Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Temat:
PostNapisane: sobota, 16 lipca 2005, 12:48 
Offline

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:55
Posty: 11
Lokalizacja: JK-Racing, Tychy
darksmile, twój ostatni post świadczy tylko o tym, że NIE MASZ POJĘCIA o tym jak wygląda nasza współpraca z V-techem, kto co komu zawdzięcza, kto co komu podpowiadał i jak wygląda sprawa mentorów.... szkoda tylko że się wypowiadasz o czymś o czym nie masz pojęcia a NIE MASZ!

ProjectXs nie powstał dlatego, że chcieliśmy się pobawić w tuning pod skrzydłami V-techu.
ProjectXs powstał, bo w tej części kraju nie było firmy, która robiłaby POPRAWNE przeróbki mechaniczne (np instalecje turbo, kute graty itp) bez prowadzenia przez klienta krok-po-kroku! Byliśmy tu w erze stożków, tłumików końcowych i chipów! O swapach nikt nie słyszał a turbo było kosmosem - aż trudno uwierzyć ale sam gdy chciałem zrobić w moim poprzednim Volvo 300HP z 160HP WSZYSCY uznali to za niemożliwe! W końcu sam to zaprojektowałem, poprowadziłem mechanika w warsztacie od wydechów krok-po-kroku dostarczajęc wszystkie części i udałem się do V-techu na strojenie (tego nie potrafiłem i nie miałem do tego środków). Piro okazał się świetnym gościem i już po ok pół roku strojenia i ok 30 programach auto uzyskało 360KM na Elfie. Od tego czasu minęły wieki i wiele się zmieniło.
Nauczyłem się na studiach skąd się bierze wiedzę i skorzystałem z tej umiejętności. Koledzy z ProjectXs studiowali na Poli przydatne dziedziny.
Wkurzało nas że trzeba tłumaczyć tunerą co mają zrobić i jeszcze płacić im za to... Tak powstał Project Xs.
Piro jest naszym przyjacielem i często pomaga nam - ma niekwestionowane ogromne doświadczenie w tej dziedzinie.
Rożnimy się jednak często podejściem i ideologią strojenia aut co nie przeszkadza nam się przyjaźnić.
My np często spędzamy noce w autach obładowani komputerami i transformatorami bo nie stać nas na hamownie jaką chcialibyśmy mieć - mamy inercyjną ośkę. Za to jak już skończymy to auto napewno bedzie działało na drodze....

O Piggy więcej napiszę później bo muszę uciekać.

_________________
Losing is NOT an option!
http://www.jkracing.pl - tuning Volvo!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 16 lipca 2005, 13:57 
Offline
Site Admin

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 18:04
Posty: 167
A kiedy pojawi sie jakis samochod made by Xs?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 16 lipca 2005, 13:58 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
Jarekk napisał(a):
w tej części kraju nie było firmy, która robiłaby POPRAWNE przeróbki mechaniczne (np instalecje turbo, kute graty itp)


cieszę się, że w tej kwestii mamy podobną opinię. Własnie tak brzmi moja o vtechu :)

Co do bycia mentorem przez Pira to poczytaj posty swoich kolegów na poprzedniej stronie. Wynika z nich, że to on wam a nie wy jemu pomagacie. Poza tym w kwesti technicznej. Jak mierzycie moc mocnych aut turbo na inercji. Albo inaczej na ile te wyniki są wiarygodne?

pozdro

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 16 lipca 2005, 14:46 
Offline

Dołączył: sobota, 14 maja 2005, 20:12
Posty: 127
Lokalizacja: Krakow
PxS moze pomagac np testujac nowe rozwiazania vtechu(bluebox itp). Jarek mogl jeszcze dodac ze pxs robi instalacje turbo itp za w miare rozsadne pieniadze , nieraz nizsze o ok 20-30% niz gdzies indziej i nie chodzi tu o to ze sa lipne czesci (wybor czesci nalezy do klienta) ale o to ze nie daja jakis super marzy na robote, a auto jest robione do skutku , aby klient byl zadowolony .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 16 lipca 2005, 16:35 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
do skutku? To typowy polski tuning. Bo ja tuning widzę tak, że jadę płacę, odbieram w terminie i jeżdżę a nie spędzam czas w warsztacie staając się osiągnąc skutek, za który zapłaciłem wagon kasy

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 16 lipca 2005, 17:26 
Offline

Dołączył: sobota, 14 maja 2005, 20:12
Posty: 127
Lokalizacja: Krakow
Heh co za typ , darksmile tobie obojetne co sie odpisze to i tak sie doczepisz. Do skutku = tak zeby klient mial autko wystrojone tak jak on chce , chyba nie powiesz ze strojac auto , zrobisz je pod klienta , ktorego preferencje sa inne niz strojacego. Kazdy ma inny styl jazdy i jesli firma poswieca wiecej czasu na takie ustawienie jakie chce klient to wg mnie jest lepsza niz taka co zrobi wersje "uniwersalna" i jest zadowolona. Jesli mych zdan nie rozumiesz to napisze jak dziecku. Firma stroi, przyjezdza klient , sprawdza auto i mowi czy jest fajnie (zazwyczaj jest fajnie , bo wrazenia sprzed i po modyfikacji sa spore). Jesli ma jakies spostrzezenia dotyczace jego preferencji to sie ustawia auto pod klienta uwagi (to chyba normalne w wiekszosci firm nie tylko tuningowych , ze klient moze sobie wybrac co chce). Sa tez tacy jak darksmile , ze nie maja czasu i chca miec auto w okreslonym czasie i dostaja autko w wersji "uniwersalnej" , nie jest to wcale wersja gorsza od innej , niekiedy nie trzeba wiele stroic , wszystko zalezy od auta , czasu i tego co chce klient . :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 16 lipca 2005, 19:17 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
no strojenie auta pod klienta to chyba normalna rzecz a skoro tego nie rozumiesz to nie chce mi się tłumaczyć. WIelkie halo-auto zrobione pod klienta. No proszę cię. :lol:

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 16 lipca 2005, 19:22 
Offline

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:55
Posty: 11
Lokalizacja: JK-Racing, Tychy
darksmile napisał(a):
Jarekk napisał(a):
w tej części kraju nie było firmy, która robiłaby POPRAWNE przeróbki mechaniczne (np instalecje turbo, kute graty itp)


cieszę się, że w tej kwestii mamy podobną opinię. Własnie tak brzmi moja o vtechu :)

Co do bycia mentorem przez Pira to poczytaj posty swoich kolegów na poprzedniej stronie. Wynika z nich, że to on wam a nie wy jemu pomagacie. Poza tym w kwesti technicznej. Jak mierzycie moc mocnych aut turbo na inercji. Albo inaczej na ile te wyniki są wiarygodne?

pozdro


Pomoc jest - jeśli tak można to nazwać... - tak na prawdę obustronna. V-tech ma naprawdę sporę doświadczenie w elektronice - trzeba tylko wiedzieć czego się od nich chce i umieć to dostać (z punktu widzenia firmy współpracującej). To jak użyjemy zdobytej wiedzy czy rozwiązania problemu to już nasza sprawa i za to odpowiadamy przed klientem my.

Gdybyś widział jak wiele się zmieniło w V-techu (np ludzie w serwisie) od czasu powstania ProjectXs to nie pisałbyś tu o jednostronności. Oni po prostu nie mogli zostać w tyle i zaczęli robić rzeczy coraz bardziej zgodne ze standardami. Niestety dla dużej firmy łatwiejsze jest wykorzystanie dobrych pomysłów i nowej wiedzy niż dla ProjectXs.
U nas wszystko musi niestety trwać dłużej (nie stać nas np na zatrudnienie osobnego pracownika tylko do spawania i polerowania zakup super spawarki). Za to wiemy jak produkt ma wyglądać, działać i mimo iż zajmie nam to więcej czasu, to będzie go robiła (może niestety dla niej) osoba która wymyśliła cały projekt modyfikacji i wie czego trzeba oczekiwać od poszczególnych elementów.
Od razu mówię że nie dam się tu wciągnąć w porównania ProjectXs - Vtech, bo nie dam się z nimi poróżnić. Lubimy się i zawsze gdy ktoś nas o coś pyta - szczerze odpowiadamy jak my byśmy to zrobili. Tak samo gdy my o coś pytamy, bo mamy problem - zawsze uzyskujemy pomoc.

My mamy swój rozum, ideologię i sposób pracy a V-tech ma swój. Klient wybiera gdzie pojedzie. Prywatnie się przyjaźnimy.

Teraz pomiar mocnych aut... odpowiedź jest w moim poprzednim poście choś pośrednia - nie mierzymy jej dokładnie! Mówię tu o autach o mocach powyżej 270-300Hp. Nie mierzymy jej dokładnie, bo nie mamy takiej możliwości. Nie wstydzimy się tego, że nasza hamownia ma taką dokładność - tak z resztą określił ją producent - Vtech.
Bardzo chcielibyśmy mieć hamownę obciążeniową 4x4, najchętniej mocowaną do piast ale nas na razie na nią po prostu nie stać.
Dopracowujemy auto na ulicy, bo tam ma docelowo działać a pomiar traktujemy orientacyjnie bo czy jest np 350 czy 370KM nie jest tak istotne jak rżnice w czasach przyspieszeń i przejazdów - czyż nie? :lol:

Kiedy pojawi się jakieś auto by Xs?
Miejmy nadzieję że w tym sezonie. Trwają prace nad dosyć szybkim autem naszego klienta (na ten sezon ok 500KM) - kompleksowo przygotowywane przez Xs - od podstaw!

Poza tym, była spora szansa na "popis" innym autem ale została chyba zaprzepaszczona (w świetle obecnych "9s"): we współpracy z firmą V-tech 2 lata temu zaczęliśmy bardzo ambitny projekt. My byliśmy pomysłodawcami, sam dobierałem i zamawiałem do niego części. Wszystko zostało wyliczone "jak Pan Bóg nakazał". Auto ogolone, 0 samoróbek... niestety entuzjazm osłabł i projekt ponad rok stał sobie na trawie... (nie Xs go finansował i nie my jesteśmy właścicielami :( ).
Zaoferowaliśmy się że złożymy to do kupy - niestety zabrakło chyba funduszy choć zostało może z 10% kosztów. W związku z tym złożyliśmy to co było i potem na lawecie "to" od nas wyjechało (celowo nie mówię co). Później dotarło do nas jeszcze tylko że źle coś zrobiliśmy bo stare części itp - sorry ale "z pustego to i..." a auto by jeździło bo wszystkie ważne części są nowe. bardzo zaangażowaliśmy się w ten projekt i dlatego nic innego nie zrobiliśmy. Jeśli teraz okaże się że nie będzie on występował jako w lwiej części nasze dzieło i projekt, to będzie bardzo przykre a nam pozostaną na razie chyba tylko auta klientów.

Miejmy nadzieję że uda się jednak jakoś porozumieć i zobaczycie auto zrobione do 1/4mili ABSOLUTNIE bez kompromisów i pod Polski regulamin. Wszystkie mechaniczne części są najlepsze jakie można zdobyć gdziekolwiek i składane przez ludzi to robiących na codzień, wypróbowane w 1/4 mili. Pozostaje kwestia montażu i zestrojenia. 8)

_________________
Losing is NOT an option!
http://www.jkracing.pl - tuning Volvo!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 16 lipca 2005, 19:28 
Offline

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:55
Posty: 11
Lokalizacja: JK-Racing, Tychy
darksmile napisał(a):
no strojenie auta pod klienta to chyba normalna rzecz a skoro tego nie rozumiesz to nie chce mi się tłumaczyć. WIelkie halo-auto zrobione pod klienta. No proszę cię. :lol:


Pamiętaj, że VAGa czy inny popularny wynalazek każdy zestroi Ci w terminie - to nie problem jeśli zrobiłeś już 20.
My też Eclipse zrobimy Ci jak tylko chcesz i w terminie jeśli tylko dotrą części (niezależne od nas). Parę innych aut też możemy zrobić bez opóźnień pod jednym warunkiem: klient nie mówi w dniu odbioru, że te 200KM to jednak nie jest jeszcze to bo myślał że będzie szybszy i zostawia auto na kolejne 2 tyg i 50KM. Sytuacja powtarza się z 2x i potem ma pretensje że długo trwało - jest taka grupa klientów, którzy są zawsze niezadowoleni i to najczęściej ich opinie słyszymy - niestety.

Tak samo jeśli coś jest robione pierwszy raz na świecie - nikt nie określi Ci na 100% terminu a my się (niestety) podejmujemy takich rzeczy bo lubimy naszą pracę!

Większość jest jednak u nas robiona pod klienta, do skutku i w terminie.

_________________
Losing is NOT an option!
http://www.jkracing.pl - tuning Volvo!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 16 lipca 2005, 21:12 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
słyszałem, że brakuje w tym .......... tylko kilku podstawowych części. Ale na tym setupie co wiem, że jest, o ile mówimy o ............, do którego części były kupowane m.in w ............. to świata nim nie zawojujecie. PEACE. Pozdro. Powodzenia

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2005, 13:22 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 14 czerwca 2004, 08:58
Posty: 9
to moze skoro jestes tak swietnie poinformowany to powiedz w czym brakuje podstawowych części i jakich cześci, bo może rozmawiamy tutaj o kilku innych rzeczach.

O projekcie o ktorym mowi Jarek brakuje tylko jednego elementu FP3065 która niebawem wyląduje w polsce reszta czesci, chyba nie ma rzeczy której by brakowało.

_________________
Pozdrawiam
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2005, 13:33 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
no to cieszę się, że już wszystko jest. powodzenia

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2005, 19:57 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 14 czerwca 2004, 08:58
Posty: 9
Nie wiem czy piszesz to ironicznie czy nie, bo rozmowa z Tobą na forum jest zazwyczaj ciężka ale chciałem żebyś mi powiedział co wedłóg Ciebie jest nie tak z setupem do wojowania swiata ?

Baza czyli Eclipse

Silnik 4g63 stroker na 2.3 litra do 9000 obr/min (manley A beam + wiseco + panewki clevite 77)
głowica stage 3 (porting + wieksze zawory + 5 kątów+ przepustnica)
wałki compcams
zawory, sprężynki, talezyki, popychacze manley
pompa olejowa top line
kołeczka rozrządu fidanza
koło zamachowe fidanza
sróby do silnika ARP (dół, głowica, korby, itp)
chłodnica oleju trust
chłodnica fluidyne
kolektor dolotowy magnus
kolektor wydechowy DNP z zewnetrznym WG
WG Tial
Pompa paliwa, szyna, regulator, aeromotive
nowe przewody paliwowe
wtryski 650 - 1000 ccm
turbo FP3065
AEM EMS + UEGO + EGT + MAP + IAT + FPS
MSD
coil on
Zawias TEIN SS
Cometic
rozpóry DC
i wszystkie mozliwe srubki, uszczelki, simeringi, przewody i kilkanascie rzeczy o ktorych zapomnialem na 100%

Jezeli Albert się spręzy i niedłógo przyjdzie skrzynia, półosie przód i tył, wał to auto pojedzie na wiecej anizeli seryjne podzespoly pozwalaja.

Kiedy auto się pojawi, wtedy, kiedy będzie gotowe. Na razie dostalismy strokera ze złym pasowaniem panewek i cczekamy na nowe (co opóznia niestety prace)

Jezeli masz wątpliwości co do tego setup`u to oswieć nas swoja wiedzą co jest w nim słabym ogniwem ?

_________________
Pozdrawiam
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2005, 22:10 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
kisielisodd napisał(a):
Nie wiem czy piszesz to ironicznie czy nie, bo rozmowa z Tobą na forum jest zazwyczaj ciężka ale chciałem żebyś mi powiedział co wedłóg Ciebie jest nie tak z setupem do wojowania swiata ?

Baza czyli Eclipse

Silnik 4g63 stroker na 2.3 litra do 9000 obr/min (manley A beam + wiseco + panewki clevite 77)
głowica stage 3 (porting + wieksze zawory + 5 kątów+ przepustnica)
wałki compcams
zawory, sprężynki, talezyki, popychacze manley
pompa olejowa top line
kołeczka rozrządu fidanza
koło zamachowe fidanza
sróby do silnika ARP (dół, głowica, korby, itp)
chłodnica oleju trust
chłodnica fluidyne
kolektor dolotowy magnus
kolektor wydechowy DNP z zewnetrznym WG
WG Tial
Pompa paliwa, szyna, regulator, aeromotive
nowe przewody paliwowe
wtryski 650 - 1000 ccm
turbo FP3065
AEM EMS + UEGO + EGT + MAP + IAT + FPS
MSD
coil on
Zawias TEIN SS
Cometic
rozpóry DC
i wszystkie mozliwe srubki, uszczelki, simeringi, przewody i kilkanascie rzeczy o ktorych zapomnialem na 100%

Jezeli Albert się spręzy i niedłógo przyjdzie skrzynia, półosie przód i tył, wał to auto pojedzie na wiecej anizeli seryjne podzespoly pozwalaja.

Kiedy auto się pojawi, wtedy, kiedy będzie gotowe. Na razie dostalismy strokera ze złym pasowaniem panewek i cczekamy na nowe (co opóznia niestety prace)

Jezeli masz wątpliwości co do tego setup`u to oswieć nas swoja wiedzą co jest w nim słabym ogniwem ?


wy tam w tym fałtechu wszysy jacyś przeczuleni na swoim punkcie :lol: . Zbadak na tdi omało mnie nie zagryzł. Napisałem przecież , że życzę jak najlepiej ale wątpię żebyście pobili rekord polski i mocno powalczyli w tym sezonie. Takie jest moje zdanie. Czekają was jeszcze choroby wieku dziecęcego, których mam nadzieje będzie mało i nie będą spektakularne.

Jedno mnie tylko ciekawi. Dlaczego to monstrum nie będzie strojone na blueboxie? Moc planowana jaka? 800 km?

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2005, 00:24 
Offline

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:55
Posty: 11
Lokalizacja: JK-Racing, Tychy
darksmile napisał(a):
wy tam w tym fałtechu ...


:shock: :shock: :shock: jakim fałtechu - piszesz cały czas o ProjectXs :?

Tak serio to nie chcę toczyć wojen na forum (żadnym forum), bo uważam że o tym kto ma rację powinny rozstrzygać zawody - przynajmniej nie ma wątpliwości. Mówię to z czystym sumieniem, bo jak narazie nic co wymyśliłem nie dało ciała. Jeśli ktoś z nami wygrywa nigdy nie kwestionujemy jego zdolności czy wiedzy - wygrał bo był lepszy i tyle. Bicie piany na forum nigdy nie rozstrzygnie kto coś potrafi a kto nic nie wie.

Projekt o którym pisze Kisielisodd to auto w całości robione w ProjectXs. ŻADNA inna firma nie dotknęła go dotychczas palcem (prócz lakieru bo tego sami nie robimy :lol: ). Auto należy do naszego klienta i jest to samochód uliczny, który pędzie "przystosowywany" okazjonalnie do 1/4 mili. Nie jest strojony na BlueBoxie, bo to urządzenie by temu nie podołało - AEM wprost przeciwnie. 8)
Wiem, że choroby wieku dziecięcego nie omijają chyba nikogo ale zarówno my jak i właściciel auta robimy wszystko aby były lekkie.
Nie wiem czy jest w Polsce drugi projekt w którym po wykręceniu każdej śruby czy podkładki/uszczelki itp lądowała by ona w koszu a jej miejsce zajmowałaby fabrycznie nowa albo lepsza niż fabryczna - dotyczy CAŁEJ mechaniki i większości karoserii.
Akurat tym autem nie zamierzamy podbijać świata. Chcemy natomiast aby jeździł na 100% swoich możliwości czyli tak jak auta o podobnej mocy na świecie a nie w Polsce. Planowana moc na silniku w wersji wyścigowej to ok 700HP, w drogowej ok 500KM.

Autem które miało ogromne szanse na walkę z najlepszymi GDYBY zostało skończone według tych samych zasad co opisywane wyżej jest zaprojektowane przez ProjectXs a robione we współpracy z Vtechem, będące ich własnością i finansowane przez Vtech.
Waga poniżej 1000kg, napęd 4x4 stały 50:50%, silnik i turbina pozwalające na 1000WHP bez N2O, skrzynia pod 400m, aluminiowy wał itp itd. Raczej też nie będzie sterowane BlueBoxem i może wystartuje pod koniec sezonu. Nie jestem pewien czy wystartuje bo to Vtech teraz sam go robi (ale robiący go teraz ludzie radzą sobie nieźle :wink: ). Nie wiem też czy i w jaki sposób my czyli ProjectXs będziemy nadal brali udział w tym projekcie :cry: i czy wogóle ktoś wspomnie że gdyby nie my, to by go wogóle nie było... :cry:
Mimo wszystko liczymy że wystartuje i że będzie szybki, bo zmarnowanie takiego silnika, skrzyni i wogóle fajnego auta to byłaby dopiero strata! :twisted:

_________________
Losing is NOT an option!
http://www.jkracing.pl - tuning Volvo!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron