czesc
pracuje nad kolektorem dolotowym do swojego 20-letniego 6-garka i zatrzymalem sie na etapie przepustnicy...
mam silnik BMW M20, pojemnosc 2,2L, srednica tloka 84mm, wykorbienie walu 66mm
oldschoolowe firmy tuningowe do M20 zakladalo 6 malych przepustnic....
ja chcialbym sprobowac z przepustnica szczelinowa
czy ktos z was przerabial ten temat? znacie jakies stronki z opisami, zdjeciami itd...
to dosc powazny temat i nie chce popelnic jakiegos podstawowego bledu
druga sprawa
czy ktos moze mi fachowo doradzic jaka dlugosc i srednice powinny miec kanaly kolektora dolotowego? (od przepustnicy do zaworu)
pojemnosc kazdego garka to 360ccm, srednica zaworu dolotowego to 46mm, srednica ukladu wydechowego to 2x43,4mm - kazde 3 gary w osobna rure (odpowiednik pojedynczego wydechu ~62mm), pojedyncza przepustnica w tej chwili to 62mm
silnik oczywiscie wolnossacy
chcialbym wystartowac na 1/4 ale silnik jeszcze w kawalkach
((