Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Temat: VW Polo ... Proszę o wypowiedzenie się fachowców ...
PostNapisane: niedziela, 9 września 2007, 02:45 
Offline

Dołączył: niedziela, 9 września 2007, 02:13
Posty: 2
Witam. Otóż wraz z warszawską firmą zrobiliśmy projekt vw polo 1.4 16V Turbo. Silnik został odprężony z tłoków 0,6 mm i to wszystko. Narazie doładowanie jest rzędu 0,2 - 0,3 bara. Szykują się już wtryski od 1.8T i napewno będzie większy skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Pytanie moje jest takie, jakie optymalne doładowanie można rozkręcić na seryjnym silniku vw ? Chodzi mi o to czy np. jak doładowanie będzie rzędu 0,5 bara to nie rozwali mi od razu silnika lub nie wypadną korby bokiem lub też spłyną tłoki ? Proszę o fachową wypowiedź co do takiego podnoszenia doładowania turbo. Pozdrawiam - dziuber


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 9 września 2007, 10:16 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
każde bezpieczne podnoszenie doładowania w silniku, który był wolnossący, wymaga kutych tłoków i korbowodów
inaczej niestety ryzykujesz wymianą silnika, nikt nie będzie Ci w stanie zagwarantować czy nastąpi to przy 0,5 czy 1 barze

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 10 września 2007, 00:55 
Offline

Dołączył: niedziela, 9 września 2007, 02:13
Posty: 2
Ok rozumiem, dzięki OZ :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 11 września 2007, 09:33 
Niestety korbowody i tłoki w tym silniku sa bardzo słabe.wiem ze 0.3 bara wytrzyma ale wiecej to twoje ryzyko :cry:


Góra
  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 18 września 2007, 11:04 
Przy takim uturbianiu poniesiesz spore koszty, straisz dużo czasu a efekt może być bardzo mizerny.. a do tego bardzo awaryjny.

Może lepiej pomyśleć nad swapem na 1.8T...... ?


Góra
  
 
 Temat: Re: VW Polo ... Proszę o wypowiedzenie się fachowców ...
PostNapisane: środa, 16 lipca 2008, 01:01 
Offline

Dołączył: środa, 16 lipca 2008, 00:39
Posty: 5
zrobiliśmy projekt vw polo 1.4 16V Turbo



Kolego mam pytanie co do tego twojego silniczka, na pocztąku to był zwykły 1,4 16V 75km ? Bo ja mam 1,4 DOHC 16V 102km i właśnie się zastanawiam nad turbiną możesz coś więcej powiedzieć i twoim projekcie

_________________
Igor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: VW Polo ... Proszę o wypowiedzenie się fachowców ...
PostNapisane: czwartek, 17 lipca 2008, 10:42 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 16 czerwca 2008, 00:19
Posty: 12
Kuba_Igor napisał(a):
ja mam 1,4 DOHC 16V 102km i właśnie się zastanawiam nad turbiną możesz coś więcej powiedzieć i twoim projekcie


Bez sensu, swapuj na 1,8T, będziesz miał więcej mocy, będzie taniej i bardziej bezawaryjnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: VW Polo ... Proszę o wypowiedzenie się fachowców ...
PostNapisane: czwartek, 17 lipca 2008, 11:05 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
uturbianie N/A do jazdy codziennej jest bez sensu
jeżeli już to tylko wymiana silnika na uturbiony seryjnie

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: VW Polo ... Proszę o wypowiedzenie się fachowców ...
PostNapisane: poniedziałek, 21 lipca 2008, 10:23 
Offline

Dołączył: środa, 16 lipca 2008, 00:39
Posty: 5
luke napisał(a):
Bez sensu, swapuj na 1,8T, będziesz miał więcej mocy, będzie taniej i bardziej bezawaryjnie.

A gdzie kolego najllepiej szukać silniczka? i czy caly osprzęt nowego silnika będzie pasował czy dojdą jakieś dodatkowe koszty

_________________
Igor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: VW Polo ... Proszę o wypowiedzenie się fachowców ...
PostNapisane: poniedziałek, 21 lipca 2008, 10:34 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
najlepiej i najtaniej - na szrotach, można tam kupić mnóstwo rzeczy za grosze
swego czasu nabyłem tam np. 2.7T za 500 pln :)
kupuj z osprzętem oczywiście

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: VW Polo ... Proszę o wypowiedzenie się fachowców ...
PostNapisane: wtorek, 22 lipca 2008, 10:41 
Offline

Dołączył: środa, 16 lipca 2008, 00:39
Posty: 5
OZ napisał(a):
najlepiej i najtaniej - na szrotach, można tam kupić mnóstwo rzeczy za grosze
swego czasu nabyłem tam np. 2.7T za 500 pln :)
kupuj z osprzętem oczywiście

Dzięki kolego za rade ale spotkałem gościa odmnie z miasta coś mi nawijał że kiedyś do swojego polo wrzucił kompresor od mercedesa jakiegoś i że dało mu to łączny efekt 140 KM osiągał prędkość 225km/h przy obrotach 7500 I mam pytanko czy ktoś stosował podobne modyfikacje zamiast turbinki kompresor co wychodzi dużo taniej i można go odłączyć w każdej chwili bo ma własne sprzęgło

_________________
Igor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: VW Polo ... Proszę o wypowiedzenie się fachowców ...
PostNapisane: wtorek, 22 lipca 2008, 10:46 
Nic nie wyjdzie ci taniej niż wstawienie silnika 1.8T który już standardowo ma najbidniej 150KM.

Silnik kupisz za około 3.5k pln ... reszta to koszty swapu.
Jak trafisz to w tych pieniądzach kupisz wersje 180KM... a to już gwarantuje dobrą zabawę :twisted: i bezcenna mine właścicieli BMW pozostawionych za sobą :lol:

Jeżeli masz pedał gazu elektroniczny szukaj silnika AUM (150), AUQ (180).... jak "na linkę" to AGU (150)


Góra
  
 
 Temat: Re: VW Polo ... Proszę o wypowiedzenie się fachowców ...
PostNapisane: wtorek, 22 lipca 2008, 11:06 
Offline

Dołączył: środa, 16 lipca 2008, 00:39
Posty: 5
Ok ;] Dzięki

_________________
Igor


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron