Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Temat: ALT-wstepne info
PostNapisane: poniedziałek, 4 kwietnia 2005, 22:18 
Offline

Dołączył: piątek, 11 czerwca 2004, 20:02
Posty: 151
Lokalizacja: znikąd
Jako ze juz czas najwyzszy oto ogolny zarys jaki prawdopodobnie bedzie w tym roku.

Sprobujemy zrobic 3-4 spotkania na torze. Ten rok bedzie traktowany jako zapoznanie sie z jezdzeniem na torze, testowaniem furek, modami jakei sa potrzebne zeby sie nie pozabijac wzajemnie.
Nie przeszkadza to oczywiscie w zrobieniu pucharu SSS ALT w klasach.
Prawdopodobnie pierwsze spotkanie odbedzie sie przed 3 lipca. Wg mnie nie powinno sie jeszcze liczyc do klasyfikacji ogolnej, bedzie to raczej trening i testy. Zdobywanie punktow zacznie sie na drugim spotkaniu 3 lipca na torze Poznan.
W tym roku zawody beda mialy formule time attack czyli indywidualna jazde na czas. Za wczesnie jest, za niebezpiecznie i brak klatek, brak licencji nie pozwala na zorganizowanie prawdziwego scigania.
Wiec w ciagu dnia bedzie kilka sesji np 3-4 po 30-60min gdzie bedzie sie jezdzilo indywidualnie na czas. Mozna bedzie zrobic tylko jedno kolko lub wiele - na tyle na ile fura i chec pozwola. Do klasyfikacji bedzie sie liczyc najlepszy czas dnia.
Dokladniej bedzie to opisane pozniej ale ogolnie taka jest idea.

Mozliwe ze na koniec dnia (to jeszcze bedzie do przedyskutowania z wladzami toru) zrobimy probe dla chetnych przypominajaca prawdziwy wyscig. Ustawienie by bylo na podstawie czasow w time attack. Na pewno ze wzgledow bezpieczenstwa w tym beda mogly uczestniczyc tylko fury z klatkami. To jest jeszcze otwarte ale mam nadzieje ze sie uda to zorganizowac.

Generalnie nie bedzie zadnych ograniczen w modyfkacjach fur. Beda zapisy dotyczace bezpieczenstwa. Czesc zapisow przejmie sie z wyscigow torowych, ale na pewno nie takie zeby utrudnic wystartowanie "codzienna" fura.
Na razie nie wiadomo ile bedzie chetnych wiec mysle ze stworzenie 4 klas to absolutne maximum. Beda one bardzie proba na przyszlosc, bo i tak kazdy bedzie mogl sobie porownac swoj najlepszy czas z innymi.
Moja propozycja jest zeby czesciowo przejac klasy i zasady z wyscigow torowych wiec:
KLASY:
1)do 1600
2)1600-2000
3)2000-3500
4)powyzej 3500
jak masz turbo to mnoznik 1.6 lub 1.7 - ostateczna wartosc zostanie okreslona jak sie pomysli co z czym by sie scigalo
jak masz slicki to mnoznik 1.3 - to jest w/g mnie wazne bo slicki jak pokazal Poznan w zeszlym roku sa znaczace szczegolnie ze to liga amatorska i nie wszystkich na wszystko stac.

Myslalem zeby wprowadzic jakis podzial na naped ale by powstalo za duzo klas, a majac na uwadze niewiadoma frekwencje bez sensu jest zeby byly po 2 fury w klasie. JEzeli te klasy sie nie sprawdza w ogole to zostana zmienione na przyszly rok.
Wazne jest to zeby ALT wystartowalo, ludzie nauczyli sie jezdzic bezpiecznie z innymi na torze i nie bylo wypadkow za duzo bo wtedy bedzie malo chetnych bo beda sie bali o swoje fury lub bedzie zakaz jezdzenia bez licencji torowych.

Zapraszam wszystkich do dyskusji, prosze tylko o nie rzucanie propozycji w ciagu 1 sek tylko o przemyslenie najpierw tego co sie zaproponuje w swietle tego co napisalem.

_________________
tor Poznan w 1:53:040 Integrą R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: poniedziałek, 4 kwietnia 2005, 22:40 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
Trzeba jakoś sensownie rozwiązać kwestię, ile aut jednocześnie jest na torze. Bez sensu żeby jeździło tylko jedno, bo i mało to widowiskowe, i przede wszystkim marnowanie czasu. Z drugiej strony nie można puszczać w odstępach mniejszych niż 30 sekund, i konieczni absolutnie są co 200 metrów (może gęściej?) ludzie z chorągiewkami.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 5 kwietnia 2005, 00:08 
Offline

Dołączył: piątek, 11 czerwca 2004, 20:02
Posty: 151
Lokalizacja: znikąd
Oczywiscie furki jezdza w odstepach okolo 20 sek. Jak ktos kogos dogoni to najwyzej zwolni albo go wyprzedzi na prostej.

_________________
tor Poznan w 1:53:040 Integrą R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 5 kwietnia 2005, 00:46 
a jak ceny za start będa sie kształtować w końcu :?:

moze starty w parach jak na 400m żeby coś sie działo a i tak we dwóch to raczje chłopaki sie nie pozabijają

pzdr


Góra
  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 5 kwietnia 2005, 15:04 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
diesel ma taki sam mnożnik jak benzyna?

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: wtorek, 5 kwietnia 2005, 18:48 
Offline

Dołączył: piątek, 11 czerwca 2004, 20:02
Posty: 151
Lokalizacja: znikąd
darksmile napisał(a):
diesel ma taki sam mnożnik jak benzyna?


raczej nie

_________________
tor Poznan w 1:53:040 Integrą R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 6 kwietnia 2005, 17:43 
Offline

Dołączył: sobota, 26 lutego 2005, 15:37
Posty: 87
Lokalizacja: waw
dobry podzial na klasy, juz sie balem, ze beda mnie klepac jakies dwulitrowki :D

dosc wazne - jak to bedzie wygladalo cenowo. nie odstraszy potencjalnych chetnych z "nizszej polki"..?

@ marlon
te 200m to na moje oko troche za gesto...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 6 kwietnia 2005, 19:00 
Offline

Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 16:51
Posty: 1950
Lokalizacja: Płn-wsch od Warszawy
IMO 200m to nie za gęsto. Lepiej na zimne dmuchać, To akurat najmniejszy koszt i najmniejszy problem. Chętni do obstawiania trasy się znajdą na pewno (np. ja mogę) a chorągiewki to też nie majątek.
Kierownik w amoku wyścigu może nie zauważyć że za 2 zakręty stoi coś w poprzek drogi, ale człowieka z flagą ostrzegającego go zawczasu zauważy.

_________________
'95 Yamaha XJ600; '63 MGB; '86 Chevy Blazer LT1; '03 vivaro; '05 Pug 407sw hdi

spiker
http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: ALT-wstepne info
PostNapisane: środa, 6 kwietnia 2005, 22:55 
Offline

Dołączył: czwartek, 27 maja 2004, 18:23
Posty: 82
Lokalizacja: Wrocław
kivik napisał(a):
jak masz slicki to mnoznik 1.3 - to jest w/g mnie wazne bo slicki jak pokazal Poznan w zeszlym roku sa znaczace szczegolnie ze to liga amatorska i nie wszystkich na wszystko stac.


wszystko super ale to mi się nie podoba... może jeszcze mnożnik za lepsze hamulce, inny mnożnik za zawias ;)

nie przesadzajmy z tym

_________________
Obrazek
Astra Coupe Club PL ............ Streetracing Team Wrocław


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2005, 00:12 
Offline

Dołączył: wtorek, 5 kwietnia 2005, 00:21
Posty: 61
Moim zdaniem podział na klasy jest ok dla N/A
Niestety dla turbo już nie.
Jeśli się użyje przelicznika 1.6 lub 1.7 to robi się zamieszanie z klasami.

I tak: 1.6T ściga się z 2.0T - efekt jest chyba z góry przesądzony.. 2.0T nie ściga się z 2.5T - czyli Subaru Impreza w specyfikacji EURO nie ściga się z Imprezą w specyfikacji US

Moim zdaniem zamiast współczynnika powinna być zasada, że turbo automatycznie powoduje przeskok do klasy bezpośrednio wyższej.

Podobnie współczynnik 1.3 dla slicków też nie spełnia swojej roli, bo 1.4 przejdzie do klasy wyżej, ale 2.0 już nie. Więc albo będzie zakaz stosowania slicków (jeśli ktoś chce być w klasyfikacji) albo trzeba to rozwiązać inaczej - na razie nie mam pomysłu jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2005, 10:28 
Offline

Dołączył: piątek, 11 czerwca 2004, 20:02
Posty: 151
Lokalizacja: znikąd
JerryEVO napisał(a):
I tak: 1.6T ściga się z 2.0T - efekt jest chyba z góry przesądzony.. 2.0T nie ściga się z 2.5T - czyli Subaru Impreza w specyfikacji EURO nie ściga się z Imprezą w specyfikacji US.


Nie sciga sie bo ma duzo wiekszy silnik. Wiekszosc Subarakow w PL ma 2.0T a nie 2.5T. Na tej zasadzie to mozna gadac dlaczego Integra R nie sciga sie z NSX.

JerryEVO napisał(a):
Moim zdaniem zamiast współczynnika powinna być zasada, że turbo automatycznie powoduje przeskok do klasy bezpośrednio wyższej..

Ale dlaczego? Wazna jest pojemnosc tez a nie same turbo. Dlaczego niby 2.0T (w sumie niewielki silnik) ma sie scigac z Suprami, GT2, GT3 i mocno wydlubanymi furami amerykanskimi - to jest dopiero bez sensu.

Wlasnie ta klasa tez bedzie fajna bo znajda sie w niej EVO, Subaru, M3, 350Z, S2000 i Audi, mocne BMW
JerryEVO napisał(a):
Podobnie współczynnik 1.3 dla slicków też nie spełnia swojej roli, bo 1.4 przejdzie do klasy wyżej, ale 2.0 już nie. Więc albo będzie zakaz stosowania slicków (jeśli ktoś chce być w klasyfikacji) albo trzeba to rozwiązać inaczej - na razie nie mam pomysłu jak.


Jak widze sa bardzo rozne odczucia co do slickow. Czekam az sie wypowie wiecej osob.
Istnieje mozliwosc zakazu startowania na slickach, bo to liga amatorska a slick sa duzo niebezpieczniejsze od drogowych opon

_________________
tor Poznan w 1:53:040 Integrą R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2005, 11:04 
Offline

Dołączył: wtorek, 5 kwietnia 2005, 00:21
Posty: 61
kivik napisał(a):
Ale dlaczego? Wazna jest pojemnosc tez a nie same turbo. Dlaczego niby 2.0T (w sumie niewielki silnik) ma sie scigac z Suprami, GT2, GT3 i mocno wydlubanymi furami amerykanskimi - to jest dopiero bez sensu.

Wlasnie ta klasa tez bedzie fajna bo znajda sie w niej EVO, Subaru, M3, 350Z, S2000 i Audi, mocne BMW


No super będzie ta klasa! Zapomniałeś dodać, że będą w niej super bryczki z silnikami 1.4T, 1.5T, 1.6T - to dopiero ma sens!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2005, 11:41 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
jerry, zamierzasz sie ścigać czy tak tylko przenosisz swoją dyskusję z sr na sss? Jeżeli zamierzasz to pisz w tym wątku propozycje rozwiązań, jeżeli nie to czytaj.

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2005, 14:05 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
uważam, że powinien zostac mnoznik 1,7-tylko jeden- tak jak w rajdach. Będzie najprościej

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2005, 15:18 
Offline

Dołączył: czwartek, 1 lipca 2004, 23:42
Posty: 63
Lokalizacja: Wwa
Wydaje mi sie ze slicki moge poczekac na kolejny sezon.

Pytanie odnosnie terminu: Max, napisales ze "pierwsze spotkanie odbedzie sie przed 3 lipca" i "drugim spotkaniu 3 lipca "... To pomylka czy beda 2 imprezy tego samego dnia?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron