Pumba napisał(a):
Czym sie rózni turbo on kompresora ?
Co daje wieksze przyrosty mocy i momentu ?
I w co opłaca sie zainwestowaćpieniadze ?:)
Turbina napędzane jest przez gazy wylotowe z silnika....
Kompresor napędzany jest pasem od wału korbowego...
Nie da sie jednoznacznie stwierdzić co przynosi więcej mocy.
Kompresor ma tą zaletę że ciągnie od dołu i charakterystyka zostaje podobna jak w n/a. Turbina natomiast musi sie rozpędzić i czesto jest tak że np. do 3500rpm jest muł a później nagły kop... w kompresorze jest to bardziej równo, nie ma tego skoku.
Pumba napisał(a):
I jeszcze jedno ;]
Jak tzeba przystosować auto do turbo lub kompresora (pomijam kuty "dół" przy wyzszych doładowaniach ;])?
Widzę, żeś laik...
Masz jakieś pojęcie o budowie silnika?!
Dla Twojej informacji najpierw zakuwa się 'górę' (tłoki, korbowody), 'dół' jedynie przy naprawdę ekstremalnych mocach, a koszty sa wtedy potężne. To nie jest tak, że zakładasz turbo i wio. Nie mam siły tłumaczyć,
może ktoś inny się znajdzie?
Z grubsza to zależy czy auto było seryjnie z turbo, czy n/a.
Może powiesz o uturbianiu czego
marzysz ?