Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Temat: Turbo doładowanie w motocyklu
PostNapisane: czwartek, 9 lutego 2006, 21:37 
Offline

Dołączył: środa, 1 lutego 2006, 01:47
Posty: 14
Witam
Czy jest tu osoba która zakładała turbo sprężarke do motocykla :?:
Chciałbym założyć turbo sprężarke do motocykla (dwutaktu).
Czy jest to wykonalne :?:
Jaką turbosprężarke proponujecie (do 600-700 zł)
Pozdro


Ostatnio edytowano sobota, 11 lutego 2006, 00:24 przez MaxDamage, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 10 lutego 2006, 01:31 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
w ogóle o turbo w dwusuwie nie słyszałem - nie wiem czy wymiana ładunku wymuszona turbiną bedzie działać. łatwiej bedzie nitro.

W czterosuwowym motorze bez problemu, da się. Chodził kiedyc po internecie filmik z busą turbo, którą przy 300km.h staiwało na gumę :P

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 10 lutego 2006, 12:35 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: środa, 8 czerwca 2005, 21:07
Posty: 325
Lokalizacja: Kraków / St. Wola
Turbo w dwusuwie było stosowane, jest wiele rozwiązań które pozwalają opanować doładowanie, z tym że masa zespołu doładowującego ze wszystkimi dodatkowymi zaworami/komorami przekroczy masę twojego silnika...dwukrotnie :lol:
A tak serio, turbosprężarki montowane były głównie w dwusuwowych diesel'ach stosowanych do napędu lokomotyw i statków, więc raczej daj sobie spokój z turbo do swojego dwusuwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 11 lutego 2006, 00:35 
Offline

Dołączył: środa, 1 lutego 2006, 01:47
Posty: 14
Gdyby ktoś mógłby mi napisać jaką turbosprężarke wybrać (model i typ), i jak zamontować mniej więcej do gażnika byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Turbo doładowanie w motocyklu
PostNapisane: sobota, 11 lutego 2006, 12:32 
Offline

Dołączył: piątek, 15 lipca 2005, 10:39
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
MaxDamage napisał(a):
Witam
Czy jest tu osoba która zakładała turbo sprężarke do motocykla :?:
Chciałbym założyć turbo sprężarke do motocykla (dwutaktu).
Czy jest to wykonalne :?:
Jaką turbosprężarke proponujecie (do 600-700 zł)
Pozdro



A mogę zapytac jakie to moto ? I co chcesz osiągnąć tym turbodoładowaniem ? Czasem 1 ząbek mniej na przedniej zebatce czyni cuda.

Pozdrówki

_________________
TomRS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 11 lutego 2006, 17:04 
Offline

Dołączył: środa, 1 lutego 2006, 01:47
Posty: 14
Ten motocykl do którego chce założyć turbo to JAWA 350 TS
Podoba mi się ten motocykl i według mnie założenie turba do niego może dać dobrą poprawe osiągów (oczywiście w miare rozsądku)
Myślałem o założeniu systemu wtrysku N20 ale to daje taki sam efekt co turbo ale działa krótko i napełnienie butli dużo kosztuje :( No i gdzie wtedy umieścić butle :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 11 lutego 2006, 17:22 
Offline

Dołączył: piątek, 15 lipca 2005, 10:39
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Jak mam być szczery, to jakoś tego nie widzę - chodzi mi o zestrojenie tego wszystkiego w poprawnie działający układ. Zastanawiałeś się co będzie jak taka sprężarka dmuchnie do skrzyni korbowej ?


Pozdrówki

_________________
TomRS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 11 lutego 2006, 17:25 
Offline

Dołączył: środa, 1 lutego 2006, 01:47
Posty: 14
Szczeże to nie. JA sie nieznam na tym. Dlatego pytam sie was czy to wykonalne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2006, 11:33 
Offline

Dołączył: piątek, 15 lipca 2005, 10:39
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
MaxDamage napisał(a):
Szczeże to nie. JA sie nieznam na tym. Dlatego pytam sie was czy to wykonalne


Wykonalne pewnie tak, tylko raczej mocno trudne i nie wiem czy znajdziesz kogos kto się podejmie. Poza tym, podejrzewam, że rezerwy wytrzymałości takiego silnika w jawie są stosunkowo niewielkie, nie wspominając już o całej reszcie konstrukcji. Sugerowłabym raczej klasyczny tuning dwusuwa - powiekszenie i polerowanie kanałów, podcięcie tłoka, splanowanie głowicy, lepszy dobór dysz w gaźniku ew jego wymianę, optymalizację układu wydechowego. To wszystko są dosyć proste czynnosci i znajdziesz sporo literatury na ten temat - jeśli masz zacięcie mechaniczne i chęć to możesz wykonać je we własnym zakresie.

Pozdrówki

_________________
TomRS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2006, 17:14 
Offline

Dołączył: środa, 1 lutego 2006, 01:47
Posty: 14
TomRS napisał(a):
Wykonalne pewnie tak, tylko raczej mocno trudne i nie wiem czy znajdziesz kogos kto się podejmie. Poza tym, podejrzewam, że rezerwy wytrzymałości takiego silnika w jawie są stosunkowo niewielkie, nie wspominając już o całej reszcie konstrukcji.


Sugerujesz że po założeniu turbosprężarki silnik wybuchnie albo poprostu sie rozleci nawet przy średnim stopniu doładowania?
Uważasz że niema sensu ładować turbosprężarki do takiego motocykla poniewarz się rozleci?
A jeszcze jedno. Ile mocy dają te poprawki które opisałeś (%)

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2006, 20:51 
Offline

Dołączył: piątek, 15 lipca 2005, 10:39
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
MaxDamage napisał(a):

Sugerujesz że po założeniu turbosprężarki silnik wybuchnie albo poprostu sie rozleci nawet przy średnim stopniu doładowania?
Uważasz że niema sensu ładować turbosprężarki do takiego motocykla poniewarz się rozleci?
A jeszcze jedno. Ile mocy dają te poprawki które opisałeś (%)

Pozdro


Sugeruję, że jest to wysoce prawdopodobne i uważam że nie ma to sensu. Zawieszenie i hamulce w tym moto ledwo dają sobie radę z fabrycznymi osiągami i bez inwestycji w te elementy nie ma co za dużo kombinować. Co do przyrostów mocy po klasycznym tuningu - zaawansowane i nowoczesne 2T ze zbliżonej pojemności uzyskują moce ca 50 KM w konfiguracjach fabrycznych i to jest w zasadzie chyba max do osiągnięcia w silnikach które nie mają być rozbierane na kawałki po każdym rajdzie. Totalny wyczyn na najwyższym poziomie to moce ca 100 KM z 250 cm, ale to są już materiały i technologie oraz ceny na poziomie kosmicznym. W przypadku jawy szacowałbym, że przy poprawnym wykonaniu przeróbek o których wspominałem można chyba liczyć na dodatkowe ca 10 KM.

_________________
TomRS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2006, 23:45 
Offline

Dołączył: środa, 1 lutego 2006, 01:47
Posty: 14
TomRS napisał(a):
W przypadku jawy szacowałbym, że przy poprawnym wykonaniu przeróbek o których wspominałem można chyba liczyć na dodatkowe ca 10 KM.


10KM to wzrost mocy mniej więcej o 30% Czyli całkiem sporo.
Zaczynam sobie uświadamiać że moja 19-letnia Jawka niewytrzymała by takiego ciśnienia, a małe doładowanie to nieopłacalność zakupu turbosprężarki. Ale jeszcze popytam się wwarsztatach i kolegów.

Wielkie dzięki za info


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 2 maja 2006, 16:12 
Offline

Dołączył: wtorek, 2 maja 2006, 08:55
Posty: 29
Lokalizacja: Socho
koszt takiej turbiny z montażem(jak ktoś by sie podjał) to 15-20 tyś. zł

_________________
http://www.dragbike.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 2 maja 2006, 23:10 
Offline

Dołączył: wtorek, 2 maja 2006, 03:30
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
Marlon napisał(a):
Chodził kiedyc po internecie filmik z busą turbo, którą przy 300km.h staiwało na gumę :P

To była hayabusa Ghostrider'a, mam ten filmik i wszystkie inne związane z tym człowiekiem :) Miała 499 kucyków :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 3 maja 2006, 10:00 
Offline

Dołączył: sobota, 10 września 2005, 15:21
Posty: 13
http://www.superkaos.com

na tej stronce na forum o motocyklach znajduje sie wszystko co czlowiek chce jesli chodzi o moto z turbem, jest nawet busa o mocy 640 KM. tak raczej doradza, ale jesli chodzi o motocykla 4-sowowe. wiec jesli np zwyciezca klasy motomaxi chchialby cos takiego to mysle ze bez problemu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron