Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Temat: Fiat 126p TURBO
PostNapisane: środa, 8 marca 2006, 21:19 
Offline

Dołączył: środa, 8 marca 2006, 21:06
Posty: 11
Lokalizacja: Świętochłowice
Witam mam kilka pytań mianowicie:
!) czy jest możliwość uturbienia seryjnej jednostki "maluszka"
2) jaka turbina była by odpowiednia do "maluszka",
3) gdzie moge oddać lub jak mam przerobić miske olejową aby podłączyć przewody smarowania turbiny,
4) czy przez taką przeróbke zmniejsze żywotność silnika??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 8 marca 2006, 21:58 
Offline

Dołączył: sobota, 15 stycznia 2005, 00:05
Posty: 59
Lokalizacja: Pruszków
1) jest możliwość choć nie wiem jak dlugo by dzialal taki silnik
2) turbinka kowalskiego , cena dosc przystepna , np. http://allegro.pl/item90846295_126p_mal ... d_1zl.html

IMO jesli auto ma Ci sluzyc do zabawy to polecam hardcorowe przerobki , jak np : http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8174488 ... caid=11365 (jesli ma byc jeszcze szybszy niz ten z artykulu to moze maluch 1.7T? , ale to tylko tak ode mnie) , natomiast jesli uzywasz go na codzien to jeszcze widze sens ulepszania seryjnego motoru w tym aucie. Jesli chodzi o zywotnosc to wszystko zalezy od cisnienia... Tak mi sie wydaje , bo nigdy nie widzialem uturbionego 0.6 w maluchu... :wink:
Pozdrawiam

_________________
http://www.autocentrum.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 8 marca 2006, 22:08 
Offline

Dołączył: środa, 8 marca 2006, 21:06
Posty: 11
Lokalizacja: Świętochłowice
czytałem to ale chce mieć coś oryginalnego i zastanawiałem sie nad turbo.
może jakieś nisko obrotowe z jakiegos diesla? mam tylko problem z doborem turbiny i doprowadzeniem do niej oleju a tak poza tym to na całą reszte mam koncepcje, nie chce zaczynać pracy puki nie kupie jakiejś turbinki bo bez niej nie mam rozmiarów rur i nie moge niczego zaprojektować :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 8 marca 2006, 22:58 
Offline

Dołączył: sobota, 14 maja 2005, 20:12
Posty: 127
Lokalizacja: Krakow
Nie kombinuj , swapuj na 1.2 i odrazu masz wiecej koni/momentu niz 650 turbo :twisted: , potem 1.2 uturbic mozesz i masz ~130 konnego maluszka :twisted:

_________________
ITC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2006, 00:08 
Offline

Dołączył: środa, 16 czerwca 2004, 15:58
Posty: 286
Lokalizacja: z moto i GP
DeviL napisał(a):
Nie kombinuj , swapuj na 1.2 i odrazu masz wiecej koni/momentu niz 650 turbo :twisted: , potem 1.2 uturbic mozesz i masz ~130 konnego maluszka :twisted:

dokladnie :lol: aa jak chcesz jeszcze bardziej oryginalnego to......
..........wsadz sobie dwie 700 i zrob naped na dwie oddzielne osie :P

_________________
Obrazek na zawsze w sercu....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2006, 13:40 
Offline

Dołączył: środa, 3 sierpnia 2005, 12:52
Posty: 151
po pierwsze uturbienia nie wytrzyma wał korbowy,a kutego raczej nie kupisz.wały pękały przy 50 konnych A grupach.nawet jak się wzieło 20 szt z hurtowni,prześwietliło i wybrało te bez skaz w odlewach to i tak diabli je po jakimś czasie brali,a jak trafisz na wał ze skazami(miała je większość prześwietlanych)to pęknie bardzo szybko.drugi problem to chłodzenie,maluch i bez turbo lubi się grzać,a z turbiną to będzie tragedia.lepiej sobie odpuść,szkoda czasu i kasy,chyba że lubisz rzeżbienie w gu....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2006, 18:22 
Offline

Dołączył: środa, 8 marca 2006, 21:06
Posty: 11
Lokalizacja: Świętochłowice
czyli bez swapa nie ma szans osiągnąć mocy większej niż 50 KM w maluszku?? a jaka jednostke byście proponowali, ale taką abym nie musiał wywalać siedzień tylko wmontował ją zamiast seryjnej i co ze skrzynią biegów?? zmienic przełożenia w seryjnej i ją zamontować??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2006, 18:29 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 24 maja 2004, 22:20
Posty: 887
Lokalizacja: Wawa/R-m
Siasiat, nim zaczniesz uturbiać malucha zmniejsz proszę swój obrazek w podpisie bo pół strony zajmuje.... :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2006, 19:00 
Offline

Dołączył: sobota, 14 maja 2005, 20:12
Posty: 127
Lokalizacja: Krakow
900ccm ma z 40km , 1.2 60-80km , jak juz swapowac to lepiej na wiekszy , wieksze mozliwosci puzniej , pozatym po co Ci siedzenia z tylu w takim bolidzie ? Myslalem ,ze robisz zabawke do jazdy z 2 kubelkami i nic pozatym :twisted:

_________________
ITC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2006, 19:05 
Offline

Dołączył: środa, 16 czerwca 2004, 15:58
Posty: 286
Lokalizacja: z moto i GP
m4rcin napisał(a):
Siasiat, nim zaczniesz uturbiać malucha zmniejsz proszę swój obrazek w podpisie bo pół strony zajmuje.... :wink:


popieram......

_________________
Obrazek na zawsze w sercu....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2006, 20:05 
Offline

Dołączył: środa, 8 marca 2006, 21:06
Posty: 11
Lokalizacja: Świętochłowice
M4rcin prosisz masz 8). to ma być maszynka ale chce zostawic tylne siedzenia żeby było miejsce i auto było w miare seryjne :) a tak poza tym to poszukuje w miare małego silniczka ale mocnego bo nie jestem zbyt bogaty żeby płacić za OC kosmiczne sumy :oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2006, 20:36 
Offline

Dołączył: sobota, 14 maja 2005, 20:12
Posty: 127
Lokalizacja: Krakow
SaSIaT napisał(a):
M4rcin prosisz masz 8). to ma być maszynka ale chce zostawic tylne siedzenia żeby było miejsce i auto było w miare seryjne :) a tak poza tym to poszukuje w miare małego silniczka ale mocnego bo nie jestem zbyt bogaty żeby płacić za OC kosmiczne sumy :oops:


No to nic nie zmieniaj , albo kup motor jakis 600ccm i 4sek do 100 masz :twisted:

_________________
ITC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2006, 20:46 
Offline

Dołączył: środa, 8 marca 2006, 21:06
Posty: 11
Lokalizacja: Świętochłowice
to może i dobre rozwiązanie ale zrobie swapa :D zastanawiam sie nad jakimś 1.2 ewentualnie 1.4 turbo z UNO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2006, 21:40 
Offline

Dołączył: sobota, 14 maja 2005, 20:12
Posty: 127
Lokalizacja: Krakow
SaSIaT napisał(a):
to może i dobre rozwiązanie ale zrobie swapa :D zastanawiam sie nad jakimś 1.2 ewentualnie 1.4 turbo z UNO


Mowisz ,ze Cie nie stac na OC a tu o 1.4t (jest takie?) piszesz , czyli stac Cie na benzyne przy spalaniu turbo auta 10-15 litra na 100 . Pamietaj tez ,ze im wiekszy silnik tym wiecej miejsca potrzebuje hehe . Ja polecam 1.2 lekkie modyfikacje glowicy i masz wiecej itd ...

_________________
ITC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2006, 23:30 
Offline

Dołączył: niedziela, 5 września 2004, 12:26
Posty: 484
Lokalizacja: Warszawa/Ostrołęka
Taaaaa.... super projekt. Nawet sam dokładnie nie wiesz czego chcesz i jak się za to zabrać.
Seryjna skrzynia...taa... swapuj silnik, a skrzynię zostaw od malca...
Zresztą dyskusja IMHO bez sensowna bo jeśli na OC Cię nie stać to wierz mi, że nie stać Cię też na swap'a i tego typu rzeźby w gów.... tym bardziej, że sam nie masz pojęcia o czym piszesz.

_________________
'(...)każde zagadnienie można rozpatrywać z dwóch punktów widzenia i każdy z nich może być słuszny. Jeśli więc masz wyrobioną na temat czegoś jednoznaczą opinię, świadczy to o tym, że nie znasz wszystkich faktów' J.Clarkson


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron