Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 195 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Temat: 03.07.2005 Tor Poznań ALT Akademia Bezpiecznej Jazdy
PostNapisane: sobota, 30 kwietnia 2005, 11:57 
Offline

Dołączył: piątek, 11 czerwca 2004, 20:02
Posty: 151
Lokalizacja: znikąd
Lista chętnych (bedzie uzupełniana w miarę napływu zgłoszeń):

1.kivik S-1600 ale raczej pojade w S-2000 WT
2.oz S-3500+
3.titleist S-3500 WT
4.wow S-2000
5.andrzej 401 S-3500+
6.g-seven S-1600 WT
7.prosiaq S-3500+
8.!markos S-1600
9.bullitt S-3500 lub S-3500+ WT
10.Kuba S-2000 WT
11.shodan+shodan senior S-3500
12.ben S-3500
13.wojtekG S-3500
14.Tomo S-3500
15.ZBYCH_1 S-3500
16.Asgaard S-3500
17.Volki S-3500
18.bobik S-3500
19.saifer S-2000 lub S-3500
20.Azhrael S-3500+
21.woper S-2000
22.Kiler S-2000
23.Waszka S-2000
24.Michał K S-1600
25.Szebel S-1600
26.Artx S-1600
27.Simon S-3500
28.Witek MB S-3500+
29.DrRedDevil S-3500
30.GS S-3500
31.Fred S-1600
32.kfak WT
33.GTi RACING S-1600 lub S-2000 WT
34.bodo S-1600
35.karlos S-1600
36.K.... WT
37.Roman Accord S-3500
38.dan26 S-1600
39.badam S-1600

3 lipca 2005 - start ALT ABJ (Akademia Bezpiecznej Jazdy) - Tor Poznań
sierpień 2005 (dokładna data pojawi się po 3 lipca) - Tor Poznań
koniec września - zakończenie ALT ABJ - Tor Poznań


Zasady przejazdów w formule „TIME ATTACK” Akademia Bezpiecznej Jazdy zwanej dalej TA ABJ


1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1 Niniejszy dokument określa zasady uczestnictwa w próbach w formule TA ABJ
1.2 Nadzór nad przebiegiem w/w prób sprawuje osoba wskazana przez uczestników, która zastrzega sobie prawo interpretacji niniejszych zasad, jest jedyną władzą do rozpatrywania i rozstrzygania wszelkich rozbieżności i wątpliwości, które mogą powstać podczas stosowania niniejszych zasad.
1.3 Osoba ta decyduje o dopuszczeniu lub wykluczeniu zawodnika bądź samochodu z TA ABJ.
1.4 Podczas TA ABJ nie obowiązują przepisy ustawy „Prawo o ruchu drogowym”
1.5 Obowiązkiem każdego kierowcy jest udowodnienie, że jego samochód odpowiada warunkom technicznym i bezpieczeństwa podczas trwania TA ABJ

2. ZGŁOSZENIA I UCZSTNICY

2.1 Do udziału w próbach TA ABJ będą dopuszczeni kierowcy, którzy wypełnią i podpiszą odpowiedznie dokumenty i dokonają wpłaty wpisowego oraz:
- posiadają prawo jazdy odpowiedniej kategorii
- odbyli kurs przygotowawczy do bezpiecznej jazdy po torze,

3. PODZIAŁ NA KLASY

3.1 Obowiązuje następujący podział na klasy
A) klasa S-1600 – pojemność silnika do 1600cm3
B) klasa S-2000 – pojemność silnika do 2000cm3
C) klasa S-3500 – pojemność silnika do 3500cm3
D) klasa S-3500+ - pojemność silnika powyżej 3500cm3

3.2 W przypadku doładowania nominalna pojemność silnika zostanie pomnożona przez współczynnik 1,7 dla silników benzynowych i przez 1,5 dla silników diesla, a samochód zostanie zaliczony do klasy odpowiadającej fikcyjnej pojemności wynikającej z zastosowania współczynnika
3.3 W przypadku gdy samochód posiada opony typ slick nie dopuszczone do ruchu drogowego, zostanie on przeniesiony do klasy wyżej. Nie dotyczy to samochodów przednionapędowych zaliczających się do klasy S-3500

4. WARUNKI TECHNICZNE I BEZPIECZEŃSTWA

4.1 Samochód, którego konstrukcja pozwala sądzić, że mogłaby zagrażać bezpieczeństwu, może być niedopuszczony do prób szybkich przejazdów
4.2 Silnik musi pochodzić z samochodu danej marki i musi być zamontowany w tym samym miejscu, co w seryjnym samochodzie
4.3 Silniki muszą być zasilane tylko paliwem dostarczanym z głównego zbiornika do układu zasilania
4.4 Układ hamulcowy musi być układem dwuobwodowym uruchamianym tym samym pedałem i działający na wszystkie koła samochodu. Zezwala się na użycie części przeznaczonych do sportu samochodowego produkowanych przez uznanych producentów, których zastosowanie zapewni zwiększenie skuteczności i wydajności układu hamulcowego. Hamulec postojowy może być usunięty.
4.5 Koło zapasowe może być przewożone w samochodzie jedynie w miejscu przewidzianym konstrukcyjnie i musi być odpowiednio zamocowane
4.6 Samochody muszą posiadać osłonięte elementy wirujące. Nie mogą posiadać ostrych krawędzi na elementach nadwozia oraz muszą być wyposażone w zderzaki, które mogą być zamontowane przy pomocy „szybkich” zapieć. Zabrania się stosowania wzmocnień zderzaków. Wewnętrzne wzmocnienia zderzaków mogą być usunięte
4.7 Żadna część samochodu nie może stykać się z podłożem, gdy powietrze z obydwu opon po jednej stronie samochodu jest spuszczone
4.8 Wycieraczka może być dowolna, ale jedna musi funkcjonować i musi oczyszczać przednią szybę znajdującą się bezpośrednio przed kierowcą
4.9 Szyba przednia musi być wykonana ze szkła warstwowego „klejone” i być zatwierdzona do użytku zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Niemniej szyba przednia może być wykonana z poliwęglanów lub innego materiału zatwierdzonego przez FIA. Pozostałe szyby mogą być zastąpione poliwęglanowymi. Dozwolone jest użycie szyb przyciemnianych i/lub folii przeciwodpryskowej dla szyb bocznych i tylniej pod warunkiem, że osoba znajdująca się w odległości 5,0m od samochodu będzie widzieć kierowcę i wnętrze samochodu.
4.10 Pneumatyczne podnośniki są dozwolone, ale bez butli ze sprężonym powietrzem w samochodzie
4.11 Wymiana lub dodanie nieseryjnych elementów takich jak maska, tylna klapa, tylne drzwi, spoilery (w tym poprawiające aerodynamikę) oraz zmiany zderzaków są dozwolone na wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru. Powyższe elementy powinny mieć kształt zbliżony do seryjnego.
4.12 Przednie drzwi mogą zostać zastąpione przez drzwi wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru tylko w przypadku gdy samochód wyposażony jest w klatkę bezpieczeństwa ze wzmocnieniami bocznymi (wzdłuż drzwi) po stronie kierowcy i pasażera. Drzwi muszą mieć kształt zbliżony do seryjnego.
4.13 Wewnętrzne materiały dźwiękochłonne mogą być usunięte. Wzmocnienia boczne w drzwiach mogą zostać usunięte tylko w przypadku gdy samochód wyposażony jest w klatkę bezpieczeństwa ze wzmocnieniami bocznymi (wzdłuż drzwi) po stronie kierowcy i pasażera. Dozwolona jest wymiana seryjnej tapicerki przednich drzwi na wykonaną z włókna szklanego, włókna węglowego, kevlaru lub aluminium. Nowe elementy nie mogą posiadać ostrych krawędzi. Dozwolone jest usunięcie mechanizmów otwierających okna oraz zastąpienie zawiasów drzwi na zawiasy pozwalające na łatwe zdejmowanie drzwi.
4.14 Deska rozdzielcza musi być seryjna lub podobna do seryjnej i wykonana z włókna szklanego, włókna węglowego, kevlaru lub aluminium. Nie mogą występować ostre krawędzie i musi ona spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera
4.15 Samochód musi być wyposażony w lusterka zewnętrzne po obu stronach oraz lusterko wewnętrzne skierowane na tylną szybę.
4.16 Każdy akumulator musi być solidnie zamocowany w miejscu mocowania fabrycznego, a jeżeli został przeniesiony z oryginalnego miejsca to musi spełniać następujące warunki łącznie: zamocowany solidnie oraz umieszczony za płaszczyzną przednich foteli.
4.17 Światła stopu oraz kierunkowskazy muszą funkcjonować
4.18 Dopuszcza się wymianę foteli na lżejsze ale spełniające warunki bezpieczeństwa.
4.19 Pasy bezpieczeństwa muszą być używane w konfiguracji i zgodnie z instrukcją producenta lub przepisami FIA. Pasy muszą być wymienione na nowe po każdym poważniejszym wypadku, a także w razie jakiegokolwiek uszkodzenia, przetarcia lub osłabienia. Muszą być wymienione również gdy metalowe części uległy wygięciu, deformacji lub korozji
4.20 Każdy startujący samochód musi być wyposażony w gaśnice
4.21 W samochodzie nie mogą się znajdować luźne przedmioty zagrażające bezpieczeństwu
4.22 Wymagany jest układ wydechowy, którego koniec znajduje się z tyłu lub boku pojazdu. Jeżeli koniec układu wydechowego znajduje się z boku to jego koniec musi być w odległości nie większej niż 50cm od tylniej osi pojazdu. Wyprowadzenie spalin z zaworów upustowych nie stanowi końca układu wydechowego. Końcowy element układu wydechowego musi znajdować się w odległości maksymalnie 20cm od obrysu samochodu i spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy i innych osób
4.23 Dozwolone są modyfikacje silników, skrzyń biegów, układów dolotowych i wydechowych, sterowania silnikiem i zawieszenia. Modyfikacje muszą być wykonane w taki sposób aby zapewniały bezpieczeństwo kierowcy i innych uczestników imprezy

5. PRZEBIEG PRÓB

5.1 Celem szybkich przejazdów w formule TA ABJ jest przejechanie wyznaczonego okrążenia toru
5.2 W ciągu jednej eliminacji time attack odbędzie się kilka sesji po 30-60min podczas których zawodnik będzie wykonywał szybki przejazd po torze. Ilość sesji, czas trwania każdej z nich oraz ilość okrążeń które może wykonać kierowca podczas jednej sesji, będzie ustalane w dniu imprezy w zależności od ilości osób. Będzie się liczył najkrótszy czas osiągnięty podczas całego dnia TA ABJ
5.3 Każde okrążenie rozpoczyna start lotny
5.4 Dany kierowca może startować tym samym samochodem tylko w jednej klasie.
5.5 W jednej klasie dopuszcza się możliwość startu kilku kierowców jednym samochodem
5.6 Dany kierowca może startować w różnych klasach pod warunkiem, że za każdym razem korzysta z innego samochodu
5.7 Kierowca podczas przejazdu po torze musi mieć zapięty kask na głowie oraz zapięte pasy bezpieczeństwa. To samo tyczy się pasażera.
5.8 Zabronione jest przewożenie pasażerów na tylnich siedzeniach

6 PUNKTACJA

6.1 Kierowcy którzy zajęli w klasie miejsca I-IV, otrzymują następującą ilość punktów:
I miejsce – 5 pkt
II miejsce – 3 pkt
III miejsce – 2 pkt
IV mijejsce – 1 pkt

_________________
tor Poznan w 1:53:040 Integrą R


Ostatnio edytowano środa, 29 czerwca 2005, 15:17 przez kivik, łącznie edytowano 29 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 30 kwietnia 2005, 18:22 
NICE! Bardzo fajnie..... Bardzo fajnie....


Góra
  
 
 Temat:
PostNapisane: sobota, 30 kwietnia 2005, 21:14 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 24 maja 2004, 12:02
Posty: 302
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
4.15 Samochód musi być wyposażony w lusterka zewnętrzne po obu stronach oraz lusterko wewnętrzne skierowane na tylną szybę.


mam lusterka zew. ale nie mam lusterka wewnetrznego!! czy to oznacza ze nie bede dopuszczony do statru?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 5 maja 2005, 17:00 
Offline

Dołączył: piątek, 11 czerwca 2004, 12:45
Posty: 27
Lokalizacja: Wawa
Jak na początek, to regulamin jest OK. Teraz wystarczy tylko przetestować go w praktyce. Czy już wiadomo kiedy będzie I eliminacja, czy lipcowa data jest aktualna...?

_________________
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 5 maja 2005, 17:31 
Offline

Dołączył: niedziela, 10 kwietnia 2005, 19:17
Posty: 67
Lokalizacja: z Opola
Pomieszanie regulaminów FIA wyścigów plaskich i regulaminy SSS do sprintów, fajnie...

Mozna to jakoś bardziej sprezcyzować:

Cytuj:
4.18 Dopuszcza się wymianę foteli na lżejsze ale spełniające warunki bezpieczeństwa.


Jaki fotel moze byc uznay za niebezpieczny??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 5 maja 2005, 17:39 
Offline

Dołączył: sobota, 26 lutego 2005, 15:37
Posty: 87
Lokalizacja: waw
Lui napisał(a):
Cytuj:
4.18 Dopuszcza się wymianę foteli na lżejsze ale spełniające warunki bezpieczeństwa.

Jaki fotel moze byc uznay za niebezpieczny??

hmm.. no wlasnie.. mam 2 fotele speed z wlokna szklanego wzmacnianego wloknem weglowym. fotele zamocowane sa na mocowaniach z 4mm blachy alu i mam 4pkt szelki sabelta z utracona homologacja. czy taka konfiguracja moze byc uznana za bezpieczna, a ja zalapie sie do startow?

regulamin bardzo przejrzysty, pozostaje czekac na info o terminie i kosztach :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 5 maja 2005, 18:26 
Offline

Dołączył: niedziela, 10 kwietnia 2005, 19:17
Posty: 67
Lokalizacja: z Opola
U mnie to samo:


Obrazek

Same mocowania zaden problem, odpowiednia blacha śruby i sie zrobi, nawet zgodne ze zał J FIA, chodzi mi o sam fotel.

Pasy mają homologację drogową.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: czwartek, 5 maja 2005, 19:20 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
takie fotele mogą być

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 6 maja 2005, 00:48 
Offline

Dołączył: piątek, 11 czerwca 2004, 20:02
Posty: 151
Lokalizacja: znikąd
Lui napisał(a):
Mozna to jakoś bardziej sprezcyzować:

Cytuj:
4.18 Dopuszcza się wymianę foteli na lżejsze ale spełniające warunki bezpieczeństwa.


Jaki fotel moze byc uznay za niebezpieczny??


Np popękany jest niebezpieczny.
Troche zdrowego rozsadku podczas interpretowania punktow i bedzie OK.
Chcemy zachecic do startowania a nie stawiac wymagania ktorym sprosta 5 furek tylko.

_________________
tor Poznan w 1:53:040 Integrą R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 6 maja 2005, 02:48 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: niedziela, 23 maja 2004, 07:10
Posty: 1617
Lokalizacja: Milanówek/WWa
jest ok

_________________
Chiptuning
http://www.maciejwislawski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: niedziela, 8 maja 2005, 20:26 
regulamin jest OK

a czy wiadomo już kiedy/co/jak...... inaczej: kiedy będzie można się pościgać?


Góra
  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 11 maja 2005, 21:46 
Offline

Dołączył: poniedziałek, 11 kwietnia 2005, 20:08
Posty: 6
keyser napisał(a):
regulamin jest OK

a czy wiadomo już kiedy/co/jak...... inaczej: kiedy będzie można się pościgać?


hmmm...

kivik napisał(a):
3 lipca 2005 - start ALT - Tor Poznań
następne daty wkrótce


:wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 13 maja 2005, 09:27 
Offline

Dołączył: piątek, 13 maja 2005, 00:44
Posty: 13
Lokalizacja: Poznań
Witam wszystkich serdecznie,
Mam pytanie: jaki bedzie koszt startow?

_________________
eNka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 13 maja 2005, 10:37 
Offline
SSS TEAM

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 20:08
Posty: 6923
koszt będzie znany w drugiej połowie czerwca i zależy głównie od ilości chętnych:

tor ok. 2000
koszt karetki ok. 1500
ludzie do obsługi ok. 1500

koszt na osobę łatwo policzyć jak będzie znana liczba startujących, chętnych na 100% proszę o zapisywanie sie na priv do mnie, jest wymagana zaliczka 100pln wtedy - mam nadzieję - nie będzie rezygnacji w ostatniej chwili z powodu urwanej ręki, łysiny na głowie, chorej cioci, kwadratowych kół, śniegu na torze i innych tego typu p......, :wink:

np:
10 osób = 500 PLN
20 osób = 250 PLN

_________________
http://www.apispower.pl

9,93 ET (N2O 1-5), Biała Podlaska 12.06.2005
9,45 ET (bez N2O), Krems 13.09.2008
S4 - coś jakby kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 13 maja 2005, 18:24 
Offline

Dołączył: niedziela, 10 kwietnia 2005, 19:17
Posty: 67
Lokalizacja: z Opola
A jest jakiś max limit startujących?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 195 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron