Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest niedziela, 24 czerwca 2018, 17:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 195 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Autor Wiadomość
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 15:24 
Offline

Dołączył: sobota, 19 czerwca 2004, 11:10
Posty: 20
Lokalizacja: Przemysl
kivik napisał(a):

[...]

Bylo pare regul np ze nie wolno wyprzedzac na zakretach i ze nie mamy jezdzic zderzak w zderzak. Wtedy wszyscy startowali z boxow jeden za drugim. Byl tez jeden wyscig w kupie tylko ze najszybsze fury jechaly z przodu.


Był też jeden, gdzie najsłabsi z przodu, a najszybsi z tyłu. Ale tylko do pierwszego zakrętu ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 15:58 
Offline

Dołączył: piątek, 13 maja 2005, 00:44
Posty: 13
Lokalizacja: Poznań
A bedzie w ogole jezdzic tam cos slabszego niz 100KM ;] ?

_________________
eNka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 18:07 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 27 czerwca 2005, 20:41
Posty: 2
ja mam jakies 90, ale po 14 latach uzytkowania, zostalo jakies... 75...

_________________
Citroen ax GTi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 18:38 
Offline

Dołączył: wtorek, 7 czerwca 2005, 14:36
Posty: 61
Lokalizacja: stolnica
kivik napisał(a):
na pewno zrobimy tak zeby bylo bezpiecznie dla kierowcow i ich furek.
Wiekszosc rzeczy dotrze sie na torze.
Jedyne co moge powiedziec to to ze w zeszlym roku jezdzilo po 10-15 samochodwo na raz i nikomu sie nic nie stalo.
Bylo pare regul np ze nie wolno wyprzedzac na zakretach i ze nie mamy jezdzic zderzak w zderzak. Wtedy wszyscy startowali z boxow jeden za drugim. Byl tez jeden wyscig w kupie tylko ze najszybsze fury jechaly z przodu.
Teraz minimalnie chcemy to zmienic bo wtedy bylo tak ze czasem ktos kogos troche blokowal i teraz bedzie troche wiecej samochodow.
Moge powiedziec ze kontakt wzrokowy z inna fura jest super, imitacja wyscigu, odstepy sa na tyle duze ze nie boisz sie ze w kogos wpadniesz.
Tak jak napisal Oz, po 5 kolkach i tak juz jestes dosc zmeczony, my mielismy przerwe okolo 20 min pomiedzy sesjami i tak nikt nie nadazal odpoczac i ochlonac.
Na pewno wszyscy beda zadowolenie tak jak byli ostatnio.


Kivik, dzieki wielkie za rzeczowe wyjasnienie.
Nie tak jak niektorzy :roll:

pozdr!

_________________
"(...) Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae

Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 19:56 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 11 kwietnia 2005, 15:38
Posty: 31
Lokalizacja: wawa
Uzywane, czy nowe? Oto jest pytanie :) Widze, ze paru startujacych, ktorzy maja juz jakies doswiadczenie w sporcie (nie bede pokazywal palcami) planuja wystep na uzywanych oponach. Sam mam powazny dylemat i w zwiazku z tym pytanie: czy nie boicie sie wjechac na tak szybki tor na uzywanych gumach? Wiadomo, ze taka opona moze miec ledwo widoczne, lub zupelnie niewidoczne, wewnętrzne pekniecia, ktorych nie zauwaze ani ja, ani wulkanizator. W szybszych lukach predkosci moga sie wachac w okolicach 150, nie mowiac juz o prostej startowej.. Jesli kapeć wtedy strzeli to generalnie mowiac kaplica. Mowie tu o oponach drogowych, bo zakladam ze wyscigowe slicki maja wytrzymalosc wieksza, a pękanie ich "rantu" jest malo prawdopodobne.

Druga sprawa, ktora mnie niepokoi, dotyczy przepuszczania szybszych aut. Niewielu z nas jest tak naprawde obytych z torem i nie kazdy wie, jak sie w tej sytuacji zachowac.

Przykladowa sytuacja: dwa auta jada gesiego po prostej i auto z tylu jest szybsze. Najpierw przysysa sie sie do samochodu przed nim, korzystajac ze slipstreamu, potem gdy jest blisko przeskakuje na bok, by go wyprzedzic. Zalozmy ze kierownik z przodu w tym samym momencie postanawia zjechac by mu "ustąpic". Tragedia gotowa. Sytuacja na zakretach jest bardzej skomplikowana, tak jak najprostszy wyjazd z pitu rządzi sie swoimi prawami. Dlatego wydaje mi sie ze te prawidła powinniscie startujacym wyjasnic, zeby wszystko bylo klarowne (nie urażając nikogo). Czy takie sprawy beda poruszane na kursie przed startem?

Ja na dzien dzisiejszy jestem pewien, ze nie zdaze przygotowac auta do niedzieli, wiec na razie tak tylko marudze :) Najprawdopodobniej spotkamy sie na ALT sierpniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 22:20 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
szczegóły omówimy wspólnie na spotkaniu w niedzielę,

10.30 !!!

WT 9.00

spóźnieni nie wjadą na tor,

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Ostatnio edytowano środa, 29 czerwca 2005, 22:21 przez OZ, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 22:20 
Jak Kivik chyba już wspominał, przed imprezą odbedzie się odprawa szkoleniowa.... Tam na wszystkie takie pytania odpowie dyrektor toru.

Generalnie moja uwaga jest taka- 60% patrzymy do przodu- 50 % patrzymy do tyłu.

Te ponad 10% to dobrze pracujący mózg który ma w odpowiednim momencie zdjąć nogę z gazu.....


Góra
  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 22:52 
Offline

Dołączył: piątek, 11 czerwca 2004, 12:45
Posty: 27
Lokalizacja: Wawa
Shiro napisał(a):
Uzywane, czy nowe? Oto jest pytanie :) Widze, ze paru startujacych, ktorzy maja juz jakies doswiadczenie w sporcie (nie bede pokazywal palcami) planuja wystep na uzywanych oponach. Sam mam powazny dylemat i w zwiazku z tym pytanie: czy nie boicie sie wjechac na tak szybki tor na uzywanych gumach? Wiadomo, ze taka opona moze miec ledwo widoczne, lub zupelnie niewidoczne, wewnętrzne pekniecia, ktorych nie zauwaze ani ja, ani wulkanizator. W szybszych lukach predkosci moga sie wachac w okolicach 150, nie mowiac juz o prostej startowej.. Jesli kapeć wtedy strzeli to generalnie mowiac kaplica. Mowie tu o oponach drogowych, bo zakladam ze wyscigowe slicki maja wytrzymalosc wieksza, a pękanie ich "rantu" jest malo prawdopodobne.

Druga sprawa, ktora mnie niepokoi, dotyczy przepuszczania szybszych aut. Niewielu z nas jest tak naprawde obytych z torem i nie kazdy wie, jak sie w tej sytuacji zachowac.

Przykladowa sytuacja: dwa auta jada gesiego po prostej i auto z tylu jest szybsze. Najpierw przysysa sie sie do samochodu przed nim, korzystajac ze slipstreamu, potem gdy jest blisko przeskakuje na bok, by go wyprzedzic. Zalozmy ze kierownik z przodu w tym samym momencie postanawia zjechac by mu "ustąpic". Tragedia gotowa. Sytuacja na zakretach jest bardzej skomplikowana, tak jak najprostszy wyjazd z pitu rządzi sie swoimi prawami. Dlatego wydaje mi sie ze te prawidła powinniscie startujacym wyjasnic, zeby wszystko bylo klarowne (nie urażając nikogo). Czy takie sprawy beda poruszane na kursie przed startem?

Ja na dzien dzisiejszy jestem pewien, ze nie zdaze przygotowac auta do niedzieli, wiec na razie tak tylko marudze :) Najprawdopodobniej spotkamy sie na ALT sierpniu.


Na torze zawsze panują określone zasady poruszania się. Taką główną jest to, że właściwy tor, to ten, którym porusza się samochód przed tobą, nie ma czegoś takiego jak miłe puszczanie przed siebie, każdy jedzie swoim torem, a wtedy ten co nadjeżdża z tyłu nie ma obawy, że ktoś przed nim będzie jeździł na prostej od prawej do lewej.
Wystarczy popatrzeć na wyścigi, wszyscy jadą optymalnym torem, a jak ktoś chce wyprzedzić to sam szuka miejsca, nie czeka aż mu ktoś ustąpi, i zawsze warto jest się trzymać zewnętrznej.

_________________
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com


Ostatnio edytowano środa, 29 czerwca 2005, 22:53 przez DrRedDevil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 22:52 
Offline

Dołączył: sobota, 18 czerwca 2005, 14:04
Posty: 50
to moze odezwe sie ja, jako doswiadczony poniekad zawodnik.

zasada ogolna jest taka, ze nikomu nie ustepujesz, jedziesz swoje.
nigdy nie wykonujesz zadnych naglych zmian kierunku, nie hamujesz, nie zmieniasz toru jazdy.

jesli ktos jest szybszy, to i tak Cie wyprzedzi, problem moze byc kiedy bedzie to slabszy samochod i po prostu nie da rady na prostej.
wtedy, w momencie kiedy widac ze jest szybszy i Cie dochodzi, na prostej migasz i lekko przyhamowujesz, zeby mogl Cie wyprzedzic.
Absolutnie nie zmieniasz kierunku jazdy, bo to rzeczywiscie moze sie zle skonczyc.

uzywane opony - coz ryzyko zawsze jest, ja na takich pojade bo nie stac mnie na nowki :)
o wybuchanie bym sie nie martwil, wybuchly mi juz dwie na torze, przy predkosciach okolo 120 - 140 i tragedii nie bylo :) tylko druty mi troche blotnik uszkodzily ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 23:18 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
powtórzę jeszcze raz: to nie są ŻADNE ZAWODY i nie obowiązują na nich zasady z zawodów,

zasady, które będą przestrzegane zostaną omówione w niedzielę na spotkaniu więc proszę z łaski swojej nie siać zamętu.

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 23:28 
A ja poraz kolejny powtórzę, że proszę uprzejmie słuchac się prezesa naszego klubu bo dostaniecie Banana i mordy wam wypucują KIWI na czarno. A wtedy zostanie tylko bieganie po boisku i udawanie olisadebe.

Jak by co to na hasło podejrzanych osób: WYSCIG! Proszę podawac odzew: Jaki wyścig ? Ja tu turystycznie...

Na dalsze pytania w stylu: Jak turystycznie? Odpowiadamy: Normalnie, zwiedza się tu i tam...


Na hasło: Nazwisko, imię, narodowość i upodobania seksualne odpowiadamy tak:

Jan "vanishing point" Kowalski (kołalski)- proszę o jedną przysługująca mi rozmowę telefoniczną i adwokata z nie urzedu....





EDIT: nic nie piłem (prawie)


Góra
  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 23:31 
Offline

Dołączył: sobota, 9 października 2004, 21:31
Posty: 122
Lokalizacja: Warszawa
Dla niedoinformowanych każde zawody samochodowe związane z pomiarem czasu wymagają zgody PZMot. :-D

_________________
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Ford Escort RS Cosworth HTT '96
by http://www.korneckiautosport.com
powered by Motorsport Developments


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 23:36 
DEZINFORMUJĘ: jakiej zgody? jakiego pomiaru? Chyba nie satelitarnego....


Kolego Niedżwiecki.... Wy chyba chcecie marnie skończyć.... Wiecie, my wiele potrafimy... możliwości mamy.. Ordynacka..

Obywatelu... Samochodu internetowo sobie nie postroicie na widzeniu....
oj nie postroiice...


To jak? Lojaleczke podpiszemy, co? A moze teczuszka taka mała? Hm?


Góra
  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 29 czerwca 2005, 23:37 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
chyba powoli nadchodzi czas aby zamknąć wątek

Kubuś, piłeś trochę, nie pisz pliz :)

do zobaczenia w niedzielę

jakby ktoś miał jeszcze jakieś pytania, uwagi, pomysły itd, to proszę na pw do mnie albo kivika; tak samo w przypadku zapisów/rezygancji itd,

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 30 czerwca 2005, 13:02 
Offline
SSS ADMIN

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 18:11
Posty: 100
Kuba, bez urazy, pierwsze ostrzeżenie.
Zasady forum są dla wszystkich takie same.

Jak to mówią, piłeś - nie jedź 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 195 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron