Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 161 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Temat: ALT - 19 listopada 2006 godz. 11.30 Tor Poznań zapisy
PostNapisane: wtorek, 24 października 2006, 15:34 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
proszę się wpisywać na listę chętnych ale tylko osoby pewne na 100%

nie pytajcie o koszty bo to zależy od liczby osób, jak zapewne zdołaliście się już zorientować po poprzednich imprezach - ALT nie przynosi zysku nikomu poza właścicielem toru (wynajem, obsługa, pomiar czasu itd), ostatnio było chyba po 200 pln, mogło być mniej ale musieliśmy dopłacić za naprawę toru po małej kolizji jednego z uczestników, na miejscu jest karetka, straż pożarna i wirażowi,

jest zaplanowany trzeci alt ale czekamy na śnieg :D

Uczestnicy:
1. andrzejctr +1widz
2. marcin@klubsubaru. pl
3. IntakWRX
4. McBalon
5. Mariusz
6. Alex E9
7. jitts + 5 widzow
8. N/A kristo +1widz
9. emil
10. mati.
11. maciekSubru
12. ks
13. sobol
14. Azrael + Man111
15. Ben
16. volki +1 widz
17. Jurek P
18. Krzyszof Janisz +1
19. WłodekzPn
20. RAF
21. Marcin F
22. Kubek
23. Wheeling
24. graphi +1 widz
25. Simon, Audi TT 225
26. Shiro
27. harry26poz
28. radass
29. RALF
30. loco667
31+32. duc748 +1
33+34. Peter32 +1
35. Chicken +1widz
36. Sebastian Mielcarek +1 widz
37. Pawel 996 Turbo S

Widzowie:
1. PoliniTunig
2. Agniess +1
3. pumex +1
4. theqbx +1
5. Graża
6. Chojny
7. Dembol + ewa
8. Magda M
9. sobol widz
10. jubikej + gansan
11. hwojtek +1
12. Andrzej +1
13. Korwin,
14. Vero,
15 Leszek + 3,
16 dip + 1
17. mr. why
18. Kajek +1
19. Kristo +1
20. Maruda
21. Sebastian
22. AMT
23. Huzar 105 +1
24. Wielkopolanin


Amatorska Liga Torowa - TA ABJ - Time Attack Akademia Bezpiecznej Jazdy

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1 Niniejszy dokument określa zasady uczestnictwa w próbach w formule TA ABJ
1.2 Nadzór nad przebiegiem w/w prób sprawuje osoba wskazana przez uczestników, która zastrzega sobie prawo interpretacji niniejszych zasad, jest jedyną władzą do rozpatrywania i rozstrzygania wszelkich rozbieżności i wątpliwości, które mogą powstać podczas stosowania niniejszych zasad.
1.3 Osoba ta decyduje o dopuszczeniu lub wykluczeniu zawodnika bądź samochodu z TA ABJ.
1.4 Podczas TA ABJ nie obowiązują przepisy ustawy „Prawo o ruchu drogowym”
1.5 Obowiązkiem każdego kierowcy jest udowodnienie, że jego samochód odpowiada warunkom technicznym i bezpieczeństwa podczas trwania TA ABJ

2. ZGŁOSZENIA I UCZSTNICY

2.1 Do udziału w próbach TA ABJ będą dopuszczeni kierowcy, którzy wypełnią i podpiszą odpowiedznie dokumenty i dokonają wpłaty wpisowego oraz:
- posiadają prawo jazdy odpowiedniej kategorii
- odbyli kurs przygotowawczy do bezpiecznej jazdy po torze,

3. PODZIAŁ NA KLASY

3.1 Obowiązuje następujący podział na klasy
A) klasa S-1600 – pojemność silnika do 1600cm3
B) klasa S-2000 – pojemność silnika do 2000cm3
C) klasa S-3500 – pojemność silnika do 3500cm3
D) klasa S-3500+ - pojemność silnika powyżej 3500cm3

3.2 W przypadku doładowania nominalna pojemność silnika zostanie pomnożona przez współczynnik 1,7 dla silników benzynowych i przez 1,5 dla silników diesla, a samochód zostanie zaliczony do klasy odpowiadającej fikcyjnej pojemności wynikającej z zastosowania współczynnika
3.3 W przypadku gdy samochód posiada opony typ slick nie dopuszczone do ruchu drogowego, zostanie on przeniesiony do klasy wyżej. Nie dotyczy to samochodów przednionapędowych zaliczających się do klasy S-3500

4. WARUNKI TECHNICZNE I BEZPIECZEŃSTWA

4.1 Samochód, którego konstrukcja pozwala sądzić, że mogłaby zagrażać bezpieczeństwu, może być niedopuszczony do prób szybkich przejazdów
4.2 Silnik musi pochodzić z samochodu danej marki i musi być zamontowany w tym samym miejscu, co w seryjnym samochodzie
4.3 Silniki muszą być zasilane tylko paliwem dostarczanym z głównego zbiornika do układu zasilania
4.4 Układ hamulcowy musi być układem dwuobwodowym uruchamianym tym samym pedałem i działający na wszystkie koła samochodu. Zezwala się na użycie części przeznaczonych do sportu samochodowego produkowanych przez uznanych producentów, których zastosowanie zapewni zwiększenie skuteczności i wydajności układu hamulcowego. Hamulec postojowy może być usunięty.
4.5 Koło zapasowe może być przewożone w samochodzie jedynie w miejscu przewidzianym konstrukcyjnie i musi być odpowiednio zamocowane
4.6 Samochody muszą posiadać osłonięte elementy wirujące. Nie mogą posiadać ostrych krawędzi na elementach nadwozia oraz muszą być wyposażone w zderzaki, które mogą być zamontowane przy pomocy „szybkich” zapieć. Zabrania się stosowania wzmocnień zderzaków. Wewnętrzne wzmocnienia zderzaków mogą być usunięte
4.7 Żadna część samochodu nie może stykać się z podłożem, gdy powietrze z obydwu opon po jednej stronie samochodu jest spuszczone
4.8 Wycieraczka może być dowolna, ale jedna musi funkcjonować i musi oczyszczać przednią szybę znajdującą się bezpośrednio przed kierowcą
4.9 Szyba przednia musi być wykonana ze szkła warstwowego „klejone” i być zatwierdzona do użytku zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Niemniej szyba przednia może być wykonana z poliwęglanów lub innego materiału zatwierdzonego przez FIA. Pozostałe szyby mogą być zastąpione poliwęglanowymi. Dozwolone jest użycie szyb przyciemnianych i/lub folii przeciwodpryskowej dla szyb bocznych i tylniej pod warunkiem, że osoba znajdująca się w odległości 5,0m od samochodu będzie widzieć kierowcę i wnętrze samochodu.
4.10 Pneumatyczne podnośniki są dozwolone, ale bez butli ze sprężonym powietrzem w samochodzie
4.11 Wymiana lub dodanie nieseryjnych elementów takich jak maska, tylna klapa, tylne drzwi, spoilery (w tym poprawiające aerodynamikę) oraz zmiany zderzaków są dozwolone na wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru. Powyższe elementy powinny mieć kształt zbliżony do seryjnego.
4.12 Przednie drzwi mogą zostać zastąpione przez drzwi wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru tylko w przypadku gdy samochód wyposażony jest w klatkę bezpieczeństwa ze wzmocnieniami bocznymi (wzdłuż drzwi) po stronie kierowcy i pasażera. Drzwi muszą mieć kształt zbliżony do seryjnego.
4.13 Wewnętrzne materiały dźwiękochłonne mogą być usunięte. Wzmocnienia boczne w drzwiach mogą zostać usunięte tylko w przypadku gdy samochód wyposażony jest w klatkę bezpieczeństwa ze wzmocnieniami bocznymi (wzdłuż drzwi) po stronie kierowcy i pasażera. Dozwolona jest wymiana seryjnej tapicerki przednich drzwi na wykonaną z włókna szklanego, włókna węglowego, kevlaru lub aluminium. Nowe elementy nie mogą posiadać ostrych krawędzi. Dozwolone jest usunięcie mechanizmów otwierających okna oraz zastąpienie zawiasów drzwi na zawiasy pozwalające na łatwe zdejmowanie drzwi.
4.14 Deska rozdzielcza musi być seryjna lub podobna do seryjnej i wykonana z włókna szklanego, włókna węglowego, kevlaru lub aluminium. Nie mogą występować ostre krawędzie i musi ona spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera
4.15 Samochód musi być wyposażony w lusterka zewnętrzne po obu stronach oraz lusterko wewnętrzne skierowane na tylną szybę.
4.16 Każdy akumulator musi być solidnie zamocowany w miejscu mocowania fabrycznego, a jeżeli został przeniesiony z oryginalnego miejsca to musi spełniać następujące warunki łącznie: zamocowany solidnie oraz umieszczony za płaszczyzną przednich foteli.
4.17 Światła stopu oraz kierunkowskazy muszą funkcjonować
4.18 Dopuszcza się wymianę foteli na lżejsze ale spełniające warunki bezpieczeństwa.
4.19 Pasy bezpieczeństwa muszą być używane w konfiguracji i zgodnie z instrukcją producenta lub przepisami FIA. Pasy muszą być wymienione na nowe po każdym poważniejszym wypadku, a także w razie jakiegokolwiek uszkodzenia, przetarcia lub osłabienia. Muszą być wymienione również gdy metalowe części uległy wygięciu, deformacji lub korozji
4.20 Każdy startujący samochód musi być wyposażony w gaśnice
4.21 W samochodzie nie mogą się znajdować luźne przedmioty zagrażające bezpieczeństwu
4.22 Wymagany jest układ wydechowy, którego koniec znajduje się z tyłu lub boku pojazdu. Jeżeli koniec układu wydechowego znajduje się z boku to jego koniec musi być w odległości nie większej niż 50cm od tylniej osi pojazdu. Wyprowadzenie spalin z zaworów upustowych nie stanowi końca układu wydechowego. Końcowy element układu wydechowego musi znajdować się w odległości maksymalnie 20cm od obrysu samochodu i spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy i innych osób
4.23 Dozwolone są modyfikacje silników, skrzyń biegów, układów dolotowych i wydechowych, sterowania silnikiem i zawieszenia. Modyfikacje muszą być wykonane w taki sposób aby zapewniały bezpieczeństwo kierowcy i innych uczestników imprezy

5. PRZEBIEG PRÓB

5.1 Celem szybkich przejazdów w formule TA ABJ jest przejechanie wyznaczonego okrążenia toru
5.2 W ciągu jednej eliminacji time attack odbędzie się kilka sesji po 30-60min podczas których zawodnik będzie wykonywał szybki przejazd po torze. Ilość sesji, czas trwania każdej z nich oraz ilość okrążeń które może wykonać kierowca podczas jednej sesji, będzie ustalane w dniu imprezy w zależności od ilości osób. Będzie się liczył najkrótszy czas osiągnięty podczas całego dnia TA ABJ
5.3 Każde okrążenie rozpoczyna start lotny
5.4 Dany kierowca może startować tym samym samochodem tylko w jednej klasie.
5.5 W jednej klasie dopuszcza się możliwość startu kilku kierowców jednym samochodem
5.6 Dany kierowca może startować w różnych klasach pod warunkiem, że za każdym razem korzysta z innego samochodu
5.7 Kierowca podczas przejazdu po torze musi mieć zapięty kask na głowie oraz zapięte pasy bezpieczeństwa. To samo tyczy się pasażera.
5.8 Zabronione jest przewożenie pasażerów na tylnich siedzeniach

6 PUNKTACJA

6.1 Kierowcy którzy zajęli w klasie miejsca I-IV, otrzymują następującą ilość punktów:
I miejsce – 5 pkt
II miejsce – 3 pkt
III miejsce – 2 pkt
IV mijejsce – 1 pkt

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Ostatnio edytowano sobota, 18 listopada 2006, 22:10 przez OZ, łącznie edytowano 65 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 24 października 2006, 15:45 
Offline

Dołączył: środa, 19 lipca 2006, 09:05
Posty: 15
OZ: mala poprawka, bylo po 250 ;)

_________________
"I feel the Need, the Need for Speed" - http://porscheracing.pl

1988 Porsche 944 (Alpine White) - sold
1989 Porsche 944 Turbo S (Alpine White) - stock and happy about it


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 24 października 2006, 16:40 
Offline

Dołączył: środa, 24 sierpnia 2005, 13:15
Posty: 81
Lokalizacja: katowice
no to pojeździmy!

jestem chętny - Civic Type R

_________________
TOR POZNAŃ w 1:52 ALT2008 - Czerwony Civic (NA) BURTON/ANALOG

ET:12,9 Kamień Śląski 30.06.2007

VICE MISTRZ POLSKI (klasa profi, sezon 2006)
II VICE MISTRZ POLSKI (klasa profi, sezon 2007)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 24 października 2006, 17:26 
Offline

Dołączył: środa, 29 września 2004, 15:05
Posty: 110
Jestem - subaru impreza uliczna 4TURBO

_________________
4TURBO - Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo
Serwisy specjalistyczne - Katowice i Mysiadło k/Warszawy

4T350 - 1:50,982 Tor Poznań
Impreza drag - 9.80 na 1/4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 24 października 2006, 20:48 
Offline

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 13:43
Posty: 128
marcin@klubsubaru.pl napisał(a):
Jestem - subaru impreza uliczna 4TURBO


Ja też się piszę -Subaru Imprezą, uliczna ale 1TURBO :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 24 października 2006, 21:36 
Offline

Dołączył: wtorek, 7 czerwca 2005, 14:36
Posty: 61
Lokalizacja: stolnica
Zglaszam sie - Evo 8.

_________________
"(...) Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae

Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 24 października 2006, 21:53 
Offline

Dołączył: sobota, 21 maja 2005, 23:07
Posty: 10
Ja oczywiście też, E9.

Czy lista jest ograniczona ? Jeżeli tak, to proszę wpisać jeszcze
jedno Evo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 25 października 2006, 08:38 
Offline

Dołączył: środa, 25 października 2006, 08:35
Posty: 5
Zgłaszam się - Subaru Impreza GT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 25 października 2006, 10:02 
Offline

Dołączył: wtorek, 5 kwietnia 2005, 09:38
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Również proszę o dopisanie - Subaru Impreza WRX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 25 października 2006, 12:28 
Offline

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 13:43
Posty: 128
No panowie 2 Evo i 4 Subaryny :) będzie wreszcie z kim powalczyć :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 25 października 2006, 13:07 
Offline

Dołączył: wtorek, 5 kwietnia 2005, 09:38
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Intakwrx napisał(a):
No panowie 2 Evo i 4 Subaryny :) będzie wreszcie z kim powalczyć :P


Pierwszy raz będę na torze w Poznaniu, więc będę się starał przejechać w miarę szybko i nie rozwalić auta. Tak czy inaczej, powalczymy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 25 października 2006, 16:48 
Offline

Dołączył: piątek, 11 czerwca 2004, 20:02
Posty: 151
Lokalizacja: znikąd
Intakwrx napisał(a):
No panowie 2 Evo i 4 Subaryny :) będzie wreszcie z kim powalczyć :P


a i tak wygra Honda :wink: jak zawsze

_________________
tor Poznan w 1:53:040 Integrą R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 25 października 2006, 17:06 
Offline

Dołączył: środa, 25 października 2006, 17:02
Posty: 1
Prosze o dopisanie do listy

Emil
SI GT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 25 października 2006, 17:36 
Offline

Dołączył: środa, 25 października 2006, 08:35
Posty: 5
OZ, dopisz mnie prosze do listy, bo przegapiłeś mój post.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 25 października 2006, 20:29 
Offline

Dołączył: środa, 26 lipca 2006, 13:43
Posty: 128
kivik napisał(a):
Intakwrx napisał(a):
No panowie 2 Evo i 4 Subaryny :) będzie wreszcie z kim powalczyć :P


a i tak wygra Honda :wink: jak zawsze


Tak tak... ta przywożona z klatką, spętana na lawecie niczym doktor Hannibal Lecter podczas transportu .... :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 161 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron