Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Temat: ASTRA 1 2.0 GSi 150PS pare pytań
PostNapisane: środa, 3 października 2007, 17:01 
Offline

Dołączył: niedziela, 26 sierpnia 2007, 15:13
Posty: 5
Lokalizacja: Poland Skoczów
Mam kilka pytań odnośnie tego autka ponieważ noszę się od kilku miesięcy z jego kupnem. autko miało by być przystosowane do zabawy głównie rajdów po okolicznych wioskach ewentualnie startów w jakimś KJS bądź super sprincie.
Pytania:
1. awaryjność jednostki?
2. jaka jest możliwość modyfikacji tanim kosztem silnika na potencjał 170-200PS i czy jest możliwość takie modyfikacje wykonać samemu mają warsztat znajomego i troche umiejętności?
3. dostępność/cena części do tego motoru?
4. jakie zawieszenie zastosować?
5. proszę o ewentualną pomoc merytoryczną co do prowadzenia modyfikacji
z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam maxrider


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: ASTRA 1 2.0 GSi 150PS pare pytań
PostNapisane: środa, 3 października 2007, 21:47 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
1. Awaryjność w normie - raczej nie psuje się jakoś często. Warto od razu szukać silnika z głowicą Coscast (cosworth). Inne głowice, czyli KS200, KS400 i szczególnie KS700 podobno pękają - ale ja mam KS700 i traktuję to raczej jako legendę.
Głowicę rozpoznajesz patrząc na nią od prawej strony. Pod DIS-em jest wytłoczony symbol (KS200/400/700) albo go nie ma (coscast)

2. osiągnięcie 200 koni wymaga: zmiany kolektora dolotowego (najlepszy jest lexmaul, nowy kosztuje 700 euro, ale są różne alternatywy) kolektor wydechowy (też lexmaul lub wykonanie we włąsnym zakresie, ok 500 euro nowy), obróbka głowicy (na pewno doprężenie), wałki rozrządu (~500 za napawane, ~1500 nowe), regulowane koła rozrządu (500), jakaś świnka do wysterowania tego.
W sumie ja się staram udowodnić że 200 koni zrobię za 2000pln :twisted: z tym, że wszyscy mówią że się nie uda a ja tak naprawdę to już straciłem rachubę :lol:
3. Części eksploatacyjne są tanie, części "tuningowe" też można znaleźć w cenach rozsądnych - ale raczej na Wyspach niż w Niemczech.
4. na zawieszeniach nie znam się, ale gwinty o regulowanej wysokości są już poniżej 2000 nowe
5. szukaj na forach - ja mogę polecić KTK http://www.ktk.pl - niby to forum kadetta, ale są tam fani opli każdej maści.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 4 października 2007, 17:22 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: sobota, 16 września 2006, 22:00
Posty: 511
To ja sie wypowiem ;-)

ks400,ks700,cossi gdzie ks400 najgorsza cossi najlepsza

coscasta poznasz po rancie pod rozdzielaczem ;-)

dis wystepuje w motronicu 2.8 ;-)

c20xe - silnik kolizyjny, awaryjnosc jak Marlon napisal w normie, 170PS zrobisz niewielkim nakladem finansowym, ale w Twoim wypadku to nie moc sie bedzie liczyc tylko NM imo.

Czesci do tego silnika jest pelno, niekoniecznie w polsce ale... :)

Zawieszenie bb6

I tak jak Marlon napisal, ssacy, wydechowy i masz okolo 170PS
Z walkow sporo uzyskasz, jako ze to silnik bez doladowania to glownie moc masz z podnoszenia odcinki, ale wtedy robi sie niebezpiecznie i trzeba myslec o lepszych panewkach, korbach, srubach etc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 4 października 2007, 20:36 
Offline

Dołączył: niedziela, 26 sierpnia 2007, 15:13
Posty: 5
Lokalizacja: Poland Skoczów
o dzięki już wiem coś więcej.
szczerze o dolocie i wydechu już dawno myślałem. a powiedzcie może jeszcze czy głowice Cosworta można śmiało przełożyć do jednostki np z ks700 czy ks400??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 5 października 2007, 11:07 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: sobota, 16 września 2006, 22:00
Posty: 511
tak mozesz smialo przekladac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 5 października 2007, 19:19 
Offline

Dołączył: niedziela, 26 sierpnia 2007, 15:13
Posty: 5
Lokalizacja: Poland Skoczów
a jeszcze jedno pytanko czy ta głowica cosworth to jest najmocniejsza wersja czyli 150PS czy wszystkie 150PS miały różne głowice??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 8 października 2007, 11:01 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: sobota, 16 września 2006, 22:00
Posty: 511
w astrach 150KM byly montowane glowice rozne, a coscast poprostu jest z najmocniejszego stopu i nie peka w przeciwienstwie do innych glowic typu KS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 8 października 2007, 20:30 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
coscast jest też lepszy do dalszych modyfikacji, jest lepiej wykonany w środku, dzięki czemu powietrze lepiej przepływa sobie przez silnik.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron