W sumie 99,9% urzytkownikow tego forum bardziej trawi klasyczne silniki ale ze wlasnie pisze prace inzynierska postanowilem zalozyc temat, moze niektorzy zainteresuja sie, dowiedza czegos wiecej.
Na poczatek kawalek mojej pracy przeisciowej
powiada mnustwo niedorobek ale jesli ktos chce sie czegos dowiedziec o historii i budowe to zapraszam. aktualnie tobie podstawke, mam tlok i bede robil z niego taki pokazowy, od dolu przyspawam tig-iem lozysko bedzie sie krecil
tak zeby bajerancko bylo
jesli chodzi o filmy na youtube jest troszke tego ale jesli ktos chce zobaczyc dokladniejsza budowe zapraszam do tego linka
lub tego, ten jest starszej daty ale wyjasnia dzialanie
tutaj tez znany filmik ladne odejscie rx7
jesli chodzi o modyfikacje, najpopularniejszym silnikiem jest 13B 2 tlokowy wykorzystany w rx-ach ale do uzyskiwania znaczacych osiagow wykorzystywane sa 3 tlokowe silniki z Mazdy Efini lub jak kto woli Mazdy Cosmo. Bazowo maja 200 km ale smialo mozna je modyfikowac i twozyc 7 sekundowe maszynki. koszt takiego silnika to okolo 6 tysiecy $. cechuje je mala masa. silniki potrafia zniesc duze obciazenia poneiwaz niema tlokow ani korbowodow na ktore dzialalyby sily czolowe, tlok sie kreci wiec sily bezwladnosci sa duzo mniejsze. w polsce niema za duzo ludzi zajmujacyh sie tymi silnikami, ja aktualnie mam kontakt z Andrzejem z Łodzi, zajmuje sie remontem tych silnikow. jesli ktos by chchial moge wyslac cala ksiazke po angielsu w pdf-ach. niejest to tania zabawka ale mowa o 40 tysiacach i wymiana uszczelniaczy to mit !! znajomy zrobil 100k i silnik ma sie dobrze tylko to spalanie, rx-8 smialo moze wziasc 18-20 a na trasie niezejdzie sie ponizej 12 :/ pozdrawiam.