Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 06:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Temat: Automat a 1/4 mili - Celowość i koszty
PostNapisane: czwartek, 4 sierpnia 2005, 17:14 
Offline

Dołączył: czwartek, 30 czerwca 2005, 21:56
Posty: 36
Lokalizacja: Z pierwszej stolicy...
Czy automatyczna skrzynia nadaje się na ćwiartkę? Typhoon o ile wiem ma automat. A co z przekładniami bezstopniowymi? Czy jest cel montażu takiej skrzyni do manuala. Albo rasowanie automata - skrzynia to wytrzyma? Czy da się zamontować automat dragowy do każdego auta?

Pytam, z racji że nie będę mógł mieć manuala [niepelnosprawny :( :cry: ] a chciałbym za 4-5 lat rozpocząć starty na ćwiartkę...

_________________
I love Honda sound at 6000rpm...
Powered by F18A3
Obrazek
Zegnaj Jasiek... [']


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 5 sierpnia 2005, 09:18 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Zależy od auta.
W naprawdę szybkich furach automat jest prawie konieczny - bo można kilka dziesiątych urwać i lepiej ruszyć. W tych wolniejszych automat bardziej przeszkadza niż pomaga.



Zresztą - znajomy znajomego prowadzi auto "tylko rękami" (przerobione) i śmiga jak zły, no i w WTCC startuje z niezłymi wynikami niepełnosprawny (wyleciało mi nazwisko)

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 5 sierpnia 2005, 11:45 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 2 maja 2005, 18:58
Posty: 81
Lokalizacja: łęczyca/WAWA
a ja nie lubie automatów, i dlatego chce sie pozbyć nissanka:p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 5 sierpnia 2005, 11:48 
Offline

Dołączył: czwartek, 30 czerwca 2005, 21:56
Posty: 36
Lokalizacja: Z pierwszej stolicy...
martusia napisał(a):
a ja nie lubie automatów, i dlatego chce sie pozbyć nissanka:p

:? Ja nie mam innego wyjścia :cry:

Myślałem o czymś realnym finansowo...Marzenie to uturbiony i "unitrowany" :lol: NSX...ale nie wiem na ile to by się zrealizowało...Amerykańska wersja ma 5cio biegowy automat i silnik 3,5 i-VTEC...Do tego duuuuuże Turbo :twisted: i można latać...Klasa Maxi
Prawdziwym marzeniem, ale chyba mało realnym jest montaż auto skrzynki do S2k...

Jeżeli z Finansami będzie gorzej myślałem o Vette LT-1, to chyba jest tylko w automacie, i jej przeróbkach na wolnossącym silniku, o ile wiem jedna taka lata w Profi+ i robi niezłe zamieszanie...

W najgorszym wypadku - Civic 1,6 VTEC [160 KM] z auto, i klasa profi albo turbo...

Nikt nie podał kosztów swap'u skrzyni - orientuje się ktoś?

_________________
I love Honda sound at 6000rpm...
Powered by F18A3
Obrazek
Zegnaj Jasiek... [']


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 5 sierpnia 2005, 23:12 
Offline

Dołączył: wtorek, 2 sierpnia 2005, 17:28
Posty: 4
O ile wiem to silnik w NSX jest N/A (chyba ze mozna wrzucic do niego turbo. Ten samochod to moje marzenie. Oj dlubnac go i startowac na cwiartke to jest cos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 6 sierpnia 2005, 21:23 
Offline

Dołączył: czwartek, 30 czerwca 2005, 21:56
Posty: 36
Lokalizacja: Z pierwszej stolicy...
byro napisał(a):
O ile wiem to silnik w NSX jest N/A (chyba ze mozna wrzucic do niego turbo. Ten samochod to moje marzenie. Oj dlubnac go i startowac na cwiartke to jest cos

Zgadza się, N/A, myślę o uturbieniu

_________________
I love Honda sound at 6000rpm...
Powered by F18A3
Obrazek
Zegnaj Jasiek... [']


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 7 sierpnia 2005, 23:10 
Offline

Dołączył: wtorek, 2 sierpnia 2005, 17:28
Posty: 4
To znaczy ze masz NSX. Czy w Polsce jezdzi jakis NSX i czy startuje na 1/4 mili


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 7 sierpnia 2005, 23:43 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
tylko tyfus ma specjalną skrzynię do dragu a nie zwykła drogową. Od momentu jak się Blacha ustawia na starcie i wciska gaz do mety ma około (o ile się nie mylę) 6000 obr. Przy zmianie biegów wskazówka ma minimalne wachnięcie. I to jest fajna skrzynia na 1/4. Zwykła? Moim zdaniem bez sensu

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2005, 01:49 
Offline

Dołączył: niedziela, 5 września 2004, 12:26
Posty: 484
Lokalizacja: Warszawa/Ostrołęka
byro napisał(a):
To znaczy ze masz NSX. Czy w Polsce jezdzi jakis NSX i czy startuje na 1/4 mili


A czy tak dużym problemem jest dla Ciebie sprawdzić sobie to w wynikach na stronie sss.org.pl ? Są z każdego sezonu...
W 2003 jeździły na bank dwie...w 2004 nie pamiętam ale Dawida NSX na pewno jeździł.... 01.05.2005 na Bemowie Dawid też się ścigał. Prawdopodobnie na zakończenie sezonu też się pojawi.

_________________
'(...)każde zagadnienie można rozpatrywać z dwóch punktów widzenia i każdy z nich może być słuszny. Jeśli więc masz wyrobioną na temat czegoś jednoznaczą opinię, świadczy to o tym, że nie znasz wszystkich faktów' J.Clarkson


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2005, 13:36 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Dawid Samp startował ostatnio prosiakiem 968 albo 944 :roll: Więc nie wiem czy jesczze ma NSX.
NSX-a podobno ma lub miał też Xawery Mielcarek

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2005, 13:43 
Offline

Dołączył: czwartek, 30 czerwca 2005, 21:56
Posty: 36
Lokalizacja: Z pierwszej stolicy...
byro napisał(a):
To znaczy ze masz NSX. Czy w Polsce jezdzi jakis NSX i czy startuje na 1/4 mili


Ja nie mam NSX

darksmile napisał(a):
tylko tyfus ma specjalną skrzynię do dragu a nie zwykła drogową. Od momentu jak się Blacha ustawia na starcie i wciska gaz do mety ma około (o ile się nie mylę) 6000 obr. Przy zmianie biegów wskazówka ma minimalne wachnięcie. I to jest fajna skrzynia na 1/4. Zwykła? Moim zdaniem bez sensu


Darksmile, właśnie o takiej skrzyni myślę

_________________
I love Honda sound at 6000rpm...
Powered by F18A3
Obrazek
Zegnaj Jasiek... [']


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2005, 13:49 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 8 sierpnia 2005, 13:45
Posty: 3
darksmile napisał(a):
tylko tyfus ma specjalną skrzynię do dragu a nie zwykła drogową. Od momentu jak się Blacha ustawia na starcie i wciska gaz do mety ma około (o ile się nie mylę) 6000 obr. Przy zmianie biegów wskazówka ma minimalne wachnięcie. I to jest fajna skrzynia na 1/4. Zwykła? Moim zdaniem bez sensu


Czy czasem nie uzyskuje tego dzieki konwerterowi? skrzynia to chyba jak skrzynia normalny automat tyle ze wzmocniony.

_________________
da swidania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2005, 16:41 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
NotYetBlown napisał(a):
Czy czasem nie uzyskuje tego dzieki konwerterowi? skrzynia to chyba jak skrzynia normalny automat tyle ze wzmocniony.


[ot]
właśnie ciekawe, jak to działa. Utrzymywanie obrotów przypomina CVT (jak w skuterkach) ale CVT o takiej wytzymałości chyba jest nie do zrobienia...
Kto wie, proszony jest o wykład z rysunkami ;)
[/ot]

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2005, 19:27 
Offline

Dołączył: niedziela, 5 września 2004, 12:26
Posty: 484
Lokalizacja: Warszawa/Ostrołęka
Marlon napisał(a):
Dawid Samp startował ostatnio prosiakiem 968 albo 944 :roll: Więc nie wiem czy jesczze ma NSX.
NSX-a podobno ma lub miał też Xawery Mielcarek


Nie wiedziałem bo i mnie nie było ani w Pruszczu ani w Poznaniu. Na Bemowie startował jeszcze NSX'em. W BP nie widziałem go....

_________________
'(...)każde zagadnienie można rozpatrywać z dwóch punktów widzenia i każdy z nich może być słuszny. Jeśli więc masz wyrobioną na temat czegoś jednoznaczą opinię, świadczy to o tym, że nie znasz wszystkich faktów' J.Clarkson


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Automat a 1/4 mili - Celowość i koszty
PostNapisane: wtorek, 9 sierpnia 2005, 00:19 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
herpetolog napisał(a):
chciałbym za 4-5 lat rozpocząć starty na ćwiartkę...


to jest ważna kwestia. Nie licz nawet na to, że jakimkolwiek autem mającym cokolwiek wspólnego z seryjnym (poza ogólnym zarysem karoserii) coś wtedy powalczysz. Mam nadzieję, że będzie to już era dragsterów-tylko i wyłącznie

PS: o szczegóły sjrzyni pytajcie grześka

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron