spodziewamy się dużego przyrostu mocy ale jeśli nie chcemy potężnych mocy łatwiej bedzie włożyć już uturbiony silnik wraz z osprzetem i pomyśleć o jego modyfikacjach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Turbo czy kompresor ?!
PostNapisane: sobota, 6 lutego 2010, 20:02 
Offline

Dołączył: niedziela, 10 września 2006, 22:06
Posty: 24
Lokalizacja: zabrzeg
najlepiej wielkie turbo i kompresor do pobudzania turbiny poszukaj sobie mój projekt a wszystko ci sie wyjaśni

_________________
et 13,58 Starachowice calibra team


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron