Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Temat: jak ruszyc, jak mocno kręcić żeby było ok ?
PostNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2005, 14:38 
Offline

Dołączył: niedziela, 21 sierpnia 2005, 14:28
Posty: 1
Lokalizacja: BP
Na początek chciałem się przywitać i pozdrowić Wszystkich. ;)

Jestem początkujący w startach na 1/4 ale jakies przygody z tym już mam... i złapałem bakcyja :) i właśnie tego dotyczy moje pytanie.. mianowicie jak należy startować i jak mocno kręcić silnik? Nie wiem czy to jest właściwe pytanie do działu technicznego :?

Silnik to 2.0i oplowski OHC skrzynia f16.
Moc (PS): 115 KM @ 5200 rpm
Moment obrotowy: 170 Nm @ 2600 rpm

jak sprawnie posługiwać się tym silniczkiem?

moje najlepsze ET to 18.002 na zawodach SSS i 17.649 juz po zawodach... to dość słabo jak sądze... chyba przyczyna tkwi w moim braku doświadczenia :cry:

czytałem już setki rożnych postów na rożnych forach i mam totalny mętlik w głowie... nie dysponuje niestety żadnym urządzeniem pomiarowym tak na co dzień żeby sobie posprawdzać jak jest najlepiej...

_________________
best RT: 0.03 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2005, 21:53 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 20 grudnia 2004, 23:14
Posty: 40
Tak zeby po zmianie biegu obroty nie spadly ponizej najwyzszego momentu obrotowego. Jezeli zmienisz bieg przy 5200 i spadna mocno obroty to krec go troszeczke wyzej. Ale to wszystko teoria... Czsow rewelacyjnych nie masz nie da sie ukryc takze nie walczysz o miejsce w czolowce w zwiazku z czym mozesz sobie pocwiczyc na sprzecie pomiarowym. Krec raz wysoko a drugi raz do 5200 i zobaczysz jak jest lepiej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2005, 22:14 
Offline

Dołączył: wtorek, 31 maja 2005, 21:42
Posty: 81
Lokalizacja: SKO!
Zmierz o ile spadaja ci obroty jak zmienisz bieg na wyzszy i zmieniaj tak zeby spadly ci na 2600


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 10 grudnia 2005, 00:43 
Offline

Dołączył: środa, 7 grudnia 2005, 22:34
Posty: 2
Lokalizacja: 3-citi
Nie da sie tak zmienic w tym silniku biegu jak mowicie, a tu Komar masz chyba f16CR prawda??Za elastyczny silnik, trzeba by bylo zmienic bieg przy 4 cos tys obrotow gdzie moc jest jeszcze za mala, a z drugiej strony wykres momentu jest prawie plaski takze ciagnij go troszeczke ponad maksymalna moc, ale troszeczke, w kazdym razie w osemce musisz zmieniac biegi przy ok 5300-5400 obrotow, to z doswiadczenia wiem ze daje najlepszy wynik, czyli zaraz troche ponad maksymalna moca, ale najlepiej miec wynik z hamowania auta to z wykresu mozesz sie troche wiecej dowiedziec, pozdrawiam

_________________
http://www.calibra-team.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron