Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego

forum dyskusyjne
Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]




Stwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
 Temat:
PostNapisane: środa, 13 kwietnia 2005, 18:51 
Offline
Site Admin

Dołączył: poniedziałek, 10 maja 2004, 18:04
Posty: 167
Jak kupie zawias do tego czasu to tez sie pojawie zamknac stawke :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: środa, 13 kwietnia 2005, 21:40 
Offline

Dołączył: niedziela, 10 kwietnia 2005, 19:17
Posty: 67
Lokalizacja: z Opola
!markos napisał(a):
a czy ktos w ogole wybiera sie samochodem slabszym niz 300 konne subaru??


Jak będe w Polsce i start będzie kosztował około 250zł to ja się z 60 konikami wybiore :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 15 kwietnia 2005, 01:25 
JerryEVO napisał(a):
Może moje nowe zdążą dopłynąć to też założę (370/332mm)



Żartujesz, będziesz miał w EVO na przodzie tarcze o średnicy 370mm?? A z tyłu 332mm??

Popraw mnie jeśli xle odczytałem te cyferki.


Góra
  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 15 kwietnia 2005, 01:29 
Offline

Dołączył: wtorek, 5 kwietnia 2005, 00:21
Posty: 61
Nie żartuję. Hamulce są już w drodze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 15 kwietnia 2005, 01:35 
O kurde Jerry..... Ale przecież to ZA DUŻE...... przedobrzyłes... IMHO...


Góra
  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 15 kwietnia 2005, 01:36 
Offline

Dołączył: wtorek, 5 kwietnia 2005, 00:21
Posty: 61
Dla czego za duże? Nie osiągną temp. pracy? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 15 kwietnia 2005, 01:48 
To po pierwsze i to prawdopodobnie będzie Twój podstawowy problem w ruchu ulicznym. Oczywiście zalezy jakie klocki do tego bedziesz miał, ale zakałdam, że na ten rozmiar producent oferuje ( w uproszczeniu opiszę) tylko Tarmac niesądze że Gravel, a już na pewno nie street.

Druga sprawa to na pewno słyszałeś o masie nieresorowalnej prawda?

Trzecia sprawa.... To chyba największe hamulce o jakich czytałem. Takich nie używa się nawet w Le Mans w furach potencjalnie szybszych od Twojej. Na prawdę masz zamiar grzac 350-380 na godzinę?

To Endless? Z ciekawości pytam, bo np ALCON od którego nie ma lepszych imho nie robi wogóle takiego rozmiaru, a do fury o moim gabarycie,wadze, i mocy 600 koni (takie posłałem zapytanie ofertowe) na profesjonalne uzycie torowe proponowali 340 na przód czy jakoś tak... W kazdym razie nie maiłem wolnych drobnych a pozatym wiązało by się to z przeróbką całej zawiechy na aplikację jedno- śrubową. Oczywiście mieli aplikacje uliczne ale miały juz tylko 4 tłoczki i chyba 323mm.... Generalnie w korespondencji nauczyli mnie, że wielkość nie znaczy efektywność, ani tym bardziej bezpieczeństwo...


Góra
  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 15 kwietnia 2005, 02:07 
Offline

Dołączył: wtorek, 5 kwietnia 2005, 00:21
Posty: 61
Więc moje mają 6 tłoczków na przód i 4 na tył. Co do masy... Tarcze są dwu częściowe i waga całości jest niewiele większa od serii.

A co do wielkości. WRC 04 miał na przodzie i tyle tarcze 370mm (Brembo) :)

Co do klocków to mylne założenie. Wybrałem klocki Super Street Sports-R. Są to jak najbardziej klocki uliczne przeznaczone do używania razem z oponami zwykłymi. Zalecana temperatura pracy to -1 do 501 stopni celsiusza.

Na tor chcę używać klocków CC-X. Przeznaczone dla opon zwykłych, semi slick i slick. Temperatura pracy zalecana to 48-704 stopnie.

Więc chyba tak źle nie będzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 15 kwietnia 2005, 02:14 
JerryEVO napisał(a):
Więc moje mają 6 tłoczków na przód i 4 na tył. Co do masy... Tarcze są dwu częściowe i waga całości jest niewiele większa od serii.

A co do wielkości. WRC 04 miał na przodzie i tyle tarcze 370mm (Brembo) :)

Co do klocków to mylne założenie. Wybrałem klocki Super Street Sports-R. Są to jak najbardziej klocki uliczne przeznaczone do używania razem z oponami zwykłymi. Zalecana temperatura pracy to -1 do 501 stopni celsiusza.

Na tor chcę używać klocków CC-X. Przeznaczone dla opon zwykłych, semi slick i slick. Temperatura pracy zalecana to 48-704 stopnie.

Więc chyba tak źle nie będzie...


Góra
  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 15 kwietnia 2005, 02:30 
JerryEVO napisał(a):
Więc moje mają 6 tłoczków na przód i 4 na tył. Co do masy... Tarcze są dwu częściowe i waga całości jest niewiele większa od serii.

A co do wielkości. WRC 04 miał na przodzie i tyle tarcze 370mm (Brembo) :)

Co do klocków to mylne założenie. Wybrałem klocki Super Street Sports-R. Są to jak najbardziej klocki uliczne przeznaczone do używania razem z oponami zwykłymi. Zalecana temperatura pracy to -1 do 501 stopni celsiusza.

Na tor chcę używać klocków CC-X. Przeznaczone dla opon zwykłych, semi slick i slick. Temperatura pracy zalecana to 48-704 stopnie.

Więc chyba tak źle nie będzie...


Z góry robie założenie, że się nie kłócimy- to tylko wymiana poglądów.

Nie słyszałem żeby WRC (powiedz które) miały tarcze jednakowe na tył i przód 370mm. Jesli usłyszę to też chyba nie uwierzę. Po drugie nie wierzę że wogóle miały 370mm.... Po trzecie zakałdając hipotetycznie że tak było to musiał być to jakiś mega szybki i kręty rajd asfaltowy.... Powiedz który bo felgi 19 są w tym sporcie uzywane powiedziałbym niezmiernie rzadko.

Po kolejne zawsze myślałem, że w takim sporcie jak WRC, AP i ALCON to wiodące firmy... Jak ja się tym interesowałem nie było tam żadnego Brembo.

Po kolejne, nie myl temperatury pracy klocka z ogólną efektywnością i temperaturą pracy układu hamulcowego. To są dwie różne sprawy. A po ostatnie- to sprawdziłeś, że nie potrzebujesz innej pompy hamulcowej? Bo, że płyn inny to na pewno...

BTW... Będzie problem z jazdą po PL drogach na felgach 19 i plasterku gumy. Generalnie Powązkowska, wawa -Janki, trasa na Poznań, trasa na Katowice i kilka innych miejsc sezonowych- odpadajko.....


Góra
  
 
 Temat:
PostNapisane: piątek, 15 kwietnia 2005, 02:51 
Offline

Dołączył: wtorek, 5 kwietnia 2005, 00:21
Posty: 61
Jednął z moich zasad jest to, że nie kłócę się. A przynajmniej staram się.

Na stronce http://www.webwombat.com.au/motoring/ne ... ally04.htm jest opis Lancera Evo WRC w edycji 2004 (czyli WRC 04).

Można tam znaleźć:
BRAKES Brembo, ventilated disks: 370 mm diameter tarmac, 300 mm gravel, 328 mm snow, 8 pot calliper tarmac, 4 pot gravel and snow
WHEELS ENKEI magnesium cast 8x18 tarmac, 7x15 gravel, 5,5x16 snow

Na fotce http://www.mitsubishi-motors.com/motorsports/e/04wrc/mc/photo/l1_4.jpg możesz zobaczyć, że przód i tył ma tą samą średnicę.

Czyli jak najbardziej 370mm no i felgi 18 cali.

Troszkę się z tymi hamulcami zamieszało mi bo okazało się, że (pomimo listy pasujących felg sporządzonej przez Endless) tylko jedna felga pasuje na nie. Ma ona 18 cali. Zastosuję opony 255/35R18 więc aż tak bardzo tragicznie nie będzie z gumą - przy tym profilu będzie 90mm gumy. Przy serii (235/45R17) mam 106mm.

Chyba na efektywność w tych hamulcach nie ma co narzekać. A temperatura pracy klocka mówi nam o tym czy przypadkiem nie trzeba ich rozgrzać przed osiągnięciem efektywności. Podałem to tylko dla potwierdzenia, że zamówione klocki są jak najbardziej uliczne.

Pompa hamulcowa w Evo jest bardzo dobra i nie słyszałem by ktokolwiek zmieniał ją. No a płyn - oczywiśice MOTUL RBF 600.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy wątek Ten wątek jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron